Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Behuizing van olie filter vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 september 2010 om 15:56 #17226154
Kan je de behuizing van de olie filter vervangen of is dat aan een gegoten onderdeel aan het blok.
Dirkjan
20 september 2010 om 16:42 #17731298behuizing olie filter? :P dat is gewoon een vervangingsfilter / onderdeel … kost iets van 2,50 (een Fram olie filter) als ik het goed heb dus ja … olie vervangen … ook meteen je filter mee pakken :thumbup
20 september 2010 om 16:46 #17731299je hebt ze toch ook met een moer erop die kan je losdraaien volgens mij moet je dan inderdaad dat huis houden.
Erwin
20 september 2010 om 17:06 #17731300nee sjouk
bij de z18xe kun je ook een gietstuk op je motorblok hebben waar je een inleg filter in zet ;)
maar lekt tie dirkjan
20 september 2010 om 17:32 #17731301Volgens mij kun je beter een sloop opzoeken ofzo.
20 september 2010 om 17:45 #17731302Kan . . . hier heb je in ieder geval de GM nummers van de VOD:
90543941 HUIS, COMPLEET
90543942 DEKSEL, COMPLEET, OLIEFILTER
9192426 ELEMENT, OLIEFILTER20 september 2010 om 18:32 #17731303origineel gepost door sw_reijnders
nee sjoukbij de z18xe kun je ook een gietstuk op je motorblok hebben waar je een inleg filter in zet ;)
maar lekt tie dirkjan
Ja:cry:cry:cry kleeeiin beetje maar.
Maar had vorge week nieuwe olie filter er in laten zetten en dat was ook hard nodig (lag in stukken)
Bij de nieuwe filter zit natuurlijk ook een nieuwe keering dus dacht die is lek.
Vervolgens hebben ze hem schoongemaakt met remmen reiniger en verrek 2 dagen later weer een grote druppel onder de auto.
Heb dat betreft liever ergens ander een grote druppel hangen:jerry:jerry maar ja het zei zo.
Ze gingen nu na vragen of de bus vervangen kan worden want hij lekt waarschijnlijk achterlangs.20 september 2010 om 18:43 #17731304kan . . . volgens mij zit daar ook een rubberen ring.
20 september 2010 om 18:50 #17731305Waar zou je dit kunnen bestellen want die nummers die jij stuurt weet ik niet waar ik dat kan halen.
Maar hopelijk is dat het en niet m;n blok.
20 september 2010 om 19:03 #17731306maar als ik die tekening bekijk past er ook een vervangings filter op … anyways … maakt ook niet uit
heb je bij het terug zetten van dat huis dan ook ff met je finger een laagje nieuwe olie over die ring gedaan of is dat ook alleen maar nodig bij vervangings filters (das tegen het lekken hebben ze mij vertelt)
20 september 2010 om 19:14 #17731307origineel gepost door D.J.R.
Waar zou je dit kunnen bestellen want die nummers die jij stuurt weet ik niet waar ik dat kan halen.Maar hopelijk is dat het en niet m;n blok.
dat zijn de GM (General Motors) nummers van de VOD (Vriendelijke Opel Dealer) ;)
en die komen uit Opel/Vauxhall EPC (Electronic Parts Catalogue) die de dealer zelf ook gebruikt om onderdelen op te zoeken.
20 september 2010 om 19:44 #17731308origineel gepost door sjouke
maar als ik die tekening bekijk past er ook een vervangings filter op … anyways … maakt ook niet uitheb je bij het terug zetten van dat huis dan ook ff met je finger een laagje nieuwe olie over die ring gedaan of is dat ook alleen maar nodig bij vervangings filters (das tegen het lekken hebben ze mij vertelt)
Ja ook bij deze filters moet je de rubberen ring insmeren.
Bij deze constructie is dat zelfs cruciaal, aangezien het rubber mee draait met het monteren.20 september 2010 om 19:51 #17731309origineel gepost door arjontje
origineel gepost door sjouke
maar als ik die tekening bekijk past er ook een vervangings filter op … anyways … maakt ook niet uitheb je bij het terug zetten van dat huis dan ook ff met je finger een laagje nieuwe olie over die ring gedaan of is dat ook alleen maar nodig bij vervangings filters (das tegen het lekken hebben ze mij vertelt)
Bij deze constructie is dat zelfs cruciaal, aangezien het rubber mee draait met het monteren.Wat jullie bedoelen daar lekt ie dus niet het is de behuizing zelf
20 september 2010 om 19:52 #17731310origineel gepost door sjouke
Bij het plaatsen van een Blikken filter heb je mooi geen oliedruk.
Passen doet ie wel ja.
Deze behuizing gaat vaak lekken omdat velen garages de deksels VEEL te vast draaien.
Het huis is los te vervangen, heb er al meerdere gehad.
Willem
Willem
20 september 2010 om 19:54 #17731311origineel gepost door D.J.R.
origineel gepost door arjontje
Bij deze constructie is dat zelfs cruciaal, aangezien het rubber mee draait met het monteren.Wat jullie bedoelen daar lekt ie dus niet het is de behuizing zelf
Dit was ff een reactie op sjouke.
ik denk idd net wat meerdere zeggen dat bij demonteren het huis is verdraaid.
20 september 2010 om 19:56 #17731312Klopt, en vaak scheurt of breekt de behuizing dan.
en dat allemaal omdat garages maar al te bang zijn dat het gaat lekken bij het ringetje, huppa knoert vast, klaar..
heb dit al zo vaak gezien, ook bij BMW Mercedes-Benz VW etc etc.
Willem
20 september 2010 om 20:00 #17731313origineel gepost door wim-v6
Klopt, en vaak scheurt of breekt de behuizing dan.en dat allemaal omdat garages maar al te bang zijn dat het gaat lekken bij het ringetje, huppa knoert vast, klaar..
heb dit al zo vaak gezien, ook bij BMW Mercedes-Benz VW etc etc.
Willem
hehe had er vandaag ook een.
Grote waterpomp tang nodig gehad om hem los te krijgen. (vw)
Gelijk meer even een nieuwe dop besteld.:P20 september 2010 om 21:36 #17731314origineel gepost door wim-v6
Bij het plaatsen van een Blikken filter heb je mooi geen oliedruk.
Passen doet ie wel ja.
Deze behuizing gaat vaak lekken omdat velen garages de deksels VEEL te vast draaien.
Het huis is los te vervangen, heb er al meerdere gehad.
Willem
Willem
He willem is z’n ding erg prijzig want ze gaan er een bestellen maar als ik ongeveer een prijsje weet dat ze me niet besodemieteren.
20 september 2010 om 21:42 #17731315heb ook al een keer eentje besteld bij vod, viel mij toen mee… volgens mij nog geen 5 tientjes toen….
25 september 2010 om 17:25 #17731316Auto vandaag weg gebracht voor een nieuwe olie filter huis.
Prijs van dat ding viel wel mee €54,45
Heb maar gelijk nieuwe bougie’s in laten draaien €32,84 en natuurlijk moest er nieuwe olie in €9,04
Totale rekening was €170,71.:vertag
Ze zijn er 75 min mee bezig geweest met de auto.
Ja arbeid was het duurste €74,38:vertag:vertagHopelijk lek ie nu niet meer en kunnen we weer rijden zonder te druppelen.
Dirkjan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.