banden wissel

Forumindex Forums Modellen Astra banden wissel

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    boekje1

vraagje zit met 1 lekke band op dit moment
      nu is de afmeting van band 175-70-r13
      kan ik deze omwisselen voor een velg waar een nieuwe band opligt met de maat 165-70-r13
      maak dit voor het rijden uit als je drie velgen met band heb met afmeting 175-70-r13
      en 1 band met 165-70-r13

Astra-H
      Deelnemer

Je gaat het wel (lichtelijk) merken tijdens het rijden. Hoe lang ben je van plan zo te rijden?

opel-motorsport
        Deelnemer

leg de 2 verschillende zowieso vanachter voorlopig
          maar ik raad je toch aan om het te laten maken
          je weet maar nooit :-)

Haasje17
          Moderator

Als je ze achter legt zal je het niet merken met rijden. Wel apk afkeur waneer er op de achteras twee verschillende maten banden liggen.
            Dus ik zou zeggen vervang er meteen twee dus beide achter of beide voor doe je dat niet zul je niet door de apk raken.

xladage
            Deelnemer

Bij veel regenwater kan je auto gaan uitbreken, zeker als het verschil op de achteras zit. Verschillende banden of profieldiepte kan voor verschil in waterverplaatsing zorgen, met verschil in grip tot gevolg.

Daarnaast kom je auto een tikje scheef te staan vanwege het hoogteverschil in de banden.

Met banden en olie nooit moeilijk doen of op besparen. Je kan er dys prima me naar de bandenboer, maar ik zou er niet structureel mee gaan rijden

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.