Bandenspanning

Forumindex Forums Modellen Astra Bandenspanning

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    justeasy-me

Beste mede forumlezers,

Met dit natte weer heb ik snel het gevoel als ik over een rotonde rijd dat ik een beetje glijd, ook als de weg nat is en ik trek snel op slipren m’n banden ook. Als de weg gewoon droog is gebeurt dit niet zo snel.

Mijn vraag is: waar kan dat allemaal aan liggen?

Eind maart is ie door de apk gekomen dus te weinig profiel lijkt me sterk..ik dacht zelf aan bandenspanning..

Mvg,
      Wilco
      *opel astra f gl 1’6 ’93

syl-astra

welk merk banden heb je dan

xladage
        Deelnemer

De belangrijkste vraag is inderdaad weke banden je hebt. En meet vooral je profiel eens (of laat dit doen).
          Oekiewakkie banden hebben vaak minder grip dan “betere” banden.

APK checkt strict genomen op 1.6mm (even los van advies om te vervangen bij iets meer profiel) maar volgens mij is alles dan al lang niet zo lekker meer. Ik heb mij laten vertellen dat tussen 2.5 – 3.0mm het verlies in grip al merkbaar is

Bandenspanning kan invloed hebben, maar ik rijd zelf met 2.6 bar (en dat is meer dan “normaal”) en heb nergens last van.
          Het kan ook nog te maken hebben met de uitlijning / balans in de auto.

justeasy-me

Ik heb verschillende banden erop liggen…Van viking en Michelin..

Die zaten er al op toen ik der gekocht had.

Maar ik zou s op informatie uit gaan over het uitlijnen, want als ik 100 rij gaat het stuur ook al trillen..

Astra_DLS
            Deelnemer

mja inderdaad. als je door de keuring met 1.8 mm dan kun je ze nog beter vervangen. Ik merk al ver voor 1.6 dat banden vervangen moeten worden + met dit weer slip je sowieso bellen. Dat merk ik ook al, terwijl mijn banden nog op 4mm zitten oid..

xladage
              Deelnemer

Stuur trillen kan ook balanceren zijn.
                Twee verschillende banden, ik neem aan dat je wel dezelfde naast elkaar hebt? Dus voor dezelfde en achter dezelfde?

GSI Racer
                Deelnemer

Viking is zowiezo niet al te veel soeps. Sorry…

Trillen in het stuur komt 9 van de 10 keer door onbalans in de wielen, dus ff opnieuw laten balanceren.
                  Zolang je banden gelijk afslijten hoeft de auto niet uitgelijnt te worden.

Het ligt er ook een beetje aan hoe je rijd met nat weer natuurlijk.
                  Je hebt zowiezo minder grip als het nat is, met welke band dan ook.
                  Maar als je met 50 de rotonde op rijd bij wijze van spreken dan wil hij wel eens schuiven ja…

Je bandenspanning speelt ook wel degelijk een rol, de spanning kun je vinden aan de binnenzijde van je tankklepje;)

wim-v6
                  Deelnemer

origineel gepost door GSI Racer
                    Viking is zowiezo niet al te veel soeps. Sorry…

Trillen in het stuur komt 9 van de 10 keer door onbalans in de wielen, dus ff opnieuw laten balanceren.
                    Zolang je banden gelijk afslijten hoeft de auto niet uitgelijnt te worden.

Het ligt er ook een beetje aan hoe je rijd met nat weer natuurlijk.
                    Je hebt zowiezo minder grip als het nat is, met welke band dan ook.
                    Maar als je met 50 de rotonde op rijd bij wijze van spreken dan wil hij wel eens schuiven ja…

Je bandenspanning speelt ook wel degelijk een rol, de spanning kun je vinden aan de binnenzijde van je tankklepje;)

Ik heb wel meegemaakt dat banden van een Vectra-B achter binnen 15.000 EGAAL kaal waren door verkeerde uitlijning.

dus uitlijnen kan nooit kwaad

Willem

GSI Racer
                    Deelnemer

Maar achter kun je zowiezo niet uitlijnen, toch?

Dan komt het toch eerder door slechte schokbrekers o.i.d?

wim-v6
                      Deelnemer

Bij een Astra-F en G niet nee.. bij een Vectra-B Wel.

ik wilde alleen ingaan op je reactie dat als de banden egaal afsleten je niet hoeft uit te lijnen.

Recht afslijten in een Hoog tempo duid ook op een uitlijn probleem

Willem

GSI Racer
                        Deelnemer

Daar heb je wel gelijk in ja:thumbup

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.