Belangrijk: GOEDKOOP Tanken!!!

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Belangrijk: GOEDKOOP Tanken!!!

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 26 tot 27 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Navy
    Deelnemer

Wat eigenlijk ook in de berekening moet worden meegenomen is het obligate flesje injectorreiniger dat vrijwel elke garage bij een beurt in de brandstoftank gooit. Maakt het voordeel, voor mij althans, nog net een tikkie groter.

FrankDruten
      Deelnemer

Heb tijdje geleden op een brandstofterminal verwerkt in Amsterdam en hier werden alle merken tankautos door elkaar gevuld aan dezelfde slang van dezelfde voorraad.
        Uit nieuwsgierigheid eens gevraagd hoe dat nu zat.
        Volgens de mannen die daar werkten was alle benzine hetzelfde (met standaard toevoegingen) alleen werd er door sommige merken extra een jerrycan ‘special-sap” erbij gegooid.
        Dus ook Tango heeft benzine met standaard ‘dopes’.
        Het toevoegen van extra ‘additieven’ is dus een beetje vergelijkbaar met het toevoegen van 1 ml loodvervanger per liter Super98 in de tank van mijn Commodore….
        Een beetje tankwagen heeft 20.000 tot 30000 liter bij zich: om dan 1ml per liter Vpower100%sap erbij te gooien heb je 30000ml = 30 liter nodig, een grote jerrycan dus!
        Wat levert Shell 30 liter Vpower100%sap op: 30000 liter * meerprijs van 7 cent/liter = € 2100,- oftewel €70,-/liter.

Als loodvervanger werkt, dan zal VPower toevoeging ook wel wat doen, maar wat kan je verwachten van een toevoeging van 1ml (1 druppel…) per liter benzine???
        Maar als ik hoor dat mensen ipv 1:10,8 1:11,8 rijden (9% zuiniger!) dan rij je op die ene druppel van 1ml 0,78 km extra!!
        Je zal je tank maar volgooien met dat geconcentreerde spul!
        50 liter = 50000ml x 0,78km/ml = 39000 km per tank!!!:cool:

Het lijkt mij een beetje op homeopathie, waar de drankjes verdunnen één op 10000000000000000000000000!!!
        En dan 1 druppel van deze oplossing op je tong en je voelt je weer kerngezond:o:o jaja……..

Als je gewoon voor elke hoek van de straat 1 seconde eerder je voet van het gas haalt levert het denk ik meer op dan VPower of gelijksoortige ‘premium’ benzines..

Ik rijd al een jaar (ZAKELIJK HOOR) in een BMW 316i:puke (2009)
        en mijn gemiddelde verbruik over de afgelopen 30.000 km is 1:16,1 gewoon relaxed (voor de baas) rijden werkt dus het beste:afro

De Commodore 2.8 heeft denk ik weinig voordeel bij VPOWER, die rijdt gewoon altijd 1:5,5

2 berichten aan het bekijken - 26 tot 27 (van in totaal 27)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.