behandelen van plaatwerk

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling behandelen van plaatwerk

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239058
    Tuureke
      Lid sinds:
      6 October 2007

      hallo,

      zoals jullie weten ben ik bezig met de restauratie van een Manta B, nu zit ik met volgende vraag:

      ik ga er een kriksteun op lassen, de binnen kant is nooit meer bereikbaar voor roestpreventie (tenzij met dinitrol ofzo)

      wat kan ik het beste doen aan de binnenkant van de kriksteun voordat ik hem er tegen las, met andere woorden, welke goede verf of iets dergelijks kan ik gebruiken?

      je leest en ziet zoveel manieren, maar welke manier is goed?

      #17894047
      tom Kadettielac
        Lid sinds:
        22 May 2010

        epoxy primer is het beste, dat trekt ook een beetje in het staal,

        of ijzermeni, maakt niet zoveel uit als je de binnenzijde goed tectyleerd.

        #17894048
        anoniem
          Lid sinds:
          30 June 2004

          @tom Kadettielac wrote:

          epoxy primer is het beste, dat trekt ook een beetje in het staal,

          of ijzermeni, maakt niet zoveel uit als je de binnenzijde goed tectyleerd.

          dit gaat tijdens het lassen verbranden!!

          Ik gebruik zelf altijd inox spray.
          http://www.rustbuster.nl/Aanbiedingen/Inoxspray.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

          mijn ervaringen zijn super!

          #17894049
          Tuureke
            Lid sinds:
            6 October 2007

            Die inox spray, zijn er hier nog mensen die hier ervaring mee hebben? het klinkt allemaal te mooi om waar te zijn eerlijk gezegd :hmmz

            #17894050
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Alles wat je er op spuit verbrand toch met lassen?

              Als ik iets moet lassen wat later compleet afgesloten is boor ik een gaatje en spuit ik hem vol met holle ruimte wax/spray. Dat gaatje later weer afdoppen.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.