Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › bandenvraag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 juni 2013 om 19:00 #17258802
Mijn bandjes zijn aan vervanging toe, gelukkig maar want zo stil waren ze niet. :(
Nu ben ik op zoek naar nieuwe sloffen voor mijn irmscher twin spoke’s 17 inch eta 40.Zijn er hier nog mensen die goede ervaringen hebben met een bepaald type band?
Ik zou graag een wat stillere band willen monteren onder mijn vec st. Met verlaagd onderstel, maar dit mag uiteraard niet ten kosten gaan van de rij-eigenschappen ( 17-45-215) .Tips zijn van harte welkom :D
24 juni 2013 om 19:14 #18154967Reifentest @ Adac.de ;)
24 juni 2013 om 20:42 #18154968ik heb er pas michelin primacy hp erop laten leggen,super band,stil en zeer goede grip en zelf bij nat weer gaat het goed en heel weinig last van aqua planning :thumb
arjan
24 juni 2013 om 21:12 #18154969Ook de Michelins Exalto’s zijn erg stil (en blijven dat ook!) onder de Vectra-B
Herrieschoppers onder de Vectra:
Bridgestone Diversen typen Bij dun profiel Slecht weggedrag
Continental Diversen typen
Toyo T1R bij 4mm en minder is er slecht praten, en Grip word SNEL!! minder24 juni 2013 om 23:01 #18154970Ligt overigens ook beetje aan de maat. Had ooit michelin energy saver185/60R14 welke totaal ander gedrag vertoonden dan de energy saver in 185/65R14. Wereld van verschil. Heb nu continental premiumcontact 2 in 205/55R16 die weer 100x beter reageren dan michelins, met name bij regen. Die michelins waren overigens wel weer 200x beter dan die premiumcontact 2 in 195/60R14 waarmee ik een keer met 50 km/h een onbedoelde U turn maakte…
Kortom: vergelijk in een test gelijke bandenmaten. :)
25 juni 2013 om 06:40 #18154971De nieuwe Dunlop Sportmaxx RT in 215/45R17 is een hele soepele en stille band, is wel een aanrader
25 juni 2013 om 08:51 #18154972Stille banden
de stilste band is de:
dunlop sportmaxx RT. Goed betaal baar. maar weinig ervaring met rij eigenschappen. maar voor normaal Dunlop kennende zeker goed.Michelin primacy maar DRAMA!! in regenachtige omstandig heden. en te duur
michelin pilot sport 3 maar duur.
michelin pilot exalto 2 duurde dan primacy. maar slapere wangen (iets persoonlijk) en te duur.continental contisportcontact 5 helaas weinig ervaring maar conti kennende snelle slijter.
continental premium contact 5 zie boven staandeBridgestone turanza er300 eucopia goedkoper dan michelin maar iets meer lawaai. zeer goede rijeigenschappen.
persoonlijke noot.
De beste band die ik gereden heb is de bridgestone potenza er 050. Maar LET OP het moet het vernieuwde type zijn zonder de
bij de oude stuiter je de auto uit :jerryOok de bridgestone potenza er 040 is een hele fijne band. maar brigdestones maken meer lawaai.
25 juni 2013 om 14:32 #18154973ik weet niet welke primacy jij gereden heb maar ik ervaar dat toch heel anders… ik ben tevreden over mijn bridgestone turanza,maar nog meer over de michelins…
25 juni 2013 om 18:41 #18154974Top mannen…….. momenteel heb ik er Michelin pilot sport 3 onder liggen in de maat 225/45/17, maar man man man….wat maken die een herrie.
Vindt wel dat de banden bij nat weer redelijk tot goede grip hebben op het wegdek. S`winters is er niet mee weg te komen :(
Zou 215 al veel minder herrie maken? De 225 lopen ook aan in de wielkasten wanneer ik een flinke hobbel overgaat.
Heeft het draagvermogen van de band inherent ook nog iets te maken met de soepelheid van de band? Dus hoe hoger het draagvermogen, hoe stugger de band en dus meer lawaai?
