Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Batery Overlaad!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 oktober 2009 om 12:03 #17213397
Over een tijdje ging ineens men baterylampje branden op men dashbord,dus ik dacht eerst aan de Alternator die stuk was of de multiriem. Maar het lag aan geen van beide.
Batery gaf 13v aan en 14,6v bij stationair toerental. Nu was men lampje van de batery intussen gesprongen. Ik merkte dat bij het gasgeven het lampje feller werd en ineens stuk was.Had een nieuw lampje erin gestopt maar dat ging dan ook weer branden en word feller bij het gasgeven.
Bij gasgeven kom ik aan 16v en meer:o
De regelaar moet dan toch wel stuk zijn ofzo. Iemand dat ding al is vervangen of zelfde problemen gehad?24 oktober 2009 om 12:08 #17540550idd spanningsregelaar die naar de eeuwige jachtvelden is gegaan. ik zou niet meer rijden om meer schade te voorkomen.
24 oktober 2009 om 12:12 #17540551:o Kan er dan zoveel misgaan? Nu ik dit weet probeer ik wel niet teveel in toeren te gaan rijden aangezien de spanning stijgt dan.
Voor de batery is het denk ik wel een gevaar. Aangezien het weer ga ik er pas morgen of maandag aan werken.
Kan je het er makkelijk afhalen en vervangen? Kheb nog een alternator van een C20XE dus regelaar zal wel hetzelfde zijn geloof ek?
24 oktober 2009 om 12:15 #17540552alle elektronica brand door op de duur, dus laat hem maar lekker aan de kant staan
24 oktober 2009 om 12:18 #17540553:o Dan kan ik er best morgen al aan beginnen. Spanningsregelaar is het zwarte blokje wss dat op de alternator zit?
24 oktober 2009 om 12:32 #175405541 197 311 214 Spanningsregelaar
(v) 14,5v, temperatuurbereik 10°c, nominale stroom 14v
Laadstroom 70a 35.40 BoschF 00M 145 370 Spanningsregelaar
Laadstroom 120a , voor fabrikant bosch 38.00 Bosch
Je hebt 2 verschillende spanningsregelaars..:hmmz
Die dat ik liggen heb is van een Dynamo van een C20XE motor met M2.5 motronic en geen Airco. Die van mij is M2.8 met Airco (Dis-onsteking)
Zijn er verschillen met de spanningsregelaar
24 oktober 2009 om 13:46 #17540555ligt eraan, bij bosch dynamo’s kan je ze vaak los vervangen, bij Valeo dynamo’s niet.
Welk type, moet je kijken als je de oude eruithaald.
en NIET MEER MEE RIJDEN..
Alles krijgt 16Volt of meer op zijn kiezen.
en dat gaat niet al te lang goed.
Willem
24 oktober 2009 om 14:28 #17540556Ok,maar aan de dynamo zal dan toch niets mis zijn? Kga morgen is kijken of ik de spanningsregelaar er kan afhalen en kijken of ik er die andere kan opzetten van men C20XE motor uit de tigra.
25 oktober 2009 om 15:39 #17540557Ga morgen men dynamo/alternator losmaken maar kheb al is gekeken en geloof dat het een Delco Remy alternator is,kan niets zien van Bosch/Valeo.
1 Bevestiging
2 Waaier
3 Lager
4 Poelie
5 Rotor
6 Stator
7 Regelaar
8 Veer koolborstels
9 Lager
10 Koolborstels
11 SleepringZou die regelaar er bij mij ook zo uitzien?
25 oktober 2009 om 15:56 #1754055828 oktober 2009 om 19:02 #17540559Rijd al terug een paar dagen
Heb de alternator er vantussen gehaald en 1 Diode moet wat mis mee geweest zijn want er was 1 van de 3spoelen verkoold.
Kheb me dan maar een nieuwe alternator gekocht van 100A
145€ met gravering voor de 1jaar garantie:D Nieuwe alternator geplaatst en alles was weer prima!;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.