Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Bekende roest plekje corsa B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 april 2012 om 12:26 #17248005
Hey allemaal, zoals titel geschreven gaat het om een bekende roest plekje bij een corsa B, namelijk bij de (motortje)as van de achterruitenwisser op de kofferbak deksel:
Aangezien ik de corsa natuurlijk zo lang mogelijk wil houden, wil ik proberen om zoveel en zo snel mogelijk alle roest te ‘verwijderen’ en daarna te voorkomen. Nu is de vraag wat ik het best kan doen? (op een goedkope manier natuurlijk, niet dat ik de hele deksel opnieuw moet gaan laten spuiten oid :sleeping) Ik heb verder geen ervaring met platen bewerken, lakken, spuit, schuur-, plamuur-, werk enz enz dus ja… iemand suggesties/ervaringen? Alvast bedankt !
26 april 2012 om 12:36 #18011333Wat ik zou doen:
– Ruitenwissermechanisme er helemaal uithalen
– Metaal helemaal kaalschuren van de roest.
– Zinkspray
– Goeie primer
– Juiste lakkleur eroverheen.
– Evt. een klein beetje blanke tectylEchter ben ik geen expert;maar zo heb ik wel mijn motorkap gefixt :)
je kan anders altijd nog opzoek naar een andere klep met dezelfde kleur ;) Succes!
26 april 2012 om 12:37 #18011334Inderdaad een bekende zwakke plek van de B’s. Wisser en wissermotor moeten er sowieso af om het goed aan te pakken. Loszittende verf verwijderen, roest met een staalborstel verwijderen. Fertan erop, laten inwerken en dan plamuren, schuren en spuiten. Je ziet dan wel kleurverschil. Dus ik zou zeker de hele klep overnieuw spuiten om een goed eindresultaat te krijgen.
26 april 2012 om 12:39 #18011335@BlackDevil wrote:
Inderdaad een bekende zwakke plek van de B’s. Wisser en wissermotor moeten er sowieso af om het goed aan te pakken. Loszittende verf verwijderen, roest met een staalborstel verwijderen. Fertan erop, laten inwerken en dan plamuren, schuren en spuiten. Je ziet dan wel kleurverschil. Dus ik zou zeker de hele klep overnieuw spuiten om een goed eindresultaat te krijgen.
Ohja, plamuren vergeten (A). Echter is overspuiten een stuk duurder dan een andere klep zonder roest. Die bestaan ook nog wel (zoals bij mij :)). Daarnaast heb je als je de achterklep overspuit geen garantie dat het matcht met de rest van je auto ;)
Persoonlijk zou ik het oplappen en het kleurverschil voor lief nemen of een andere klep zoeken. De hele achterklep overspuiten is zonde geld (als je ‘t mij vraagt)
26 april 2012 om 12:47 #18011336Spuiten is inderdaad best prijzig voor een klein stukje. Maar ligt er ook aan welke eisen je aan het werk stelt. De een spuit het over, de ander is tevreden met een spuitbus.
Volgens mij zijn het vooral ook de oudere B’s met dit euvel.
26 april 2012 om 12:49 #18011337@BlackDevil wrote:
Spuiten is inderdaad best prijzig voor een klein stukje. Maar ligt er ook aan welke eisen je aan het werk stelt. De een spuit het over, de ander is tevreden met een spuitbus.
Volgens mij zijn het vooral ook de oudere B’s met dit euvel.
Als ik het goed zie is de Corsa van de TS nieuwer dan de mijne… Mijne is van maart ’95 ;)
26 april 2012 om 12:52 #18011338Dan heb je waarschijnlijk een B uit 1995 met een nieuwere achterklep. Nee, geintje.
26 april 2012 om 15:50 #18011339– Ruitenwissermechanisme er helemaal uithalen
– Metaal helemaal kaalschuren van de roest.
– Zinkspray of roestomvormer (novorox, fertran)
– Goeie primer
– Juiste lakkleur eroverheen.
– Blanke lak laag bij metallic / mica.en vergeet niet alles af te plakken, ook bij het schuren, zodat je niet een te grote plek creeert.
Over kleur verschil zou ik me niet druk maken, valt niet echt op op die plek.27 april 2012 om 11:51 #18011340Hmmm ok bedankt allemaal, ik zal proberen om in de vakantie ofzo te beginnen… Zijn er nog eventueel dingen waar ik op moet letten? Bijvoorbeeld als er verschillende soorten types van spuitbussen zijn oid… en zacht/hard schuurpapier enzo…
27 april 2012 om 13:33 #18011341tussen de verschillende verf lagen minimaal een half uur en maximaal 2 uur wachten.
En ook nog voor de eerste laag zo strak mogelijk af tapen, is deze laag klaar, dan afplak spul weghalen.
bij de volgende laag iets ruimer aftapen en zo verder.
voordat je begint wel alles in de omgeving ff goed met de commandant doen.op deze manier waaier het een beetje uit om het minder te laten opvallen.
wacht je te lang tussen de verschillende lagen, dan moet je weer met fijn schuurpapier licht opschuren.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.