Bekleden Onderkant Hoedenplank + Verstevigen

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Bekleden Onderkant Hoedenplank + Verstevigen

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    cedricdevuyst

Beste forum leden,

Ik zou graag de onderkant van mijn originele hoedenplank bekleden, dan zie ik de kabels en aansluitingen niet meer van mijn speakers die daarin zitten.
      Ook is het mooier weggewerkt zo …
      Hoe Kan ik dit best aanpakken ? zo’n nietjesmachien heb ik niet ter beschikking, ik dacht aan hele kleine nageltjes ?

Later als ik wat meer tijd heb zal ik een hoedenplank op maat zagen uit mdf en zal dit wel makelijker gaan …

Maar voorlopig zou ik het zo willen proberen :-)

Hoe kan ik het best mijn hoedenplank verstevigen ?

iemand die nog tips voor me heeft ?

mvg,

Cédric

kaneelschep
      Deelnemer

Zo’n nietjes machine kost bij de lidl in de aanbieding soms maar een tientje. Heb ik ook en doet het al jaaaaaaaren. Dus dat even in de gaten houden. ;)
        Je kan van houten balkjes frame maken wat je onder je hoedenplank lijmt. Langs de randen. of met een soort kruis
        Ik heb ook eens een soort ijzeren frame gezien van dun betonijzer.

Persoonlijk ben ik geen fan van de originele hoedenplank verkrachten. Nette worden steeds zeldzamer.
        Maar ook omdat ie dus vaak niet stevig genoeg is en je toch nog aan de gang moet met plankjes framepjes etc.
        En met al die troep eraan wordt ie ook erg zwaar. En mocht ie een keer doorzakken of los stuiteren dan dondert alles op de grond. Mij paar keer gebeurd ;) speakers stuk etc.

Een plank mdf en een stuk stof kopen, de hoedenplank overtrekken en even op maat zagen is helemaal niet heel veel werk met een decoupeerzaag.
        Speakers in een verzonken ring. geluiddoorlatende stof eroverheen. En je hebt een prachtige hoedenplank waaraan je niks ziet.
        Dan kan je aan de onderkant mooi alles vast zetten. En eventueel daar ook weer dun stof overheen doen.

cedricdevuyst

oke bedankt , toch eens uitkijken voor zo’n nietjesmachien :thumbup

en eveneens direct zo’n hoedenplank maken uit mdf :-)

grtz

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.