Belgen zijn wegpiraten (volgens zichzelf)

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Belgen zijn wegpiraten (volgens zichzelf)

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    RISL
    Moderator

Bron: nu.nl

BRUSSEL – Bijna 60 procent van de in totaal 610 geënquêteerde Belgen geeft toe zich niet hoffelijk in het verkeer te gedragen.

Dat blijkt uit de vrijdag gepubliceerde enquête van het Belgische Onderzoeks- en Informatiecentrum van de Verbruikersorganisaties, OIVO.

In Brussel is het met de hoffelijkheid nog erger gesteld. Zo negeren Brussels automobilisten vaker een oranje licht, toeteren ze meer als ze ongeduldig zijn en bellen en sms’en ze met een veel grotere regelmaat.

Ik vroeg me af of de hier aanwezige Belgen het hier ook mee eens zijn?
      Moet zelf zeggen dat ik twee keer een ongeluk heb gehad met schade aan mijn auto heb gehad (beide keren door een Belg veroorzaakt die ook de schuldige was). Vraag me ook af waar het doorkomt dat Belgen zo rijden terwijl ze het wel weten van zichzelf…

Dus kom maar op met die verhalen en argumenten :)

trashmetal
      Deelnemer

Ik woon tussen 2 coffeeshops in
        het is bij mij een af en gaan met belgen
        heb niets tegen de belgen, vind het over het algemeen wel gezellige mensen
        parkeren kunnen ze helaas niet, wat voor mij dan wel grappig is om te zien
        behalve als dat beroerde parkeren in de buurt van mn astra is
        dan is het ineens een stuk minder grappig

het ergste wat ik heb gezien was nog wel een c kadett rijder
        had plaats voor de deur van de shop
        als iemand netjes zou aansluiten zou ik mn astra er ook nog bij kunnen proppen
        jongen komt aanrijden steekt hem met de neus het vak in, dus niet fileparkeren achteruit
        neemt niet even een stukje stoep mee bang voor zijn velgen denk ik
        en komt er dus achter dat hij nog half op straat staat
        probeert hij dit te corrigeren wat dus niet gaat, zo’n 6 keer
        licht geirriteerd blaast hij het vak weer uit langs een aankomende auto en fietser
        die hij bijna ramde :swear
        om hem vervolgens aan de andere kant te parkeren waar gewoon 2 vuilniswagens achter elkaar kunnen staan
        ook hier ging hij 3x heen en weer eer hij nog steeds voor geen meter stond
        ja, een meter van de stoep :jerry

wilde er eigenlijk op afstappen en vragen of dat hij niet beter de kadett aan mij kon verkopen
        en met wat anders te leren rijden :swear

trashmetal
        Deelnemer

topic is ruim 6 uur geleden gelanceerd
          we zeggen hier altijd wie zwijgt stemt toe

Conclusie……………………. :jerry

RISL
          Moderator

Dat zeggen ze hier ook ;)
            Ik had wel gedacht dat er over deze stelling een enorme, (natuurlijk respectvolle) discussie zou losbarsten, maar dat valt vies tegen.

Smithy
            Deelnemer

Hmm… Vind dit wel ERG kort door de bocht :fy1 !

Ik vind van mezelf dat ik me wel goed gedraag in het verkeer,
              ik laat voetgangers over (ok, ik stop wel vlugger voor een mooi meisje dan voor een oude dame) :jerry
              probeer ook altijd te ritsen, stop om andere auto’s voor te laten…
              Langs de andere kant, als ik voorrang heb zal ik hem ook wel nemen, en ook ik durf regelmatig eens door het oranje rijden.
              MAAAAR, eind december ben ik met de Vec naar Parijs gereden, en geloof mij vrij, fransmannen zijn nog 1000x erger dan de ergste belgen :vertag

RISL
              Moderator

Tja, onderzoek onder de Belgische automobilist zelf hè…ik zeg niet dat jij bij die 60% hoort die van zichzelf weten dat ze beroerd rijden.
                Parijs…dan noem je ook wel een stad hè….
                Zelf rijd ik regelmatig naar het uiterste zuiden van Frankrijk en ik kom in de 200 km snelweg in België net zoveel ongelukken tegen vaak als de 1000 km in Frankrijk die erop volgen.

trashmetal
                Deelnemer

@Smithy wrote:

Hmm… Vind dit wel ERG kort door de bocht :fy1 !

