Bandenspanning meter Astra H

Forumindex Forums Modellen Astra Bandenspanning meter Astra H

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241071
    Raynbow6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 July 2007

      Hallo mensen,

      Recentelijk had ik een lekke band. Winterband er op, volgende dag band laten maken en rijden maar weer.
      Onderweg zag ik dat mijn BC geen bandenspanning aangaf, echter alleen maar streepjes.
      Na een re-set verschenen er weer netjes waarden in het display.

      Echter, de volgende dag alleen maar weer streepjes, en dat is noooooit meer goed gekomen.
      Re-setten helpt dus niet, terwijl het lampje in de KM teller wel netjes 3X knippert na een re-set.

      Die lekke band heeft er geen moer mee te maken lijkt me, dus daarom de vraag;
      Waar zit de opnemer die hier voor verantwoordelijk is?
      Kan me wel voorstellen dat er een kabeltje los ligt ergens?

      Raymond

      #17914846
      jwvanyperen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 April 2008

        Volgens mij zitten er toch sensoren in de ventielen, hebben ze die wel over gezet. Of zeg ik nu heel wat doms

        #17914847
        Raynbow6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 July 2007

          Ja, ja, die zitten er gewoon nog in.
          Het heeft ook altijd gewerkt, maar van de 1 op de andere dag niet meer.
          Waar zit die unit die de signalen verzameld?

          #17914848
          gerritje71
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 August 2011

            Even het dashboard kastje eruit halen en dan achter de airbag kijken. Op marktplaats staat een set te koop met een foto van de ontvanger. Hij is makkelijk te herkennen aan de antenne.

            http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/opel-onderdelen/489401619-orig-tpms-set-voor-astra-h-vectra-c-zafira-b-signum.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

            #17914849
            Raynbow6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 July 2007

              Opgelost. Wat bleek:

              Ik had niet moeten re-setten. De gerepareerde band stond op veeeeel lagere druk dan de andere 3.
              Door dit relatief grote drukverschil wist die het kennelijk niet meer.
              Banden opgepompt, gereset en daar ging die weer ! :D

              #17914850
              2000
              Moderator
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Mooi, opgelost! Maar hoe doe je dat resetten dan?

                #17914851
                jwvanyperen
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 April 2008

                  Ha ha hoe simpel kan het zijn :hmmz

                  #17914852
                  Raynbow6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 July 2007

                    @2000 wrote:

                    Mooi, opgelost! Maar hoe doe je dat resetten dan?

                    Door de resetknop op het dashboard 4 seconden ingedrukt te houden.

                    #17914853
                    astra-gtc-freak
                      Lid sinds:
                      3 March 2010

                      Als je zo’n reset doet moeten de banden wel op een bepaalde druk staan.
                      En die druk moet in iedere band tijdens de reset anders zijn zodat de ontvanger weet welke sensor waar bevind op de wagen.
                      Er staat al een heel stuk op het forum hoe je dit moet doen.

                      Variant 1:

                      Bandenspanning laten zakken tot op ca.1 bar en de band weer oppompen zoals verder beschreven.
                      Een voor een de banden tot op de volgende druk oppompen.
                      Vooraan links: 3,0 bar
                      Vooraan rechts: 2,7 bar
                      Achteraan rechts: 2,4 bar
                      Achteraan links: 2,1 bar
                      De bandenspanningsdruksensoren zijn nu actief.
                      Of

                      Variant 2:

                      Met de auto kort met een snelheid van meer dan 30 km/uur rijden om de rolschakelaar te doen sluiten, d.w.z. activering van de druksensoren.
                      Oppompen van de banden:
                      Vooraan links: 3,0 bar
                      Vooraan rechts: 2,7 bar
                      Achteraan rechts: 2,4 bar
                      Achteraan links: 2,1 bar
                      Daarna bij beide procedures:

                      DDS-knop gedurende 4 seconden indrukken (bij ingeschakelde ontsteking of draaiende motor).
                      Controlelampje brandt geel om te bevestigen dat de juiste drukinstelling gedetecteerd werd (moet daarvoor elke drukwaarde een keer ontvangen hebben, totale duur ca. 2 minuten).
                      Nog eens terugstellen (reset): DDS-knop gedurende 4 seconden indrukken (bij ingeschakelde ontsteking of rijdend voertuig), het controlelampje knippert 3 keer
                      Het systeem heeft nu de druksensoren ondubbelzinnig toegewezen en is standby (paraat).

                      Aanwijzing: Beide procedures moeten binnen 15 minuten worden uitgevoerd!

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.