Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › bandenkeus
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juli 2010 om 09:28 #17223323
Hallo vectra rijders,
Ik ben Ricardo uit Emmen.
Ik rij een vectra gts 2.2 van 2003.
Nu ben ik aan 2 nieuwe voorbanden toe, achter banden zijn nog goed, maken wel een beetje lawaai maar dat is wel bekend bij de vectra.
Nu wilde ik jullie mening horen over de juiste banden keus.Ricardo.
10 juli 2010 om 15:17 #17697432ff de zoek funtie gebruiken, ik zou zelf voor continental sc3 gaan, maar dat is mijn voorkeur…
10 juli 2010 om 16:10 #17697433Doe je achterbanden naar voor en leg achter nieuwe ben je gelijk van de herrie af anders word het nog erger , heb zelf ook een GTS gehad met cuppende banden.
Als je dan later voor weer nieuwe banden nodig hebt kan je de wissel weer herhalen.Jan
10 juli 2010 om 16:30 #17697434origineel gepost door janneman vectra c
Doe je achterbanden naar voor en leg achter nieuwe ben je gelijk van de herrie af anders word het nog erger , heb zelf ook een GTS gehad met cuppende banden.
Als je dan later voor weer nieuwe banden nodig hebt kan je de wissel weer herhalen.Jan
+ het feit dat je achter betere grip nodig hebt dan voor !
10 juli 2010 om 17:52 #17697435De achterbanden naar voren zetten dat ga ik ook doen.
allen bedankt voor de tips
Ricardo
10 juli 2010 om 18:50 #17697436origineel gepost door speaker
origineel gepost door janneman vectra c
Doe je achterbanden naar voor en leg achter nieuwe ben je gelijk van de herrie af anders word het nog erger , heb zelf ook een GTS gehad met cuppende banden.
Als je dan later voor weer nieuwe banden nodig hebt kan je de wissel weer herhalen.Jan
+ het feit dat je achter betere grip nodig hebt dan voor !
uuuh welke banden slijten het hardst bij een vectra . . . de voorbanden.
welke zullen dan de meeste grip nodig hebben . . . ik vind de voorbanden.
Dus daar zou ik ook de beste banden leggen ;)
maar goed dat is mijn mening king:
10 juli 2010 om 19:20 #17697437Nope, Bassie.
Als je voorbanden nog zo op zijn , de slechtse chauffeur kan hem dan nog op de weg houden.
Maar als je achterbanden op zijn en je maakt een kleine stuurbeweging op een natte weg …. ga je hem echt niet houden , ook al ben je nog zo’n goede chauffeur !!!10 juli 2010 om 19:27 #17697438origineel gepost door speaker
Nope, Bassie.
Als je voorbanden nog zo op zijn , de slechtse chauffeur kan hem dan nog op de weg houden.
Maar als je achterbanden op zijn en je maakt een kleine stuurbeweging op een natte weg …. ga je hem echt niet houden , ook al ben je nog zo’n goede chauffeur !!!JUIST.
De beste banden horen achter op.
10 juli 2010 om 19:36 #17697439Toch liefst ook achteraan de beste bande zitte. Ik redeneer zo van als je achter slechte bande hebt zul je daar eerst beginne weg te schuive. Achteraan kan ik ni bij sturen vanvoor wel.
Ma ik heb toch altijd voor als achter goede bande, zowel op winter en zomerbanden. Ene da 1,6mm blokje vind ik persoonlijk al veel te weinig profiel om veilig te rijden.
Ieder zijn eigen keus ma ik geef liever wa meer geld aan banden en remmen. Dan men auto achteraf bij de carroserie te moete gaan halen en daar de volle pot te betalen.;)
10 juli 2010 om 19:53 #17697440origineel gepost door arjontje
origineel gepost door speaker
Nope, Bassie.
Als je voorbanden nog zo op zijn , de slechtse chauffeur kan hem dan nog op de weg houden.
Maar als je achterbanden op zijn en je maakt een kleine stuurbeweging op een natte weg …. ga je hem echt niet houden , ook al ben je nog zo’n goede chauffeur !!!JUIST.
De beste banden horen achter op.
Senk joe !! :thumbup;)
10 juli 2010 om 19:55 #17697441goed ik heb dus ook nooit slechte banden . . . niet voor en niet achter.
maar voor slijten ze gewoon het hardst . . . lijkt me dat het daar ook nodig is om goede banden te hebben.
kijk bij achterwiel aandrijving is het logisch dat je achter de beste banden legt. Anders sta je helemaal dwars in elke bocht.
10 juli 2010 om 20:02 #17697442Het banden-slijt-verhaal staat helemaal los van alles.
Achterwielen volgen de auto en bij slecht profiel doen ze dit niet !