Ik vind van mezelf dat ik me wel goed gedraag in het verkeer,
                  ik laat voetgangers over (ok, ik stop wel vlugger voor een mooi meisje dan voor een oude dame) :jerry
                  probeer ook altijd te ritsen, stop om andere auto’s voor te laten…
                  Langs de andere kant, als ik voorrang heb zal ik hem ook wel nemen, en ook ik durf regelmatig eens door het oranje rijden.
                  MAAAAR, eind december ben ik met de Vec naar Parijs gereden, en geloof mij vrij, fransmannen zijn nog 1000x erger dan de ergste belgen :vertag

bocht afgesneden met een zakmes zeker :D
                  ben vaak in frankrijk geweest en ken er ook een aantal fransen
                  en het is puur het volk uit parijs zelf
                  vooral zuid fransen hebben een hekel aan mensen uit parijs, dus het is niet waar dat ALLE fransen 1000 keer erger zijn dan de ergste belg
                  komt omdat de mensen in parijs heel gestrest en gejaagd zijn
                  de rest van de fransen is over het algemeen relaxter
                  hier in bv den haag is het ook neem of genomen worden als je geen chaos aankan moet je daar ook niet komen :jerry

Smithy
                  Deelnemer

Hmmm… ik moet wel eerlijk toegeven dat ik me ook op zéér regelmatige basis erger aan de andere chauffeurs hier !
                    Dus die 60% zou wel eens kunnen kloppen, maar of dat die het ook zelf beseffen betwijfel ik nogal?
                    Als je de mensen moet geloven zijn ze allemaal de meest voorbeeldige chauffeurs :agent

En moet zeggen dat Parijs zelf al bij al nog wel meeviel (in het centrum heb ik niet gereden, alleen in de stadsrand. Wou het mij niet riskeren om schade op te lopen…)
                    Het ergste ben ik tegengekomen in Rijsel, reed op het 2e vak op de autostrade aan 110km/u (maximumsnelheid :thumbdown )
                    opeens gaat de een na de andere mij zowel links als rechts over met overdreven snelheid.
                    Geloof me vrij, op dat moment schrik je je een ongeluk ! :vertag

astraTD

Nou hier is het dat elke belg stopt bij drukke gevaarlijke punten waar ze fietsers overlaten steken, terwijl de fietsers haaientanden hebben. :swear

jojonopel
                      Deelnemer

Zoooo erg is het nu ook niet hier !!

trashmetal
                        Deelnemer

cijfers?

Astraman
                          Deelnemer

Nou nou nou, ik vind de Belgen wel meevallen, ze hebben soms wat andere gedragingen en aan afstand houden hebben ze een broertje dood maar ik zit er over het algemeen niet zo mee eigenlijk, heb heel Europa wel gezien met de auto en zo heeft elk volk wel een gebrek. (eigen ervaringen)
                            Duitsers kunnen niet invoegen op de snelweg, maken of geen vaart, of ze kijken niet goed.
                            Engelsen, vind ik verassend netjes rijden, geven goed richting aan en meestal rijden ze nog lekker door ook.
                            Franssen wachten gewoon niet af, als jij niet gaat dan gaan ze zelf.
                            Italianen, in Italië heerst complete verkeersanarchie, maar beetje defensief rijden, en oogcontact maken en je komt er vlot en zonder ergenis door het verkeer heen.
                            Ik ben in Polen geweest en die rijden met 3 man over 2 baans wegen, das ook even wennen maar als je het eenmaal weet ;) en op vrijdag niet rijden want vrijdag is betaaldag bij de politie, dus als je toch moet 10-je in rijbewijs vouwen ;)
                            Enige land waar ik vond dat ze echt niet konden rijden was Malta, dat was wel zo’n rare chaos…stoppen waar het niet kan, veel te hard, of veel te zacht rijden.

Ik stoor me meer aan ons eigen volkje op de weg. Dat zeverige besluiteloze gedrentel of dat ellendige 10 km onder max snelheid rijden onder het mom, ik heb tijd zat dus de rest wacht maar en die fokking klote caravans, daar stoor ik me nog het meeste aan. Van die halve zachte die nooit met een aanhanger rijden. En van alle volksgroepen, campers, uit de buurt blijven, hoe vaak ik daar al niet door gesneden ben ofzo….

trashmetal
                            Deelnemer

haha, er zijn er indd met camper die er niet mee overweg kunnen
                              maar dit zijn alle camperrijders op een stokje wel ongeacht land van herkomst
                              aan de andere kant heb ik zelf ook jaren geleden veel met een grote bus gereden
                              nog een straalunit er achter ook
                              als je dan heel lang de zelfde achterkant van een vrachtwagen hebt bekeken word je er ook een beetje zout van
                              voordat je die combinatie van zo’n 3 ton van de 80 op de 100 hebt getrapt
                              ben je even verder, en als dan niemand je tussen laat voegen om langs die klere vrachtwagen te gaan
                              dan mop ik hem er op gegeven moment ook zonder pardon tussen hoor :D

giannib

Ik moet zeggen dat het inderdaad erg aan het worden is in België.
                                En dan vooral de zogezegde betere klasse met de zwaardere(lees duurdere)wagens.
                                Maar ja,langs de andere kant,van een land met het wereldrecord regeringsvorming en kampioenen in frauderen,wat wil je dan :D .
                                Zelf zal ik ook wel eens nen domme stoot doen,zoals ze hier zeggen,maar denk dat dit niet enkel in Belgie gebeurt toch.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.