Bandenspannings sensor foutmelding

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Bandenspannings sensor foutmelding

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249793
    sinned1982
      Lid sinds:
      21 June 2012

      Ben sinds 2 jaar de trotse bezitter van een Opel Vectra GTS Z2.2SE.

      Ik rij al een tijdje rond met een lampje dat aangeeft dat er een fout zit in mijn bandenspannings sensoren. Deze melding is gekomen nadat er met startkabels de auto is gestart. Had namelijk het contact aan laten staan en toen de kabels erop gezet. Nu verschijnt er in het display een teken van een lekke band met een uitroepteken.

      Mijn sensoren werken nog wel alleen krijg de melding niet weg. Hij geeft gewoon aan wanneer er te weinig spanning in 1 van de 4 banden zit.

      Met vriendelijke groet,

      #18039282
      jraaf
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 January 2008

        Al 2 jaar onbekend hier Whoahaa! ff voorstellen voordat we als problemcar fungeren met wat Pica’s zouden we op prijs stellen :hmmz
        Maar het klinkt als een kaduuke ‘rec’ module welke je gegevens ontvangt van de sensoren. De fout zit dan ook niet in je sensoren maar in de individuele ontvanger of de hoofd ontvanger die vervolgens het signaal omzet naar de melding op je BC. Aangezien er niet wordt aangegeven welk wiel een lekke band zou hebben gok ik op de hoofd module. Die zal wel een klap hebben gehad toen je de startkabels er op zette……

        Kunt 2 dingen doen. Bandenspannings sensoren met de TechII uitschakelen of een andere rec module halen ergens.
        Een nieuwe bij de vod gok ik op ongeveer 200 euri, maar dat is een gok :afro

        Groet jraaf

        #18039283
        sinned1982
          Lid sinds:
          21 June 2012

          Ok ok rij al 2 jaar mijn vec en kom hier vaak genoeg rondsnuffelen, maar heb me nooit geregistreerd.

          Dus bij deze stel ik me voor. Mijn naam is Dennis en kom uit Almere. 2 jaar geleden waren ik en mijn vriendin opzoek naar een auto die een caravan kon trekken.

          Na wat discussies met mijn vriendin, want zij wou een kleine auto en mijn antwoord daarop was je wil toch een caravan trekken. Dus toch mijn zin gekregen en ons oog viel op een Vectra GTS Z2.2SE uit eind 2002.

          hier de picca’s

          #18039284
          sinned1982
            Lid sinds:
            21 June 2012

            @jraaf wrote:

            Al 2 jaar onbekend hier Whoahaa! ff voorstellen voordat we als problemcar fungeren met wat Pica’s zouden we op prijs stellen :hmmz
            Maar het klinkt als een kaduuke ‘rec’ module welke je gegevens ontvangt van de sensoren. De fout zit dan ook niet in je sensoren maar in de individuele ontvanger of de hoofd ontvanger die vervolgens het signaal omzet naar de melding op je BC. Aangezien er niet wordt aangegeven welk wiel een lekke band zou hebben gok ik op de hoofd module. Die zal wel een klap hebben gehad toen je de startkabels er op zette……

            Kunt 2 dingen doen. Bandenspannings sensoren met de TechII uitschakelen of een andere rec module halen ergens.
            Een nieuwe bij de vod gok ik op ongeveer 200 euri, maar dat is een gok :afro

            Groet jraaf

            Bedankt voor je reply.

            Het vreemde is dat hij wel de signalen doorgeeft als er minder druk is in 1 van de 4 banden.

            hier een foto van de melding

            #18039285
            jraaf
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 January 2008

              Hey dennis welkom hier op het forum :afro
              De melding die je daar hebt geeft aan dat je een storing in het systeem hebt. Dit zou je mogelijk kunnen oplossen op 2 manieren maar of het werkt hangt van de eventuele schade aan de rec unit.

              1 foutmelding resetten met de opcom. Her zu ik voor gaan, opcom score je op marktplaats voor rond de 30 euro, aansluiten op een laptop met windows, starten en uitlezen. Scheelt je een hoop enten bij de vod.
              2 accu polen er af halen en ff 10 minuutjes wachten en dan er weer op. Let wel dan wis je wel een hoop settings zoals:

              Electrische ramen, radio, giersensor in het stuur en wat nog al niet meer, ik weet het niet.
              Kun je allemaal wel weer instellen maar het is maar dat je er rekening mee houdt.

              Mocht die meldig dan nog nietweg zijn dient de vod ‘m met de TechII aan de diagnose te leggen en zullen ze waarschijnlijk zeggen dat de rec naar de filistijnen is.
              Voor de volledigheid, het zelfde symbool in het rood geeft een leeglopende band aan en een rood knipperend symbool geeft een totale platte pepernoot aan :afro

              Groet jraaf

              #18039286
              sinned1982
                Lid sinds:
                21 June 2012

                @jraaf wrote:

                Hey dennis welkom hier op het forum :afro
                De melding die je daar hebt geeft aan dat je een storing in het systeem hebt. Dit zou je mogelijk kunnen oplossen op 2 manieren maar of het werkt hangt van de eventuele schade aan de rec unit.

                1 foutmelding resetten met de opcom. Her zu ik voor gaan, opcom score je op marktplaats voor rond de 30 euro, aansluiten op een laptop met windows, starten en uitlezen. Scheelt je een hoop enten bij de vod.
                2 accu polen er af halen en ff 10 minuutjes wachten en dan er weer op. Let wel dan wis je wel een hoop settings zoals:

                Electrische ramen, radio, giersensor in het stuur en wat nog al niet meer, ik weet het niet.
                Kun je allemaal wel weer instellen maar het is maar dat je er rekening mee houdt.

                Mocht die meldig dan nog nietweg zijn dient de vod ‘m met de TechII aan de diagnose te leggen en zullen ze waarschijnlijk zeggen dat de rec naar de filistijnen is.
                Voor de volledigheid, het zelfde symbool in het rood geeft een leeglopende band aan en een rood knipperend symbool geeft een totale platte pepernoot aan :afro

                Groet jraaf

                Bedankt voor je reactie. Ik heb gelijk een opcom besteld en hoop dat hij deze week nog binnen komt.

                Valt er nog meer leuks te doen met de opcom?

                #18039287
                GTS Power
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 May 2008

                  welkom hier :thumbup

                  Met Op-Com kun je best veel leuks als je maar van elke RESET knop afblijft!!!!!!
                  anders heb je een groot probleem :vertag

                  er is ook een heeeeeeel lang opcom topic waar heel veel info instaat :thumbup

                  #18039288
                  sinned1982
                    Lid sinds:
                    21 June 2012

                    Heb vandaag de opcom mogen ontvangen, maar kan geen foutmelding vinden met betrekking tot de banden sensoren

                    Als ik een algehele scan doe dan geeft hij bij een hele rij geen communicatie aan.

                    #18039289
                    sinned1982
                      Lid sinds:
                      21 June 2012

                      Bedoel bij een hele rij bvb instrumenten en daarachter staat dan geen communicatie. En als ik dan de foutmelding probeer te lezen dan zegt hij dat de tijd om foutcodes te lezen is verstreken of zo iets.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.