Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Bekleding portier demonteren Zafira B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 oktober 2012 om 12:46 #17243023
Goeden middag,
Heeft iemand een “how to” of kan iemand mij uitleggen, hoe ik de bekleding van het achterportier bij een Zafira B demonteer?
Ik heb 3 torks-schroeven gevonden en losgedraaid,… maar ik krijg de bekleding niet los.
Het lijkt dus of ik nog iets over het hoofd zie.Alvast bedankt.
8 oktober 2012 om 05:10 #17938742stelt niet veel voor, heb je ook 2x torx bij de handvat achter het klepje los : zie link hieronder, is van voorportier, maar principe is het zelfde:
http://www.youtube.com/watch?v=D_knzH36cVQ” onclick=”window.open(this.href);return false;8 oktober 2012 om 18:48 #17938743Als je aan onderzijde begint, en dan langs de zijkanten van onder naar boven werkt daar zitten rondom plastic “pinnetjes”die aan nokjes vastzitten aan het paneel zelf.
Als je de moeren al los hebt, en je steekt een schroevendraaier (bv met tape erom ivm voorkomen lakschade) tussen dit paneel en portier en je schijnt met een zaklampje kun je deze lokaliseren.Mijn ervaring, (met nissan toevallig vandaag nog gedaan voor vriend van me ivm vervangen spiegel en heb zelf ook een primera) de pinnentjes zijn van zeer breekbare kwaliteit (deze kosten bijna nix) zo blijven de nokjes op je paneel heel.
Bij opel (laatst ook op de zafira B links achter los gehad) de pinnetjes plastic van zeer goede kwaliteit, dus niet zomaar effe losbreken want dan bestaat de kans dat je de nokjes op je paneel verknoeid en dus niet goed pas/rammelvrij kunt terugmonteren.
Ik kreeg er ook niet zomaar een schroevendraaierer tussen pinnetje en portierdeel…wat toen gedaan, tussen pinnetje en portierdeel een heel dun plamuurmes gestoken, deze beetje schuin gehouden dan schroevendraaier eronder gezet en plamuurmes weggehaald, toen kon ik het pinnetje los hefbomen.
resultaat. geen nokjes beschadigd en ook geen pinnetjes kapot, paneel goed kunnen terugmonteren.
hoop dat je er iets aan hebt heb zelf ook lang gezocht naar howto of fimpje maar kon nix vinden
16 oktober 2012 om 20:36 #17938744Bedankt voor jullie reactie!
Vanmiddag heb ik eindelijk weer tijd gehad om verder te gaan met het rechter achterportier, waar ik last had van waterlekkage op de binnendrempel en vloermat… (Werd in het Astra gedeelte bij een Astra-H toevallig ook over gesproken.)
De binnenbekleding zit i.d.d. goed vast,… dus met tape, een plamuurmes, schroevedraaier en heel veel beleid deze los gehaald… Gelukkig niets gesloopt.Als in het Astra gedeelte over werd gesproken, kwam de lekkage bij mij ook via de luidspeaker… Dit terwijl de afwateringsgaten in het portier gewoon open zijn.
Ik heb nu i.i.g. de luidspeaker afgekit en wacht even af, of deze oplossing afdoende is. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.