Bedrijfstemperatuur Opel Corsa C 1.2 Twinport

Forumindex Forums Modellen Corsa Bedrijfstemperatuur Opel Corsa C 1.2 Twinport

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Tommy Claassen
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Ik had een vraagje over de bedrijfstemperatuur van mijn Opel Corsa C 1.2 Twinport. Ik merk dat de motor meestal goed op temperatuur blijft, maar tijdens het staan in files of bijvoorbeeld bij het wachten in een McDrive, kan de temperatuur oplopen tot ongeveer 100°C. Gelukkig gaat hij daar niet verder bovenuit.

Is dit normaal voor dit model, of zou het kunnen duiden op een probleem, bijvoorbeeld met de temperatuursensor? Zou het verstandig zijn om deze eens na te laten kijken?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Met vriendelijke groet,
      Tommy

keyboard
      Deelnemer

De sensor lijkt het prima te doen anders had je die 100 graden wellicht niet gezien.
        Kans dat de thermostaat niet goed meer opent of dat er lucht in het systeem zit. Al lijk je dat in een ander topic inmiddels opgelost te hebben.

Een thermostaat kost niet veel, alleen moet het koelwater er wel even weer uit en moet het systeem weer goed ontlucht worden :)

Corsa_GSi
        Deelnemer

Zolang de sensoren goed zijn en het koelwater netjes op temperatuur komt en zodra het warm is het koelwater ook door de radiateur gaat stromen. Dan is de thermostaat in orde.

Check dan ook als hij boven de 100 graden staat of de ventilator netjes aanlsuit, maar uit wat je schrijft zal dat wel.

Dus ik zie hier niets vreemds. :unsure:

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.