Begonnen aan harttransplantatie

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Begonnen aan harttransplantatie

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Opel_Bjorn
    Deelnemer

Ben vandaag begonnen aan de motorwissel bij men Monza aangezien er een tik in het ander blok zat en hij erg beroerd begon te lopen. Dus het nieuwe blok heb ik vandaag volledig gedemonteerd en al in het zwart gespoten. Ook heb ik de oude motor ook al gedeeltelijk gedemonteerd, maar het weer liet het niet verder toe om op de grond te gaan liggen enzo :p. Ben nog aan het twijfelen op ik ineens een nieuwe koppakking zou steken want ik het het nieuwe blok niet horen draaien

Zodra het weer toe laat begin ik er weer aan. Ooh ja hooe moet je de servo olie aflaten? Is dat gewoon slagen los en eruit laten lopen of is er ergens een speciale aflaat nippel

Anoniem

Mooi Bjorn, we kijken met je mee :wors

zou miss de waterpomp wel overzetten,
        de huidige lijkt me nog aardig nieuw ;)

nu het blok toch los ligt, zou ik zekers een aantal pakkingen
        vervangen/vernieuwen, je ken er nu nog makkelijk bij.
        die carterpan zou ik ontoesten en van een nieuw lakje voorzien. :hmmz

we wachten met geduld af op de volgende updates :kewlpics

succes Bjorn :thumbup

Opel_Bjorn
        Deelnemer

de waterpomp ligt er idd nog maar 2000km op en die zal mee overgezet worden. Als ook het carter gaat een nieuw kleurtje krijgen, maar dan moet ik het blok eerst van de grond zien te krijgen.

Anoniem

origineel gepost door Goossens Bjorn
            de waterpomp ligt er idd nog maar 2000km op en die zal mee overgezet worden. Als ook het carter gaat een nieuw kleurtje krijgen, maar dan moet ik het blok eerst van de grond zien te krijgen.

:thumbup

motor komt denk ik ja toch in de takel te hangen,
            dan ken je makkelijk bij de onderste bakkie [carter] :D ;)

noci
            Deelnemer

Gewoon slang losnemen vd stuurbekrachtiging en straks weer vullen met nieuwe ATF olie.
              Koppakking zou ik niet vernieuwen zou eerst eens de motor laten lopen of daar ook geen tik inzit !
              En de koppakking is nog snel geneoeg vervangen als die erin ligt.

Uniek

bjorn begrijp me niet verkeerd ik kijk vol verwachting toe hoe je het er in bouwt :jerry:kewlpics
                maar waarom heb je niet voor een 24V gekozen?:hmmz

en een goedkoop takeltje bij de multimate doet wonderen om het blokje op te tillen

Opel_Bjorn
                Deelnemer

Die 24V has er direct ingelegen als het hier in België mocht, maar ik werk zelf in een keuringsstation en ik kan dan moeilijk zelf met een omgebouwde wagen rondrijden. Ben aan het rondkijken voor een takel maar kvind ze zo duur om maar één keer te gebruiken, dus misschien huur ik er eentje en als ik een goedkoop moest vinden dan koop ik er wel één.

Opel_Bjorn
                  Deelnemer

Ik wil een volledig koppakking set bestellen op ebay, op mijn nieuwe motor staat de nummer 3.0e – 0077518. Past deze set dan op de motor? Want volgens een lokale verkoper hier had je 3 verschillende soorten koppakkingen, maar die vroeg 250€voor een setje :o

http://cgi.benl.ebay.be/Kopfdichtsatz-Dichtsatz-Opel-Monza-Senator-3-0-NEU-/380280223575?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item588a77b757

Uniek

dan is het idd moeilijk

maar die takeltjes die ik bedoel heb je al zo rond de 100€

2 sec gegoogeld

http://hijsen.nl/catalogus/takels-handbediend/breamark-handtakel

als je verder gaat kijken krijg je ze nog goedkoper

rinus de boer

origineel gepost door Goossens Bjorn
                        Die 24V has er direct ingelegen als het hier in België mocht, maar ik werk zelf in een keuringsstation en ik kan dan moeilijk zelf met een omgebouwde wagen rondrijden.

En dat is dan zeker ook de reden, waaom Belgen heel veel tuning doen aan het koetswerk en/of interieur, maar het blok ongemoeid laten. Zoals ik zo vaak gezien heb op meetings.

Veel succes met je transplantatie. En ik zou zeker je oude blok bekijken, waar de tik vandaan komt. Het zou zomaar eens het backend lager kunnen zijn, en dat is goedkoop te vervamgen (info van een vriend van mij)

Opel_Bjorn
                        Deelnemer

Weet mss iemand of die koppaking past? (link staat hier een beetje boven)

GSE
                          Deelnemer

Jip moet passen….
                            Persoonlijk zou ik zo,n set niet graag willen,ik heb liever een merk als Goetze of Victor Reinz of Mahle of whatever merk,een koppaking ligt der niet 1/2/3 uit bij een serie motor maar voor een paar cent meer heb je een merk pakking en daar heb ik een beter gevoel bij.

Op het OHF was een tijd terug een topic over goedkope ebay pakkingen en der kwam niet echt iets goed over naar buiten,daarom zou ik liever iets meer investeren nu en der een goed gevoel bij hebben.

noci
                            Deelnemer

Een Reinz koppakkingset kost 179,50 en kopbouten 29,00 euro bij http://www.mijngrossier.nl ex btw maar als je een garage bedrijf noemt krijg je al snel 20% korting dus dan heb je de btw al weer terug !
                              Doe ik ook altijd :P

kenny900wb
                              Deelnemer

Geef Gse gelijk, iets meer uitgeven heb je kwaliteit. Je zal maar een kopbout kapotdraaien…
                                Koppakking kun je idd nog altijd enigzins eenvoudig vervangen, als ie nu dichtzit…

Geen takel, misschien met spanband aan een ijzeren spant ??

Heb nu geen foto, maar wij hebben zelf een bok gemaakt van ijzeren U balken. Kunnen we over de auto rijden en met kettingtakel werken.
                                Kan ev. foto maken binnenkort.

Groet, Marco

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.