Behoorlijk verbruik Vectra C2 GTS Z22YH automaat.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Behoorlijk verbruik Vectra C2 GTS Z22YH automaat.

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254030
    r_kluft
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 June 2005

      Beste allemaal,

      Heb de afgelopen weken last van een toenemend verbruik met mijn Vectra C2 Z22YH automaat uit 2007 met nu zo’n 35.000KM op de teller.
      Gemiddeld zo’n 9.2 op 100 op de snelweg op een ritje van 200KM waarbij ik zo’n 75KM 100 heb gereden en de rest tussen de 120 en 135.
      Normaal bleef dit een stuk lager.

      Na wat troubleshooting en uitlezen met OP-COM ben ik uitgekomen bij de inmiddels beruchte wervelkleppen.
      P1112 – Swirl Flap Stuck
      (61) – Not present

      P1112 – Swirl Flap Adaption Malfunction
      (64) – Not present

      Nu wil ik voor ik verder ga en de kleppen laat vervangen toch eerst nog wat ervaringen opdoen.
      Kunnen jullie vertellen of deze waardes relatief normaal zijn voor een Z22YH of dat er mogelijke meer mis is?
      Zijn er eventueel ook mogelijkheden om deze wervelkleppen uit te schakelen.

      Weet iemand soms een goed adresje waar ik deze in de omgeving Den Haag kan laten vervangen?
      Ps. mensen met OP-COM en radio kennis. Kijk ook even hier: viewtopic.php?f=28&t=172432

      #18089504
      SigNumberOne
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 May 2011

        die 9.2 op 100 is dat afgelezen van de BC (gemiddeld verbruik) ??
        maar NOT PRESENT, betekent dat de storing op dit moment niet aanwezig is.
        heb je ook last van hikken/inhouden van de motor?
        ik had die storing ook regelmatig, maar rij de auto nu eens per 2 weken goed warm in Duitsland.
        sindsdien heb ik al ruim een jaar geen last meer.
        je kunt zelf ook checken of de wervelklep nog soepel loopt, door hem ff heen en weer te bewegen.
        hier is trouwens ook een update voor geweest bij de dealer.
        indien je bovenstaande storing hebt, hoeft alleen de bedieningsstang te worden vervangen en niet de kleppen.
        maar al met al, ben je dan nog ruim 600 euries kwijt.

        Aan de zijkant van het blok(accukant) zie je de bedieningsstang zitten, zie foto.

        #18089505
        r_kluft
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 June 2005

          Jep. De 9.2 is het gemiddelde verbruik op de BC.

          De melding “not present” zal wel zijn omdat ik de foutmelding ook al een paar keer gewist heb.

          De bediening van de wervelkleppen gaat inderdaad wat stroef. Soms gaat hij niet meer naar de neutraalstand na het verplaatsen.

          Weet niet wat de update precies inhield maar ik ben een maand of wat geleden, na een storingslampje voor de wervelkleppen, al eens naar de dealer geweest.
          Daar even doorgesproken of er nog terugroepacties geweest waren maar niets over de wervelkleppen. Alleen de brandstofdrukregelaar. (deze is ook gedaan.)

          #18089506
          SigNumberOne
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 May 2011

            Dat is bij mij ook het gemiddelde verbruik met een schakelbak.

            #18089507
            tim106gti
              Lid sinds:
              16 September 2005

              Tomme, ik meende dat alleen de diesels hier problemen mee hadden. Nog nooit eerder gehoord op de benzinemotoren. Zit er ook zo’n ding op mijn Z22SE?

              Wat een waardeloos systeem als je al die probleemgevallen hoort. Reparatie is ook nog erg duur!

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.