BE rijbewijs

Forumindex Forums Overige Opel algemeen BE rijbewijs

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 51 tot 55 (van in totaal 55)
  • Auteur
    vincent23
    Deelnemer

Als jeje BE rijbewijs al hebt dan mag je zelfs 10.000 kg erachter gooien, zolang je trekkende gedeelte maar onder de 3500kg is en de max toelaatbare gewicht, dus wat
      je mag trekken, niet wordt overschreden.

RISL
      Moderator

@Erwin_Astra wrote:

zonder BE rbw, mag je niet eens een dubbel asser aanhangwagen achter je auto hebben,
        en als ze je pakken kost het je 350,- euries :thumb

Dat is dus niet terug te vinden in de regels?

Zoals Wim het hierboven zegt, klopt het, zoals ik het lees.
        En volgens mij blijven inderdaad de regels voor degenen die nu hun BE-rijbewijs hebben hetzelfde, en iedereen die ‘m na 1 januari 2013 haalt mag minder dan 7500 kg totaalgewicht.

wim-v6
        Deelnemer

@vincent23 wrote:

Als jeje BE rijbewijs al hebt dan mag je zelfs 10.000 kg erachter gooien, zolang je trekkende gedeelte maar onder de 3500kg is en de max toelaatbare gewicht, dus wat
          je mag trekken, niet wordt overschreden.

als je over de 7500kg combigewicht gaat, Dan moet je een Code 95 / Chauffeurs Goederenvervoer diploma hebben..

Daar hebben ze onze B-E Combi al een keer voor van de weg gehaald, T ding is nu terug gekeurd naar een combigewicht van max 7495kg..

Willem

GooneyBird
          Deelnemer

Hrrm, geheel off-topic, maar ik zie nu dus ook dat je voor een Piaggio MP3 LT (zo’n driewieler) nu dus een motorrijbewijs nodig hebt.
            *geluid van MP3 LT verkopen die in de pot belanden*

MOOK
            Deelnemer

Ik ga toch maar voor het BE, hoorde vandaag dat het toch wel gewoon blijft…

5 berichten aan het bekijken - 51 tot 55 (van in totaal 55)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.