Ik heb een ’93 calibra turbo die geheel origineel is. Nu heb ik zojuist een drukmeter geinstalleerd van het merk raid. na wat geplaar heb ik de drukmeter met een slang in de motorruimte aangesloten. Functioneerd allemaal prima.. Alleen zodra ik flink gas geef gebeurt er dit;
-meter gaat van vacuum naar druk bij ongeveer 2500 toeren volgas.
-spoelt door na 0.8 bar.
-daalt daarna gelijk na 0.4-0.5.
Tijdens het dalen van de druk is een duidelijke dip voelbaar.
Ik heb me zover verdiept dat ik weet dat de wastegate de turbodruk regelt. En dat er verschillende sensors en actuatoren zijn die de wastegate aansturen.
Nu wil ik weten of dit volledig normaal is bij een standaard blok. Mocht dit normaal zijn is er een andere oorzaak voor ‘de dip”.
Standaard continu druk van een c20let is 0,6 bar en 0,8/0,9 over.. Misschien is de zitting van je wastegate rot aan het worden, je zou hem net even iets strakker kunnen proberen te zetten.. Toevallig geen grotere intercooler erop he? (staat dat het blok standaard is maargoed) Toen ik namelijk een grotere intercooler op standaard 204 pk reed reed ik ook deze drukken..