Voorwielen hebben altijd tractie , dus ook al heb je slicks …. als je in een bocht gaat glijden en geeft een beetje gas bij, dan trek je hem er toch doorheen !
10 juli 2010 om 20:19 #17697443ik vindt het verhaal van achter de beste banden toch een apart verhaal, maar ieder zijn eigen mening.
zolang je rechtdoor rijd zou de achterkant niet snel gaan schuiven/glijden.
als je een bocht moet gaan maken stuur je met je voor wielen terwijl het gewicht recht vooruit wil.
dan is de kans op glijven of schuiven op dat moment dan toch het grootst op de voorwielen (onderstuur)?
en ja als je eenmaal in de bocht zit is de kans het groots dat de achterkant kan gaan schijven/glijden(overstuur).
dan heb ik dat laatste liever als het eerste, waarom moet je dan op je achter wielen de beste banden hebben.
en met je voorwielen kun je bij sturen, als je daar dan de minste banden gebruikt en je dus op nat wegdek daar minder grip hebt kan je ook fluiten naar je bij sturen.
toen ik mijn auto kocht zaten er achter ook nieuiwe banden onder en voor wat mindere.
nu heb ik voor nieuwe banden en vindt ik dat ie (ook met gewoon droog weer) veel lekkerder de bocht in stuurt(zelfde bandenmerk).
ik ben het er wel mee eens dat 1,6 of 2mm voor de achterkant wel te weinig is eigenlijk, maar dat is het dan ook voor de voorkant.
maar misschien kan iemand me nog overtuigen,10 juli 2010 om 20:27 #17697444origineel gepost door rooiepeet
ik vindt het verhaal van achter de beste banden toch een apart verhaal, maar ieder zijn eigen mening.zolang je rechtdoor rijd zou de achterkant niet snel gaan schuiven/glijden.
als je een bocht moet gaan maken stuur je met je voor wielen terwijl het gewicht recht vooruit wil.
dan is de kans op glijven of schuiven op dat moment dan toch het grootst op de voorwielen (onderstuur)?
en ja als je eenmaal in de bocht zit is de kans het groots dat de achterkant kan gaan schijven/glijden(overstuur).
dan heb ik dat laatste liever als het eerste, waarom moet je dan op je achter wielen de beste banden hebben.
en met je voorwielen kun je bij sturen, als je daar dan de minste banden gebruikt en je dus op nat wegdek daar minder grip hebt kan je ook fluiten naar je bij sturen.
toen ik mijn auto kocht zaten er achter ook nieuiwe banden onder en voor wat mindere.
nu heb ik voor nieuwe banden en vindt ik dat ie (ook met gewoon droog weer) veel lekkerder de bocht in stuurt(zelfde bandenmerk).
ik ben het er wel mee eens dat 1,6 of 2mm voor de achterkant wel te weinig is eigenlijk, maar dat is het dan ook voor de voorkant.
maar misschien kan iemand me nog overtuigen,Ga maar vragen bij een bandenboer ! :thumbup
10 juli 2010 om 20:27 #17697445origineel gepost door speaker
Het banden-slijt-verhaal staat helemaal los van alles.Achterwielen volgen de auto en bij slecht profiel doen ze dit niet !
Voorwielen hebben altijd tractie , dus ook al heb je slicks …. als je in een bocht gaat glijden en geeft een beetje gas bij, dan trek je hem er toch doorheen !
je zal waarschijnlijk meer rijervaring hebben dan mij, dus zeg het me al heb ik geen gelijk.
we hebben het hier natuurlijk over een voorwielaandrijving ( een vectra)
als de achterkant weg glijd kan je met gasgeven en de juiste richting in sturen de auto rechttrekken.
maar als je voorkant gaat glijden of doorslippen, dan is je enige keuze volgens mij om het gas los te laten.
dus ik snap jouw verhaal niet helemaal.
het enig eat ik kan bedenken is dat je op de achterwielen minder druk heb en daarom dus meer kans op weg schuiven of aquaplanning etc. en daarom achter goede banden te gebruiken.10 juli 2010 om 20:48 #17697446We nemen 4 goede banden voor de veiligheid van ons en onze vec….
Net als 4 winterbanden en niet alleen 2 op de aandrijfas.
10 juli 2010 om 21:07 #17697447Inderdaad, bij een voorwielaadrijver:
Ga je recht door over de voorwielen, is het een kwestie van gas terug nemen.
Breek je uit van achteren, moet je gas bij geven..
Bij een Achter aangedreven:
Rechtdoor over de voorwielen, Gas terug.
Uitbreken van achter, gas terug nemen..
Willem
10 juli 2010 om 21:39 #17697448origineel gepost door rooiepeet
origineel gepost door speaker
Het banden-slijt-verhaal staat helemaal los van alles.Achterwielen volgen de auto en bij slecht profiel doen ze dit niet !
