Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Bekende roest plekje corsa B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 april 2012 om 12:26 #17248005
Hey allemaal, zoals titel geschreven gaat het om een bekende roest plekje bij een corsa B, namelijk bij de (motortje)as van de achterruitenwisser op de kofferbak deksel:
Aangezien ik de corsa natuurlijk zo lang mogelijk wil houden, wil ik proberen om zoveel en zo snel mogelijk alle roest te ‘verwijderen’ en daarna te voorkomen. Nu is de vraag wat ik het best kan doen? (op een goedkope manier natuurlijk, niet dat ik de hele deksel opnieuw moet gaan laten spuiten oid :sleeping) Ik heb verder geen ervaring met platen bewerken, lakken, spuit, schuur-, plamuur-, werk enz enz dus ja… iemand suggesties/ervaringen? Alvast bedankt !
26 april 2012 om 12:36 #18011333Wat ik zou doen:
– Ruitenwissermechanisme er helemaal uithalen
– Metaal helemaal kaalschuren van de roest.
– Zinkspray
– Goeie primer
– Juiste lakkleur eroverheen.
– Evt. een klein beetje blanke tectylEchter ben ik geen expert;maar zo heb ik wel mijn motorkap gefixt :)
je kan anders altijd nog opzoek naar een andere klep met dezelfde kleur ;) Succes!
26 april 2012 om 12:37 #18011334Inderdaad een bekende zwakke plek van de B’s. Wisser en wissermotor moeten er sowieso af om het goed aan te pakken. Loszittende verf verwijderen, roest met een staalborstel verwijderen. Fertan erop, laten inwerken en dan plamuren, schuren en spuiten. Je ziet dan wel kleurverschil. Dus ik zou zeker de hele klep overnieuw spuiten om een goed eindresultaat te krijgen.
26 april 2012 om 12:39 #18011335@BlackDevil wrote:
Inderdaad een bekende zwakke plek van de B’s. Wisser en wissermotor moeten er sowieso af om het goed aan te pakken. Loszittende verf verwijderen, roest met een staalborstel verwijderen. Fertan erop, laten inwerken en dan plamuren, schuren en spuiten. Je ziet dan wel kleurverschil. Dus ik zou zeker de hele klep overnieuw spuiten om een goed eindresultaat te krijgen.