Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Bekeuring LED in Bumper.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 september 2010 om 01:17 #17225960
Hey allemaal,
Heb zojuist een bekeuring gehad omdat ik naast normale lichten stads/dim lichten ook bumper ledjes aan had.
De bumper ledjes zijn een soort nieuwe E klasse mercedes style lampjes.Vage was dat ik eerder hiervoor aangehouden was en die vonden de lichtjes in orde aangezien deze met de contact aan gaan… maar nu toch een bekeuring.
Ook is het mij helemaal onduidelijk hoe het in elkaar zit aangezien ik de nieuwere autos altijd met die lichtjes aan zie rijden.
Heeft iemand enige idee wtf er nu wel of niet mag? :)
Thanks!
15 september 2010 om 03:46 #17728935er zijn een hoop regeltjes omtrent die leds.
Volgens mij moeten ze dimmen als je knipperlicht aan is, en meer van dat soort dingen.
Je moeten even kijken / zoeken , er als al meer over geschreven op dit forum15 september 2010 om 05:12 #17728936geen type goedkeuring ivm de leds op de auto, audi keurt de autos me deze verlichting en dan mag het wel
en dan word het als afwijkende verlichting gezien/lees afleidende verlichting
15 september 2010 om 08:19 #17728937dagrijlicht neem ik aan ?
indien dat het geval is dan mag het wel maar dan wel met de volgende uitzondering:
– dagrijlicht mag alleen maar werken indien de rest van de verlichting uit is.
– geen dimlicht in combi met dagrijlicht.
– bij inschakeling dagrijlicht moet dimlicht uitgaan en andersom ook.
– dagrijlicht moet constant van kleur en helderheid zijn.als jeje hieraan houd dan moet het inpricipe geen probleem zijn.
zorg er gewoon voor dat het er netjes uitziet en niet irritant naar boven schijnt ofzo.
succes.
Gr Vincent.king:
15 september 2010 om 10:09 #17728938Artikel 41 RVV ’90 (reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990):
1. Onverminderd artikel 32 (verplichting voeren van licht, red.), eerste lid, mogen bestuurders van een motorvoertuig bij dag dagrijlicht voeren. Het dagrijlicht wordt niet tegelijk met enig ander licht aan de voorzijde van het voertuig gevoerd.
Strafbaar gesteld in:
Artikel 92 lid 1 RVV ’90:
1.Overtreding van de artikelen 3 tot en met 12, 14 tot en met 27, 30, eerste lid, 31 tot en met 43, 45, 46, 49 tot en met 61b, 62, met uitzondering van verkeersbord C22 van bijlage 1, 68, zesde lid, 74, tweede lid, 82, 82a, 83 en 86b is een strafbaar feit.Feitcode: R458 categorie 1, sanctie: €90,-, omschrijving: Als bestuurder van een motorvoertuig tegelijk met enig ander licht aan de voorzijde dagrijlicht voeren. Muldergedraging.
Dat is alles…
15 september 2010 om 10:28 #17728939Wordt er ook nog iets over de hoogte vermeld?
15 september 2010 om 10:49 #17728940Dat is dus het rare met dagrijverlichting… er wordt nergens iets over hoogte en andere eisen etc. genoemd. Let wel, dat als je het er zelf inbouwt je in feite de typegoedkeuring teniet doet…
Wat ik nog vond:
Regeling Voertuigen:artikel 1.1 RV:
dagrijlicht : een licht dat voorwaarts gericht is en wordt gebruikt om het voertuig tijdens het overdag rijden beter zichtbaar te maken;
Artikel 5.2.57 RV:
1. Personenauto’s mogen zijn voorzien van:
-r twee dagrijlichten.Artikel 5.2.59 RV:
8. De dagrijlicht en, bochtlichten en hoeklichten mogen niet anders dan wit stralen.Daarnaast komen natuurlijk de welbekende kreten van “niet verblindend”, “niet knipperen”, “geen andere kleur dan wit of geel”, “deugdelijk bevestigd” en “geen uitstekende scherpe delen”.
15 september 2010 om 10:51 #17728941Ook is het zo dat de leds minder fel worden wanneer het dimlicht aangaat. Qua hoogte geloof ik niet dat er concrete afspraken zijn, maar weet dit niet zeker.
