Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Bastos-Texaco 400rr manta19sr *opbouwen!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 april 2010 om 18:45 #17478397
de velgen staan echt uitstekend ja!alleen beetje te lage band er op:P
lambo:
hoe bedoel je om de ruimte op te vullen?
nee denk neit dat er zo iets is,je zou assen er onder kunnen steken van volvo of bmw/mercedes maar die zijn ook geen decimeters breder.
en origineel 400 heeft ook dus een hoge j waarde,8-10J,volgens mij zijn er zelfs die 11J hebben.maar breek me daar de bek niet over.
spoorverbreders is een optie maar boven de 40mm,gaat dat wel heel erg veel vragen van je wiellagers,ik kan nu zonder rijden en lekker volle breedte.wl jaar opzoek geweest naar de juiste velgen hoor.had egen haast dus neit elke dag alles afstruinen.5 april 2010 om 07:54 #17478398AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door McLambo
origineel gepost door manta19sr
rico:spoiler zit er idd netjes op alleen moet hij nu nog een keer strak worden geschuurt.lambo: je kan er ook standaard velgen op kwijt,alleen dat ziet e rneit uit of 20 cm spoorverbreders maar dat is ook niet alles he:P
nu astra velgen die zijn uitgelast 15 inch zitten 220 banden op aan acvhterkant maar zijn slicks,straatmaat is ca 235-245
et valt erg mee,heb binnen zeide ook ca 12,5 cm zitten.
voorkant muah enige wat je merkt is zwaar sturen vanwege de breedte en kan gigantisch trillen bij hoge snelheden.ff wat meer bar er in en al stukken minder, staan nu op ca 1,4-1,5 bar ruim voldoende voor de slicksZijn er ook mogelijkheden om met bredere ophanging te gaan rijden? Of is daar niks ‘ kant en klaars ‘ voor te krijgen?
weet niet wat je precies bedoeld maar het is geen gezicht als de wielen ver uitelkaar staan met een vrij smalle band
en dan doel ik op b,v 195
wat voor n gewone auto al niet n smalle maat is;)5 april 2010 om 19:47 #17478399Zou kunnen, maar doordat je dus als enige optie astronomisch brede wielen + banden kan monteren, kost zo’n verbredings kit een lieve duit. Zat voor mezelf een beetje te redeneren of ik dat ook ooit op de Ascona zou willen.
Daarbij komt ook nog dat zulke brede banden waarschijnlijk een krachtig motorblok vereisten om de rolweerstand etc te overbruggen.. ?
7 april 2010 om 18:08 #17478400precies louwe, drm 9 en 10J:P
lambo:afhankelijk wat voor maat en type band je er op gooit,ga jij er 285 op gooien heb je stukken meer weerstand dan een getrokken 225 er omheen om een hoogtepercentage van 70 tegen over 1 van 40(momenteel zou het rond de 25 zitten denk ik:P,als jij een 15 inch band pakt met een laag hoogtepercentage is de krachtomzet van motor naar straat soepeler dan als je een 17 inch 60 hoog er op legt!maar al bij al is eht een aardige investering ja
uitbouw 400-2200 euro afhankelijk of je nieuw/2dehands wil
velgen 4×100 meot je uitgaan van normaal minimaal 300 voor leuke set tot 2500 ca voor 400 velgen(5×120)
banden 285/15/40 zit je zo rond de 350 per stuk(nieuw en michelin bijv ipv toyotroep)
en tja dikke auto en niet vooruit komen schiet ook neit op dus ga je autom je motoraanpassen:P
oftewel zo duur als je zelf wilt.kga zo rond de 140 pk zitten met 8 kleppertje 2.0
7 april 2010 om 20:23 #17478401AnoniemLid sinds:
1 January 1970mc lambo
inderdaad is het niet goedkoop om n auto zo uit te bouwen
vaak is de uitbouw set zelf niet het duurst;)maar de wielen en banden wel;)
de 285-40-15
is enkel nog leverbaar door yokohama
en ook nog in beperkte oplage,s
dus zelfs al heb je het geld er voor over
dan nog wil dat niet zeggen dat je maar zo ff die banden kan ophalen:o;)ik heb nog n goed setje op de velgen en n nieuw setje op voorraad:o;)
een uitgeboude auto met smalle wielen en banden
is vergelijkbaar met:
alcoholvrij bier
douchen met een regen pak aan
zonder kloten naar de hoer*nmoet ik nog verder gaan;):jerry:jerry
er zijn wel alternatieven maar dan moet je al naar 16″gaan
en dan heb je in steek 5×120 weer meer keus
en wat goedkopere velgen en bandenmaar dan moet je weer investeren in een 5 gaats onderstel
en das ook niet goedkoop
tjah t leven is vol dilemma,s:Pmaar gaat t er goed uitzien manta 19sr:thumbup:wors
7 april 2010 om 20:28 #17478402op welke meeting krijgen we hem te zien.
braband??????
mooi werk alvast respect er voor8 april 2010 om 08:04 #17478403origineel gepost door louwe 16 klepper
mc lamboinderdaad is het niet goedkoop om n auto zo uit te bouwen
vaak is de uitbouw set zelf niet het duurst;)maar de wielen en banden wel;)
de 285-40-15
is enkel nog leverbaar door yokohama
en ook nog in beperkte oplage,s
dus zelfs al heb je het geld er voor over
dan nog wil dat niet zeggen dat je maar zo ff die banden kan ophalen:o;)ik heb nog n goed setje op de velgen en n nieuw setje op voorraad:o;)
een uitgeboude auto met smalle wielen en banden
is vergelijkbaar met:
alcoholvrij bier
douchen met een regen pak aan
zonder kloten naar de hoer*nmoet ik nog verder gaan;):jerry:jerry
er zijn wel alternatieven maar dan moet je al naar 16″gaan
en dan heb je in steek 5×120 weer meer keus
en wat goedkopere velgen en bandenmaar dan moet je weer investeren in een 5 gaats onderstel
en das ook niet goedkoop
tjah t leven is vol dilemma,s:Pmaar gaat t er goed uitzien manta 19sr:thumbup:wors
Thanks voor de info. Nou ja jammer maar helaas dan.
