banden zafira opc

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen banden zafira opc

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271058
    wessel 85
      Lid sinds:
      4 June 2014

      ik heb achter 2 nieuwe banden nodig en nu heb ik gezocht op het forum of er aanbevelingen zijn.
      voor merk en model maar heb niets kunnen vinden, nu is mijn vraag waar jullie erg over te spreken zijn.
      ik wil niet besparen op mijn banden maar het hoeven ook geen race banden te zijn.

      #18277936
      herrflick
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 September 2010

        Gebruik al jaren Continental SportContact 3 en nu recentelijk ook Continental SportContact 5.

        Zijn echt top banden, wil ook geen ander merk hebben. Heb ze in maat 225-35-R18 :thumb

        #18277935
        Sander zaf a opc
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 December 2010

          Ik rij tot volle tevredenheid met Vredestein ultrac sessanta banden 225-45-17 onder de Zaf OPC.

          #18277937
          Dolby
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 May 2008

            Heb zelf geen OPC maar een Zafira A 2.2 16V en rij met tevredenheid rond met Hankook Ventus Evo 225/35/18. :thumb
            Deze banden komen nog van mijn oude Astra G af. Maar super grip en inmiddels heb ik er al 45.000KM mee gereden.

            #18277938
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Ik heb Pirelli p7’s, Michelins, Falkens en Totyo’s gehad.

              Wat betreft de Pirelli’s (zomerbanden) prima banden met mooi weer, met regen en veel vermogen niet zo goed.

              Michelin (zomer en winterbanden) prima met mooi weer zowel de winter als zomerbanden hadden onvoldoende grip bij een nat wegdek. Winterbanden hadden met sneeuw wel weer voldoende grip.

              Toyo’s (zomerbanden) waren eigenlijk echt geweldige banden zowel nat als droog zeer goed beter dan de bovenstaande twee.

              Nu in de winter gereden op falkens (winterbanden) en deze presteerde zeer goed eigenlijk beter dan alle drie de bovengenoemde.
              Dus nu voor de kadett ook falkens aangeschaft. (bleek dat er al falkens oplagen achteraf maar dan kaal) die hadden geen grip meer met nat wegdek :P.

              Maar conclusie van het verhaal is dat de duurdere merken met tegenvallen en vaak helemaal niet beter presteren.

              Mijn broertje rijd vredestein banden en ook die zijn zeer goed, pas met zijn corsa gsi even getrapt. Enige nadeel wat ik hieraan vond was het rolgeluid was goed hoorbaar.

              #18277939
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Heb Michelin Super Sports, bieden meer grip (bij flink gassen) op zowel droog als nat dan de Conti Sport Contacts die ik hiervoor had. In de maat 235/35/19 zijn ze ongeveer 210e per stuk.

                #18277940
                Opeltje17
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 January 2012

                  Rij zelf met vredestein ultrac sessanta, top banden erg veel grip droog en nat, maar zoals haasje ook al zei afrolgeluid van de banden is erg hoog.

                  Verder erg tevreden.

                  #18277941
                  Juffer1
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 July 2006

                    Ik heb nog 2 goede en 2 “mindere” Michelin pilot sport in 225 45/17 over die onder mij OPC wegkomen.
                    Hoeven niet veel te kosten. Bij interesse mag je altijd een PB sturen.

                    Gr. Arjan

                    #18277942
                    andy8908
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 January 2015

                      Ik heb 1,5 maand geleden 4 nieuwe ContiSportContact 5 (die voortreffelijk rijden) in de maat 225/45/R17 Y onder m’n Meriva B OPC line die nog maar 6000 km hebben gedraait maar ben van plan om binnenkort nieuwe 18″ te halen. Als je interesse hebt kan je altijd bericht sturen ;)

                      #18277943
                      Sander zaf a opc
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        24 December 2010

                        Iemand ervaring met een 235-45-17 band om de originele Opc velgen?
                        zal dit aanlopen?

                        #18277944
                        Juffer1
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 July 2006

                          Waarom zo breed ? Band is ook wat hoger als de originele band. Aanlopen zal wel meevallen want de Zafira heeft redelijk wat speling in de wielkuipen.
                          Of het mooi staat is een tweede, denk dat het er aardig “opgeblazen” uitziet.

                          #18277945
                          Sander zaf a opc
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 December 2010

                            toch maar weer voor de Vredestein ultrac sessanta banden 225-45-17 gegaan, breed genoeg en staat idd het mooist :thumbup

                            #18277946
                            2slow
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 October 2006

                              @herrflick wrote:

                              Gebruik al jaren Continental SportContact 3 en nu recentelijk ook Continental SportContact 5.

                              Zijn echt top banden, wil ook geen ander merk hebben. Heb ze in maat 225-35-R18 :thumb

                              Had tot kort ook sportcontact 3 en nu sinds vrijdag sportcontact 5 er op zitten de 3 heeft me goed voldaan. De 5 moet ik nog gaan ervaren.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.