Voorwielen hebben altijd tractie , dus ook al heb je slicks …. als je in een bocht gaat glijden en geeft een beetje gas bij, dan trek je hem er toch doorheen !
je zal waarschijnlijk meer rijervaring hebben dan mij, dus zeg het me al heb ik geen gelijk.
we hebben het hier natuurlijk over een voorwielaandrijving ( een vectra)
als de achterkant weg glijd kan je met gasgeven en de juiste richting in sturen de auto rechttrekken.
maar als je voorkant gaat glijden of doorslippen, dan is je enige keuze volgens mij om het gas los te laten.
dus ik snap jouw verhaal niet helemaal.
het enig eat ik kan bedenken is dat je op de achterwielen minder druk heb en daarom dus meer kans op weg schuiven of aquaplanning etc. en daarom achter goede banden te gebruiken.Bedoel eigenlijk meer een beetje spelen met je gas.
Ga anders een een beetje oefenen als het gesneeuwd heeft ( is nu ff niet voor te stellen met 30 graden :o)10 juli 2010 om 21:47 #17697449origineel gepost door rooiepeet
ik vindt het verhaal van achter de beste banden toch een apart verhaal, maar ieder zijn eigen mening.zolang je rechtdoor rijd zou de achterkant niet snel gaan schuiven/glijden.
als je een bocht moet gaan maken stuur je met je voor wielen terwijl het gewicht recht vooruit wil.
dan is de kans op glijven of schuiven op dat moment dan toch het grootst op de voorwielen (onderstuur)?
en ja als je eenmaal in de bocht zit is de kans het groots dat de achterkant kan gaan schijven/glijden(overstuur).
dan heb ik dat laatste liever als het eerste, waarom moet je dan op je achter wielen de beste banden hebben.
en met je voorwielen kun je bij sturen, als je daar dan de minste banden gebruikt en je dus op nat wegdek daar minder grip hebt kan je ook fluiten naar je bij sturen.
toen ik mijn auto kocht zaten er achter ook nieuiwe banden onder en voor wat mindere.
nu heb ik voor nieuwe banden en vindt ik dat ie (ook met gewoon droog weer) veel lekkerder de bocht in stuurt(zelfde bandenmerk).
ik ben het er wel mee eens dat 1,6 of 2mm voor de achterkant wel te weinig is eigenlijk, maar dat is het dan ook voor de voorkant.
maar misschien kan iemand me nog overtuigen,Het principe van beste banden achter komt helemaal uit de filosofie dat 99% van de bestuurders geen autocoureur is.
Auto’s worden ontwikkeld zodat ze altijd onderstuur hebben. Onderstuur is voor een leek vrij makkelijk te corrigeren, overstuur niet.
Daarnaast moet je wel van heel goede huize komen wil de Vec uit een onverwachtse overstuursituatie halen. In theorie op een forum is het makkelijk praten, maar als je geen coureur laat je in een reflex altijd het gas los en sta je met een beetje geluk alleen dwars op de weg.
10 juli 2010 om 21:55 #17697450Mijn Vec wil wel kwispelen hoor, als ik hier op de Nootdorp boog naar beneden de bocht door gaat en het gas van de voet gaat, kan m van boven naar beneden, dwars door.
je hebt daar zeker s’avonds laat en s’nachts ruimte genoeg om te oefenen, heb daar al een keer of 2 180 graden gedraait gestaan.
(totale draai is een grote bocht van 180 graden welke mooi egaal naar beneden loopt zodat je goed de gang erin kan houden).
het kan dus wel met een Vectra (B 2.5 V6 (lekker zwaar op de vooras en licht op de achteras).
voor mij maakt het niet zoveel uit of de beste banden voor of achter zitten, vervang gewoon welke op zijn, meer niet, dus geen wissel van voor naar achter of andersom.
Willem
10 juli 2010 om 22:18 #17697451nou mijn 225/40/18’s moet ik toch regelmatig wisselen van voor naar achter omdat ze anders gaan ze achter zingen (en ze zingen vals :hmmz)
dus eigenlijk probeer ik het altijd zo uit te kienen dat ik gewoon voor 4x nieuwe banden kan gaan.
10 juli 2010 om 22:31 #17697452Nergens last van met mijn 215-45-17 michelin PE2’s..
Willem
11 juli 2010 om 11:09 #17697453Mijn vraag was eigenlijk, de bandenkeus.
Wat zijn de beste banden volgens jullie voor mijn gts.Ricardo.
11 juli 2010 om 11:15 #17697454Michelins doen het wel goed op de C
Willem
11 juli 2010 om 13:49 #17697455Bedankt Willem.
Ricardo
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.