Bekerhouder in het handschoenenkastje.

Forumindex Forums Modellen Tigra Bekerhouder in het handschoenenkastje.

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Anoniem

Hoi luitjes,

Mijn oude Tigra uit 1996 heeft c.q. had in het handschoenenkastje (wie noemt dat nou zo?! ) een aparte bekerhouder. Is die bekerhouder zelf ook universeel uitwisselbaar met die uit een Tigra uit latere jaren of is dat een compleet iets? En kan het aanwezig zijn van een airco ook nog problemen geven ivm met de ruimte? Ik heb het idee dat het kastje van een Tigra die jonger is (’97-2000) met airco iets kleiner is dan mijn andere, maar ik mis de bekerhouder en die wil ik graag overzetten.

Zijn er meer mensen met die ervaringen? ;-)

joop1970
      Deelnemer

als je een airco hebt is het dashboard kastje sowieso wat kleiner inderdaad. Bekerhouder zat bij de nieet aircomodellen in de klep toch? Je kan proberen die over te zetten uit een niet airco corsa/tigra

Anoniem

Ja klopt als een bus.. maar zou zo’n bekerhoudertje makkelijk over te zijn zetten of zit dat vast in de klep zelf? Mijn 96 tigra heeft helaas een slotje in het klepje (handvat) dus het klepje in zijn geheel overzetten zal niet snel gaan.. (of ik moet ‘m nooit op slot doen) .. Zal er eens een studie op loslaten morgen.. :-)

joop1970
          Deelnemer

Je kan de binnenkant van de klep en de buitenkant van elkaar halen, heb ik ooit een keer gedaan omdat er wat rammelde, bleek een dubbeltje in heen en weer te rollen. Daarna weer teruggelijmd.

Anoniem

Grappig.. heb je het dubbeltje nog naar een veiling gebracht? ;-)

Maar dank voor het antwoord, zal morgen mijn oude tieg eens “slopen” ..

joop1970
              Deelnemer

Hehe, nee zo antiek was hij nog niet. Was precies naar binnen gevallen door dat klepje waar het onderhoudsboekje achter zit. Dat mistte waardoor er een kleine gleuf zat.

Anoniem

Het uitwisselen van de klep gaat helaas niet echt.. ik heb – zonder het stuk te maken – geen idee hoe ik die eraf krijg.. in die scharnieren zitten zwarte dopjes, en het lijkt allemaal één geheel.. de binnenkanten van de klepjes (oude en nieuwe Tieg) lijken ook wat anders..

Gr Geev.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.