Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Beetje laat in het jaar maar heb een astra cabrio gekocht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 juli 2010 om 22:00 #17224123
Na een beetje zoeken heb ik een leuke astra in duitsland gevonden. Ik ga zelf in de auto rijden, maar de auto is ook bedoelt als test hoe het invoeren van auto’s gaat voor later als ik dit evt. misschien er wel naast mn werk bij wil doen.
Dus als alles geregeld is gaat de auto wel weer in de verkoop.Volgende week naar de rdw om de bpm af te tikken:swear
Het is een astra cabriolet uit 2003 met 112.000 op de teller.
Ik ben 3de eigenaar en de auto is compleet dealer onderhouden met alle papieren en boekjes erbij.Ik blijf deze kleur erg mooi vinden, helemaal in combinatie met de donkerblauwe stoffen dak. Verder heeft de auto airco, lederen interieur en pdc achter naast de standaard opties. Alleen nog ff de radio uit safe krijgen. Als ik deze volgens het boekje wil unlocken blijft de radio op 7 safe staan maar niet naar 7 —- dus misschien moet ik nog wachten voordat ik de volgende poging kan doen.
Hopelijk wordt het nog een mooie nazomer zoals vandaag en kan ik nog ff genieten….
30 juli 2010 om 22:16 #17705727Miauw! Daar een Z20LET inhangen!
PM maar als je m een keer weg doet ;)
30 juli 2010 om 22:21 #17705728haha ja zou wel gaaf zijn, maar voorlopig voldoet de 2,2 16V nog wel ff…
was wel opzoek naar een cabrio z20let maar die waren of te duur of niet netjes….30 juli 2010 om 23:03 #17705729mooie strakke auto zo op de foto’s!
31 juli 2010 om 11:15 #17705730Ziet er netjes uit, idd mooie kleur!
Wat is er met de bumperlip gebeurd?
31 juli 2010 om 12:18 #17705731dat is een goede vraag.deze zat er niet meer op, maarja dat kon ik weer meenemen met de onderhandeling over de prijs ;)
31 juli 2010 om 14:27 #17705732Mooie wagen hoor! Heel erg netjes!
Geniet er van!31 juli 2010 om 20:07 #17705733Mooi ding! Heb er zelf ook 1 in gekocht uit België, invoeren ging op zich prima. Heb ongeveer dezelfde, maar dan een 1.6 uit 2004, kleurtje is net iets anders denk ik…
Ik vind het een lekker rijdende auto maar die 1.6 bevalt me absoluut niet.
31 juli 2010 om 20:26 #17705734ja ik wilde ook minimaal een 1.8 hebben, maar moet zeggen de 2.2 rijdt heerlijk soepel en is heel erg stil.
Kleur lijkt hetzelfde of heb jij gewoon zilvergrijs? Ik heb dan een stoffen donkerblauwe kap.Wat was je ongeveer aan BPM kwijt?
met lederen interieur + stoelverwarming, PDC en cd speler als extra opties kom ik via autotelex uit op €1457 hoop dat dit correct is anders sta je weer voor een verrassing.
1 augustus 2010 om 10:29 #17705735Ik wilde eigenlijk ook minimaal een 1.8 maar deze had de voordelen dat ie van 2004 was, alle opties die ik wilde ( behalve cc maar dat heb ik inmiddels zelf ingebouwd ) en wat mechanische en optische schade had.
Van al die mankementen heb ik een BPM taxatie laten doen en daardoor kwam mijn BPM uit op 630,-. Dus de prijs was uiteindelijk redelijk interessant. Mijnes had dan wel een finaal versleten koppeling en kapotte bobine, dus die moest ik na het invoeren nog vervangen.
Er zijn 4 zilvertinten, die van jou lijkt iets meer tegen het blauw aan te zitten. Ik heb een zwart dak.
De probleempjes die ik nu heb met die 1.6 is dat ie continu motorstoring heeft ( iets met de vlinderkleppen in de inlaat, merk je verder niks van ) en hij zuipt veel olie, daarvoor heb ik binnenkort een flush beurtje met spul van Forté ingepland.