25 juni 2013 om 18:46 #18154975De wangen zijn dan verstevigd,ik heb er 215 onder liggen en geen lawaai..
26 juni 2013 om 06:07 #18154976@usbstick wrote:
ik weet niet welke primacy jij gereden heb maar ik ervaar dat toch heel anders… ik ben tevreden over mijn bridgestone turanza,maar nog meer over de michelins…
Primacy HP. En de enegy saver is ook drama in de regen.
26 juni 2013 om 06:51 #18154977Ik heb nergens last van,dus weet niet hoe je aan die info komt of je rijgedrag is niet best..
26 juni 2013 om 07:36 #18154978@usbstick wrote:
Ik heb nergens last van,dus weet niet hoe je aan die info komt of je rijgedrag is niet best..
Ik stel hele hoge eisen aan een band.
En de michelin schiet te kort.26 juni 2013 om 07:45 #18154979Ja hoe kan je dan advies geven.. Elke band heeft zijn goede en slechte eigenschappen,en jij heb vast met elke band een vol jaar gereden :thumb
26 juni 2013 om 08:19 #18154980@usbstick wrote:
Ja hoe kan je dan advies geven.. Elke band heeft zijn goede en slechte eigenschappen,en jij heb vast met elke band een vol jaar gereden :thumb
Ik heb niet met elke band gereden, kan ook bijna niet. ;)
maar toevallig wel met michelin.Maar met 6 jaar bij een goede bandenboer gewerkt te hebben en nu een eigen autobedrijf te hebben,
spreek ik veel kritische mensen, heb kritische (oud) colega’s en veel klanten die ook hun mening hebben.
Daar trek ik mijn conclusies uit.26 juni 2013 om 08:28 #18154981Maar die mensen zullen niet allemaal dezelfde auto rijden en ook niet dezelfde banden maat hebben.. Daar zit wel degelijk een heel groot verschil in..
26 juni 2013 om 08:57 #18154982Ik heb nu zelf de nieuwe michelin primacy 3 onder de Vectra station en die bevallen uitstekend
Heb zelf met mijn vader het bedrijf Van Nierop Banden vanaf 1997, dus aan bandenkennis geen gebrek
26 juni 2013 om 14:30 #18154983kijk… +1 :thumb
26 juni 2013 om 18:58 #18154984Ik heb onder de Vectra gehad:
We hebben hier een goede graadmeter voor de lange bochten, en de korte bochten, tel hier het rechtuitcomfort en bandengeluid bij, en hieruit trek ik mijn Conclusie.Met mijn Vectra-B1 sedan met Rondom OEM Monroe Reflex dempers, Veren voor Irmscher i500, Veren achter: Origineel V6 CDX, 215-45-17
Nootdorp boog omhoog Droog weer max snelheden:80km/u: Conti Sport contact 4 (xl), Conti Premium contact 3, Toyo T1R,
100km/u: Michelin Energy E3A (xl), Pirelli P7000
110km/u: Michelin Pilot Exalto-PE2 (xl) (en deze doet nat niet eens veel minder!!)Bocht bij boerderij Post vanaf snelweg komend naar mijn huis Geld eenzelfde snelheid, om binnen mijn baan te kunnen blijven.
Lange afstand ritten op normale snelheid:
Bridgestone Potenza: Geen lekker rechtuit gevoel op hogere snelheden, Veel geluid.
Toyo T1R: Fijne band, soepel op rechte wegen, bij slijtage Veel herrie (op meerder auto’s hetzelfde liedje)
Conti Premium contact3: Voelt week aan in de rechtuit positie, dat geeft een wat onzeker gevoel
Conti Sport contact4 (xl): Goeie rechtuit positie, banen schuiven op 130 a 150km/u gaat prima, met vlotte bewegingen
Michelin Energy E3A (xl): Fijne alrounder, weinig geluid, nog minder doordruenen bij kleine ribbels in de weg.
