Bandensensoren

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Bandensensoren

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    ultraslan38
    Deelnemer

Beste forum-leden,

Onlangs heb ik een setje velgen gekocht met bandensensoren.
      Nu is mijn vraag of deze gelijk geactiveerd zijn als ik de velgen eronder zet?
      Of is het zo dat deze geactiveerd moeten worden zoja hoe moet dat dan?

Alvast bedankt!

O ja de auto waar ze onder komen te liggen is een Opel Signum uit 2003.

jraaf
      Deelnemer

Je dient de stuurmodule voor deze functionaliteit aan boord te hebben. Kun je zien via opcom of tech 2.
        Als je de module niet hebt gaan ze niks aangeven.

Safe driving Jurgen.

ahrend

Kun je dat niet zien als je gewoon in het menu van je boardcomputer kijkt ?
          Ik heb toendertijd velgen met bandenspanningssensoren geplaatst en daar niets voor hoeven te doen met OP com of wat dan ook,en als ik andere velgen zonder sensoren plaats geeft ie zolang gewoon niets aan.

tonnie
          Deelnemer

@Ahrend, krijg je dan geen foutmeldingen op je dash of boordcomp. als je velgen plaatst zonder sensoren?

@ultraslan38
            , sorry dat ik je topic effe kidnap :P

Edvries
            Deelnemer

[rquote=1882680&tid=143816&author=tonnie]@Ahrend, krijg je dan geen foutmeldingen op je dash of boordcomp. als je velgen plaatst zonder sensoren?

@ultraslan38
              [/rquote]

Nee geen meldingen. Ik heb wielen eronder vandaan gehaald met sensoren en andere geplaats zonder sensoren. Niks aan de hand geen melding. In het menuutje zie je nu streepjes ipv de bar- waardes.

tonnie
              Deelnemer

[rquote=1882683&tid=143816&author=Edvries][rquote=1882680&tid=143816&author=tonnie]@Ahrend, krijg je dan geen foutmeldingen op je dash of boordcomp. als je velgen plaatst zonder sensoren?

@ultraslan38
                [/rquote]

Nee geen meldingen. Ik heb wielen eronder vandaan gehaald met sensoren en andere geplaats zonder sensoren. Niks aan de hand geen melding. In het menuutje zie je nu streepjes ipv de bar- waardes. [/rquote]

oke, thanks :thumbup

CORSAGSI

[rquote=1882607&tid=143816&author=ahrend]Kun je dat niet zien als je gewoon in het menu van je boardcomputer kijkt ?
                  Ik heb toendertijd velgen met bandenspanningssensoren geplaatst en daar niets voor hoeven te doen met OP com of wat dan ook,en als ik andere velgen zonder sensoren plaats geeft ie zolang gewoon niets aan.[/rquote]

bij de modellen tot 2005 kun je dit niet aflezen via de boordcomputer bij de modellen vanaf 2005 (met de wieltjes op het stuur) wel. en idd als je een stuurmodule hebt dan zou het kunnen werken.

greetz,

yzf1kr

Je moet ook de juiste sensoren hebben.

Vanaf 2005 moet je sensoren met codering AC hebben, daarvoor heb je een ander type.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.