Forumindex › Forums › Modellen › Astra › bediening boordcomputer werkt niet
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 april 2016 om 19:32 #17275907
Hallo allemaal.
Ik heb een klein probleempje met de boordcomputer van mijn astra g uit 2003. Sinds ik de orginele radio heb vervangen werkt de besturing van mijn boordcomputer niet meer. Zowel de bediening bij de ruitenwisser bediening en van de tijd werken niet.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Gr roy
19 april 2016 om 10:09 #18313929Hoi, royjansen0162
Ik heb dit ook gehad met mijn Zafira, na het inbouwen, werkte de display niet meer.
Nu kan ik op afstand niet zeggen dat het bij jou ook het geval is!Maar bij zafira is dit een zeeeer!, krappe bedoeling om betreft draden zo te leggen dat de radio naar binnen kan.
Ik heb het handschoenen kastje verwijderd en toen kon ik er aardig bij.Toen ik klaar was, deed de display het niet meer, weer de radio er uit *zucht*,
toen kwam ik er achter dat ik de stekker er met de radio er uit gedrukt had!, normaal zou dit niet mogen gebeuren.Maar volgens mij is mijn display een keer vervangen of dergelijke!, en merkte op dat het plastic beugeltje ontbrak,
die normaal de stekker op zijn plaats moet houden, (kenners weten wel wat ik bedoel), stekker er in en werkte weer!Zou kunnen dat dit bij jou ook het geval is, of iets met de verlichting, al lijkt het mij sterk dat deze te gelijk kapot gaan.
Ik zeg niet dat dit zo is, maar ik denk maar mee hé :thumb
19 april 2016 om 10:28 #18313926AnoniemLid sinds:
1 January 1970:hmmz Gaat de bc niet via de originele radio
19 april 2016 om 10:30 #18313927Ja dat gaat ie vziw wel. Je hebt nu alleen een klokje en temperatuur denk ik?
19 april 2016 om 10:37 #18313928Hoi, Helmer opelfan
Ik ga er even van uit!, als ik het zo lees uit het verhaal, dat het display helemaal niets doet.
Het middelste gedeelte van de RDS vervalt bij mij, is normaal als je een andere radio inbouwt.
en bovenste gedeelte control ,(bediening bij de ruitenwisser)etc.En de onderste gedeelte buiten temperatuur!
Betreft stuur bediening!!, er zijn al installaties, waar de stuurbediening er al standaard in zit, maar daar moet je dan wel even opletten.
20 april 2016 om 19:35 #18313930Tijd en datum staan indd aangegeven, kan deze niet bijstellen. Ook geeft hij controlere remlicht aan, maar dit gaat ook niet weg bij het intrappen van de rem. Doet niet veel dus
20 april 2016 om 20:04 #18313931AnoniemLid sinds:
1 January 1970Je kunt de standaard radio terug plaatsen. Zo kan je uitsluiten of het met jou nieuwe radio de boosdoener is
21 april 2016 om 12:59 #18313932Hoi, royjansen0162
De optie van Helmer opelfan even uitvoeren, hoe vervelend het ook is, dan weetje dat dit in orde is.
Mocht dit nu niet het geval zijn, dan toch even de stekker na zien, i.v.m. vuile pinnetjes of in dergelijke.Of het van radio kan schillen, daar heb ik geen idee van, bij mij werkte het allemaal om de stekker terug te steken, zoals boven beschreven.
Even btw, als ik de radio uitzet, verschijnt ook de datum, in het midden.
Alhoewel ik dit niet veel mee maak, omdat deze op accessoires stand is aan gesloten.Elektronica kan zeer frustrerend zijn, daar weet ik alles van.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.