Michelin Pilot Exalto PE2 (xl): Op de snelwegSlijtage:
Topper in slijten: toyo T1R: zo weg zo’n Band +/-20.000km de voorbanden kaal.
Conti Premium contact3: ging toch ook wel hard 25.000km voor, 30.000km Achter
Conti Sport contact4 (xl): Geen goede opgave, hebben er slechts 5000km opgelegen, was er klaar mee
Michelin Energy E3A (xl): 38.000km op de vooras, 45.000km op de achteras, huppa meerprijs terug verdient!!
Michelin Exalto PE2 (xl): 39.000km op de vooras, 47.000km op de achteras. huppa meerprijs terug verdient!!Nog een klein Puntje: De Exalto’s hebben bij mij wel bewezen dat dit Echte Toppers zijn in de HOGE snelheden!!! op de autobahn nog nooit een krimp gegeven, zelfs niet bij de nodige noodstoppen!!!, en sturen bij hoge snelheden (ontwijken) (200+km/u)
lastig aan te komen, en nu Stervensduur, de Exalto PE2, dus kijken voor een gelijkwaardig alternatief…
Bij the way, De Exalto PE2’s draaiend in de maat 195-55-15 snellere tijden op de Peugeot 205 1.9 16V (930kg / 160pk) van mijn broer op zandvoort, dan de Semislicks Toyo R888, en ook het lopvlak bleef gewoon zitten, dat lukte de R888 ook al niet…
Nog zo’n Mooi iets:
> Banden experts zat in de wereld, een ieder heeft een andere opinie
– De een word gematst door de ene fabrikant, de ander door de andere Fabrikant, ze beloven allemaal Goude bergen, en bij de meeste krijg je een hoop Mest..Ik heb toen eens gevraagd hoe het echt zit, bij een volledig onafhankelijke. het antwoord laat ik voor me, kwam er ongeveer op neer, dat Voor de meeste Michelins niet eens te veel betaald word, zeker als je ziet hoe slijtvast ze zijn tov de Concurentie… en dat geld voor nog wel wat Dure merken…
vaak ben je met goeiekope bandjes meestal niet goedkoper uit.
Dus om te schrijven TE DUUR door sommige vind ik wat voorbarig.
Ik rijdt Stugweg Flink meer kilometers met een Set Michelins als met andere (ook premium) merken banden.Ben benieuwd of de Energy Savers op de Ascona ook weer zo lang mee gaan…
Willem
26 juni 2013 om 21:04 #18154985Ook Hankook zijn zeer goede banden, met name de Ventus Prime2 is een zeer goede (en comfortabele) band
28 juni 2013 om 12:30 #18154986a.s dinsdag gaan er dunlopjes onder de Dunlop Sportmaxx RT in 215/45R17, ben benieuwd naar het rijgedrag van de bandjes en hoop stiekem dat ze wat stiller zijn dan de huidige.
28 juni 2013 om 17:19 #18154987Federal ss semi. Lekkere bandjes, niet duur
29 juni 2013 om 17:56 #18154988Toch nog ff een vraag, als ik op de twinspoke`s van 225/45/17 naar 215/45/17 heb ik dan nog last van afwijking op de kilometerteller? De monteur zei dat de 215/45/17 lager zijn dan de 225/45/17….?
30 juni 2013 om 20:41 #18154989volgens mij heeft dat niks met de breedte van de banden te maken.
dat heeft met de omtrek te maken.bv dat je van 215/45/17 naar 215/50/17 gaat
30 juni 2013 om 20:47 #18154990@ Johan.
het getal midden, is het PERCENTAGE, dus het aantal Procenten %% van de Bandebreedte.
Dus een 215-45-17 is lager dan een 225-45-17.
215-45-17 is een standaard maat, en 225-45-17 kan gaan aanlopen (De 1.8 van Greg heeft een smaller spoor achter dan de 2.0 – 2.2 – V6 – 2.2DTi en heeft hier minder last van.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.