Voordeel van dat blokje is weer wel dat ie makkelijk 1 op 15 of zuiniger loopt!Ik denk dat jou BPM indicatie goed in de buurt komt.
1 augustus 2010 om 11:40 #17705736gefeliciteerd!
Ook ik zocht naar een 2.2 of turbo. Maar ook ik vond de turbo’s te duur en kon geen 1 vinden naar mijn wens. En ik had er nogal wat :) Uiteindelijk iets minder kritisch geworden en een ook ik had een prachtige 2.2 uit 2003 gevonden. Volgens mij de zelfde kleur wat jij hebt. (silver lightning). Alleen heb ik een rode kap met rood leer.
Voor BPM was ik ongeveer 1700 kwijt. Maar ik had er nog wat dure opties meer op zitten. Denk dat jij op zo’n 1500 gaat komen.
Hier ga je nog echt veel plezier mee beleven. heb je het windscherm er ook bij? Je kunt echt nog wel lang genieten hoor. afgelopen najaar heb ik nog tot half oktober regelmatig dakloos kunnen rijden
1 augustus 2010 om 19:57 #17705737heb jou topic destijds ook gelezen, ook een mooie kleurencombinatie:wors
Ik heb het windscherm erbij kwam ik vandaag achter. Was nog even alles aan het controleren en het 3de remlicht deed het niet. Kabel gevolgd, bekleding eraf en vond ik een connector waarvan er nog maar 2 van 6 aders heel waren. Door het openen en sluiten van de klep is dit doorgesleten:hmmz
denk wel een kwaaltje waar meerdere last van gehad moeten hebben of gaan krijgen nog.ff gesoldeerd krimpkous eroverheen en afgetaped. Maar met leeghalen kwam ik het windscherm tegen dacht dat deze er niet bijzat haha. Ik had de papieren op autotelex al ingevuld dus als ik naar de rdw ga laat ik die even eruit.
Was even met de radio bezig geweest was na meerdere keren proberen en lang wachten gelukt om een code in te voeren, helaas had ik de verkeerde code, las daarna op het forum dat ik de andere code op de kaart moet invullen. Daarna had ik niet geduld om weer zolang te wachten.
Het display staat nu op 6 safe dus zal wel 6x 10 min. wachten zijn. dat komt wel als ik een stuk ga rijden…..1 augustus 2010 om 20:25 #17705738mooie cabrio
zeeer belangrijk dat je het windscherm erbij hebt is een prijzige optie nm bijna 500 euries voor een stukkie gaas in een stalen framepje
je kunt met scherm lang open rijden, mijn cap gaat open bij +10 graden en niet eerder weer dicht tot de temp daar onder komt , behalve bij regen:P
heb zelf ook een 1.6 16v cabrio uit 2002, is wel een bewuste keus geweest,ivm wegenbelasting/verzekering.
ik vond een steekrere motor niet direct nodig omdat je met een cabrio toch iets releaxter rijdt.
1 augustus 2010 om 21:16 #17705739Bij mij zat het windscherm er niet bij helaas. Moet zeggen dat ik hem tot nu toe niet gemist heb! Rij toch ook vanaf een graad of 15 open. Je hebt al windschermen vanaf ca. 175,- op Marktplaats, wat de kwaliteit is weet ik niet.
Heb er vandaag ook weer bijna 400 km afgelegd, open uiteraard :).
2 augustus 2010 om 15:19 #17705740Vanochtend vroeg naar de rdw, was ik nog steeds pas 10de aan de buurt, maar ging erg snel.
Auto heeft nu nieuwe APK en is het wachten op de NL papieren. Bij de douane was nog langere rij, maar mn autotelex uitdraai
was geaccepteerd zonder dat ze de auto gingen bekijken.Hoop deze week toch nog wel te kunnen rijden.
