Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Bandenspannings sensoren.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 oktober 2014 om 16:17 #17268484
Gisteren mijn Insignia opgehaald bij de dealer.
Vindt de auto er wel mooi uit zien.
Daar de leasemaatschappij niet wilde dat er grotere velgen dan 18 inch gemonteerd zouden worden en ik de originele opel velgen niet zo mooi vondt met dealer afgesproken dat er aftermarket velgen gemonteerd zouden worden.
Velgen uitgezocht bij velgen online.nl.
Dit allemaal perfect gegaan want dealer heeft de velgen besteld en gemonteerd.
Nu komt het eigenlijke probleem, bij aflevering geeft de verkoper aan dat het bandenspannings meet systeem niet werkt omdat de meet ventielen niet passen op de aftermarket velgen.
Ik hoop dat iemand op het forum hier iets meer over weet!
Want nu blijft continue het controlelampje van het meetsysteem branden :thumbdown
Of passen de sensoren altijd?
Wil nog wel eens contact opnemen met de dealer hierover8 oktober 2014 om 15:29 #18256372Hoi!
Toevallig laatst bij m’n dealer nagevraagd en die vertelde dat ze gewoon los leverbaar zijn:
@Zam, Zeist wrote:Bandenspanningssensoren zijn los leverbaar, kosten € 78,00 excl. BTW per stuk, na montage moeten deze worden ingelezen in de auto-electronica, is ongeveer een half uurtje werk, +/- € 35,00
Zelf ga ik het eerst even proberen zonder sensoren, volgens de vorige eigenaar had hij nooit problemen gehad (hij had dezelfde uitvoering, alleen andere motor). Geven ze nou toch een storing, kunnen de sensoren er altijd nog op.
Veel plezier met je Insignia!
8 oktober 2014 om 15:38 #18256373beste Jorix,
dank voor je reactie!
wat mij het meeste stoort van de dealer is dat hij de originele velgen heeft ingeruild en niets verteld heeft over eventuele nieuwe sensoren.
Nu bij de aflevering wordt er gemeld dat het systeem niet werkt en dat het lampje op het dashboard blijft branden en dat het toch wel een boel geld kost om nieuwe te plaatsen!
Kunnen de sensoren niet gewoon overgezet worden? of weet jij dat niet?8 oktober 2014 om 16:39 #18256374Bij nieuwe wielen kunnen ze ze wel overzetten neem ik aan. Zijn ze denk ik gewoon ”vergeten”. Ik zou het niet pikken iig.
Bij mij geeft hij trouwens een melding: Winterbanden gedetecteerd en er brand ook geen lampje…
8 oktober 2014 om 20:10 #18256375Sensoren zijn gewoon los te bestellen en waarom zou het niet passen op aftermarket velgen???
Bij de mijne is het ook zo dat zodra het systeem geen sensoren detecteert (alle 4 dan) dan geeft hij de melding: Winterbanden en geen lampje.
Net zoals NelisZ20LER ook al zegt.8 oktober 2014 om 20:26 #18256376Er bestaan twee diameters voor de gaten van het ventiel.
Mogelijk hebben de nep velgen een kleinere diameter en passen de sensoren niet meer.
De sensoren passen op alle originele opel velgen.
Wat ook nog kan zijn is dat er zoveel onbalans is gekomen dat hij ze maar heeft weg gelaten.
Een nadeel van imitatie velgen is dat ze meestal heeeeel moeilijk zijn te balanceren.
Suc6
30 oktober 2014 om 19:36 #18256377Toevallig van de week ook gaan horen voor winterwielen => verkoper wist te vertellen dat niet op alle aftermarket velgen een bandendruk sensoren te monteren is. Het heeft te maken met de ruimte nodig om de sensor te monteren. Er zouden 2 types sensoren bestaan. Type 1 dat enkel meet of de band onder druk staat of plat is en Type 2 de welke effectief meet wat de bandendruk is. Type 2 is op dit ogenblik europees verplicht. Zo’n sensor Type 2 is een ventiel met een redelijk groot blok achter. Voor het “blok” zou niet bij elke velg plaats zijn. Bovendien zijn deze sensoren redelijk kostelijk (+-€80/stuk)
Hopelijk kan dit je verder helpen.
30 oktober 2014 om 20:11 #18256378Bedankt gasten voor jullie reactie.
maar inmiddels opgelost.
De bandenboer heeft op kosten van de dealer 4 sensoren gemonteerd in de velgen en inderdaad het zijn behoorlijk grote blokken.
Wel moesten de originele opel velgen mee want de data moest over gekopieerd worden.
Wel belangrijk is dat je weet waar de velgen gezeten hebben want anders kan de verkeerde spanning uitlezing op de verkeerde plek staan.
Nu is het oke met netjes op dashboard de auto met de vier druk uitlezingen en als de spanning om de 200 kPa komt wordt desbetreffende wiel orangje en gaat het orangje bandenspannings lampje weer branden.Nu wordt de spanning
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.