Het staat wel heel erg bruut.
Er is ook nog een tussenoplossing volgens mij, met wat smallere spatboard verbreders, denk dat ik daar maar eens naar ga kijken.. :hmmz
8 april 2010 om 08:50 #17478404240 uitbouw is nog minder dan de helft,niet mijn smaak maar ook niet makkelijk te vinden
wietse:miss brabant weekend mocht dat zo zijn is hij nog niet bestickerd
hoop dat de lak er een beetje strak op komt;ook deze wordt simpel gespoten ivm gebruiksauto en komt nog wel eens onverharde grond tegen9 april 2010 om 19:08 #17478405de motorkap en kofferbak spoiler zijn nu klaar, en alles goed vast en strak, misschien het weekend spuiten!!
zie je wel verschijnen!!12 april 2010 om 09:41 #17478406tussen de koplampen/front en de bumper hou ik ca 2 tot 5 cm tussen ruimte?iemand enig idee hoe dit komt?het is niet op te lossen in ieder geval.
12 april 2010 om 13:38 #17478407gister moest de auto even aan de kant ivm partij onderdelen,ff stukje gereden zonder ramen,op nieuwe velgen met slicks er onder, pff op grove straat stenen in 3 nog roken:P
12 april 2010 om 13:55 #17478408met de 2.0E met Webers? :wors
12 april 2010 om 13:58 #17478409nop nog zonder.eerst achterste venturi vinden,die al tijdje niet meer worden gemaakt
12 april 2010 om 14:05 #17478410origineel gepost door manta19sr
tussen de koplampen/front en de bumper hou ik ca 2 tot 5 cm tussen ruimte?iemand enig idee hoe dit komt?het is niet op te lossen in ieder geval.ik weet dat de originele irmscher set ook wel zo,n ruimte had
kan je inderdaad niks aan doen
buiten andere voorschermen zoeken en evt een andere bumper maar ik denk dat het “probleem” in de voorschermen zit :hmmz12 april 2010 om 14:15 #17478411er hoort normaal een ijzeren strip te zitten tussen de neus en de voorbumper he, mist die niet bij jou?
12 april 2010 om 19:51 #17478412nee die hoort alleen op gsi en gte niet op 400
12 april 2010 om 20:03 #17478413beetje creatief zijn evt strip af soort race gaas dr tussen
12 april 2010 om 20:03 #174784141.8s GT zit er ook zo een strip op hoor:p denk meeste standaard manta’s wel
12 april 2010 om 20:07 #17478415mijn maatje zijn lexmaul had destijds ook zo`n grote ruimte over.
wouden er altijd nog zo`n strip tussen maken, maar is er nooit van gekomen nie :sleeping
13 april 2010 om 08:35 #17478416ja zit tussen de standaard diepe bumpers,
maar bij mij past precies de beugel voor de lampen er tussen door dus vind het wel best.14 april 2010 om 08:53 #17478417a.s zaterdag bij nog een omgebouwde exclsuiv kijken,volledig 400 pakket er op incl lichtbak enz
enige wta nog rest is als eht goed is spuiten en kenteken.heb de auto nog neit gezien maar weet ook nog neit of ik het doe of niet.mocht er iemand evt interesse hebben.prijs ligt rond de 1000,- alleen nog spuiten en kenteken aanvragen,is duitser14 april 2010 om 09:39 #17478418mn kameraad zoekt nog wel zoiets, maar ik weet niet of hij daar nu op zit te wachten. we zitten kwa planning nogal vol :P mn kadett 400 moet eerst af.
al updates van het spuiten en strak maken? ben erg benieuwd
14 april 2010 om 09:41 #17478419nop,a.s donderdag in de primer,vant weekend spuiten gok ik,
ik zal fotos plaatsen zaterdag van die 400R,
16 april 2010 om 13:56 #17478420webers hebben nu k&n filters,
dit meot problemen leveren neem ik aan?warme lucht/slechte verbanding,nog meer kool in de motor/uitlaat,oplossing filterbox/slang naar de bumper bijv trekken?rijwind(koud(er)
en dat je eigenlijk met winter-zomer en zomer-naar winter kan gaan afstellen
of valt dit erg mee in de praktijk?
16 april 2010 om 16:40 #17478421Valt in de praktijk mee, alleen als het echt vriest zijn open filters niet echt ideaal.
Isoleer je uitlaatspruitstuk met hitteband om zoveel mogelijk warmte van je inlaatspruitstukken carbs vandaan te houden in de zomer, en leg een paar dikke slangen vanaf de voorbumper naar de filters toe voor koude lucht.
Zo heb ik het bij m’n rode Manta gedaan en dat werkt goed, maar die komt in de winter weinig buiten trouwens. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.