2 augustus 2010 om 15:50 #17705741zeker een mooie cabrio, zou er ook graag 1 willen kopen alleen twijfel ik over de stoffenkap (Vandalisme).
veel veilige kilometers ermee alvast:afro
Dimitri2 augustus 2010 om 16:12 #17705742mooie auto, ziet er echt gelikt uit!!
2 augustus 2010 om 16:26 #17705743origineel gepost door Basgsi
Vanochtend vroeg naar de rdw, was ik nog steeds pas 10de aan de buurt, maar ging erg snel.
Auto heeft nu nieuwe APK en is het wachten op de NL papieren. Bij de douane was nog langere rij, maar mn autotelex uitdraai
was geaccepteerd zonder dat ze de auto gingen bekijken.Hoop deze week toch nog wel te kunnen rijden.
De Douane kijkt niet zo nauw naar opties die wel of niet op een auto zitten, heb ook al een aantal auto’s ingevoerd zonder extra opties opgegeven te hebben.
Waarom heb je niet gelijk een VKB ( voorlopig kenteken bewijs ) aangevraagd? kost dacht ik 15 euro, maar dan had je wel gelijk platen kunnen laten maken en kunnen karren :)
2 augustus 2010 om 17:28 #17705744origineel gepost door dimitri070
zeker een mooie cabrio, zou er ook graag 1 willen kopen alleen twijfel ik over de stoffenkap (Vandalisme).
veel veilige kilometers ermee alvast:afro
Dimitride meeste cabrio stoffendaken die kapot gaan zijn te wijten aan gebrek aan onderhoud, vandalisme is maar een zeer klein deel.
wel goed opletten wanneer je een verzekering afsluit.
er zijn verzekeraars die de stoffenkap uitsluiten of een verhoogt risico berekenen indien het een stoffen kap betreft.
de mijn is all-risk verzekerd bij all secur.
geen eigen risico, kap is niet uitgesloten van de dekking en heeft geen verhoogt eigenrisico.
alleen mobiele navigatie/mp3 radio/telefoon is uitgesloten van de dekking ook als de kap gesloten is.
en dat voor maar 370 euri per jaar (80% noclaim korting):jerry
2 augustus 2010 om 17:37 #17705745had gekund een vkb aanvragen, maar het weer deze week zou niet te geweldig zijn en mn broertje is tm volgende week dinsdag op vakantie en kan ik in zijn vectra gts 3.2 v6 rijden, dus nog even wachten is ook niet zo erg.
Ik ben bij Ohra verzekerd, ook iets van 80% korting, ik kwam op 32 euro per maand uit. Ga voor de zekerheid even navragen of de kap niet uitgesloten is, bedankt voor de tip:thumbup
Helaas was de radiocode niet de goede, er is een andere radio ingekomen alleen die code heb ik niet. De dealer heeft voor mij de code opgevraagd.
Wordt even wachten op antwoord, kon verschillend duren van 3 uur tm een week. We zullen zien.2 augustus 2010 om 19:23 #17705746De Douane kijkt niet zo nauw naar opties die wel of niet op een auto zitten, heb ook al een aantal auto’s ingevoerd zonder extra opties opgegeven te hebben.
helaas gaat dat tegenwoordig niet meer op, ik had ook wat opties laten varen, maar bij het opgeven konden ze precies zeggen welke opties er op horen te zitten af fabriek aan de hand van chassisnummer en kon nog gerust 200 euro extra aftikken.
4 augustus 2010 om 21:16 #17705747Hey bas,
Nette astra man.
Mercedes verkocht dan??
Zie hem binnenkort wel een keer staan.
4 augustus 2010 om 21:24 #17705748Hey Twan,
Benz idd verkocht, ik had um alweer een jaar ;)
Hoop deze week kenteken te krijgen nog, kom maar ff aan als je um ziet staan.4 augustus 2010 om 21:27 #17705749Haha jij kan echt niet langer dan een jaar dezelfde auto hebben he??
ennuhhhh zal ik zeker ff doen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.