15 september 2010 om 11:20 #17728942welk artikel staat er op de bekeuring vermeld?
15 september 2010 om 11:29 #17728943feitcode
15 september 2010 om 13:41 #17728944Categorie I Feitcode R-458
15 september 2010 om 15:38 #17728945origineel gepost door oeshkar
Artikel 41 RVV ’90 (reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990):1. Onverminderd artikel 32 (verplichting voeren van licht, red.), eerste lid, mogen bestuurders van een motorvoertuig bij dag dagrijlicht voeren. Het dagrijlicht wordt niet tegelijk met enig ander licht aan de voorzijde van het voertuig gevoerd.
Strafbaar gesteld in:
1.Overtreding van de artikelen 3 tot en met 12, 14 tot en met 27, 30, eerste lid, 31 tot en met 43, 45, 46, 49 tot en met 61b, 62, met uitzondering van verkeersbord C22 van bijlage 1, 68, zesde lid, 74, tweede lid, 82, 82a, 83 en 86b is een strafbaar feit.Feitcode: R458 categorie 1, sanctie: €90,-, omschrijving: Als bestuurder van een motorvoertuig tegelijk met enig ander licht aan de voorzijde dagrijlicht voeren. Muldergedraging.
Dat is alles…
Dat is dus het rare met dagrijverlichting… er wordt nergens iets over hoogte en andere eisen etc. genoemd. Let wel, dat als je het er zelf inbouwt je in feite de typegoedkeuring teniet doet…
Wat ik nog vond:
dagrijlicht : een licht dat voorwaarts gericht is en wordt gebruikt om het voertuig tijdens het overdag rijden beter zichtbaar te maken;
Artikel 5.2.57 RV:
8. De dagrijlicht en, bochtlichten en hoeklichten mogen niet anders dan wit stralen.Daarnaast komen natuurlijk de welbekende kreten van “niet verblindend”, “niet knipperen”, “geen andere kleur dan wit of geel”, “deugdelijk bevestigd” en “geen uitstekende scherpe delen”.
zoals ik dus al zei :D
alleen had ik het zonder wets gezwets gezegd haha :thumbup
maar goed zit denk ik niks anders op dan gewoon ff lappen helaassssss..
even aanpassen in je auto en dan ist ok lijkt mij
15 september 2010 om 15:38 #17728946origineel gepost door oeshkar
Artikel 41 RVV ’90 (reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990):1. Onverminderd artikel 32 (verplichting voeren van licht, red.), eerste lid, mogen bestuurders van een motorvoertuig bij dag dagrijlicht voeren. Het dagrijlicht wordt niet tegelijk met enig ander licht aan de voorzijde van het voertuig gevoerd.
Strafbaar gesteld in:
Dat is alles…
Dat is dus het rare met dagrijverlichting… er wordt nergens iets over hoogte en andere eisen etc. genoemd. Let wel, dat als je het er zelf inbouwt je in feite de typegoedkeuring teniet doet…
Wat ik nog vond:
Artikel 5.2.57 RV:
zoals ik dus al zei :D
alleen had ik het zonder wets gezwets gezegd haha :thumbup
maar goed zit denk ik niks anders op dan gewoon ff lappen helaassssss..
even aanpassen in je auto en dan ist ok lijkt mij
15 september 2010 om 20:06 #17728947origineel gepost door 2e-c14nz
Ook is het zo dat de leds minder fel worden wanneer het dimlicht aangaat. Qua hoogte geloof ik niet dat er concrete afspraken zijn, maar weet dit niet zeker.Klopt audi heeft dat.
I.p.v. alle leds gaan ze om en om branden.
En wordt het stads licht.17 september 2010 om 11:00 #17728948ik heb zelf ook led(dagrijlampen) in mijn bumper gemaakt
lijkt net orgineel. wel al eens aangehouden door oom agent na controle type keuring op de lampen gewoon door mogen rijden
op deze foto branden ze samen met dimlicht maar datkomt omdat ik er een schakelaar tussen heb zitten normaal gaan ze uit als mijn dimlicht aan gaat.met lampen aan:
met lampen uit:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.