banden vraagje.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum banden vraagje.

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229345
    jutoma
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 March 2005

      Ik heb goodyear eagle nct5 banden in de maat 215 50 17 op mijn vectra c2, ik vind deze banden erg rumoerig.
      Nu vraag ik me af of ik banden in de maat 205 50 17 kan gebruiken, of zou ik naar 225 45 17 moeten gaan?
      Omdat deze banden meer oppervlakte hebben vermoed ik dat ze meer afrol geluid zullen maken.
      Kan iemand mij hierover adviseren?

      Mvg,
      Martijn

      #17770422
      kiyamizio
        Lid sinds:
        5 February 2010

        vooral het merk bepaald het afrolgeluid. er zijn ook 225 45 17 banden die stil zijn.

        ik heb zelf geen ervaring met goodyear vind mijn dunlops er stil.

        #17770423
        jutoma
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 March 2005

          Ik heb twee merken en type banden in gedachte, vredestein sportrac 3 en pirelli p7 cinturato.
          misschien dat er iemand van het forum met deze banden rijd ?

          #17770424
          GTS2.2DTI
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 October 2006

            Vergeet de Vredestein maar als je minder lawaai wilt. Ik heb na een jaar alle 4 de Vrdesteins er weer afgesmeten. Slechte stuurband en vreselijk cuppen met nog meer lawaai tot gevolg. Pirelli weet ik niet, ik hoor ook goede verhalen over Michelin onder de Vectra..

            Toen ik de Vectra kocht lagen er Bridgestone banden op en die waren aardig goed stil, ook geen last van cup vorming. Heb nu een budget band onder liggen, de Maxxis Vector meen ik en die lopen ook lekker stil. Maar komen qua sturen niet in de buurt van de Bridgestones.

            #17770420
            Seth
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 September 2009

              Ben zeer tevreden van Bridgestone. Als je normaal sportief rijdt slijten ze bijna niet af en zijn geluidsstil :)

              #17770425
              candy
                Lid sinds:
                2 March 2011

                @GTS2.2DTI wrote:

                Vergeet de Vredestein maar als je minder lawaai wilt. Ik heb na een jaar alle 4 de Vrdesteins er weer afgesmeten. Slechte stuurband en vreselijk cuppen met nog meer lawaai tot gevolg. Pirelli weet ik niet, ik hoor ook goede verhalen over Michelin onder de Vectra..

                klopt michelin zijn geweldige banden en veel stiller als good year.

                #17770426
                jutoma
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 March 2005

                  ik lees erg veel positieve testten over de pirelli Cinturato p7, is er iemand op het forum met deze band?

                  Mvg,
                  Martijn

                  #17770427
                  kiyamizio
                    Lid sinds:
                    5 February 2010

                    michelin is natuurlijk de koning onder de stil heid,

                    maar de prijs is ff investeren maar loont zeker,

                    pirelli heb daar de ervaring mee dat ze nog aan trillings gevoel(ovalen banden) zijn en meer lood op moet dan normaal,

                    #17770428
                    jutoma
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 March 2005

                      welke Michelin banden worden er dan bijvoorbeeld gebruikt?
                      Ik zie zoveel types en aanduidingen dat je gewoon niet meer weet welke band je moet nemen.

                      #17770421
                      arjontje
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        31 March 2006

                        @jutoma wrote:

                        welke Michelin banden worden er dan bijvoorbeeld gebruikt?
                        Ik zie zoveel types en aanduidingen dat je gewoon niet meer weet welke band je moet nemen.

                        Als je gewoon een comfortabele band wil hebben. en niet wil scheuren.
                        dan is de michelin primacy hp voldoende.

                        wil je meer gevoel en grip dan is de pilot sport 3 beter.

                        helaas heeft het stil zijn en lage afrolweestand, consequenties voor het gedrag in de regen.
                        Een michelin kan niet tippen aan een continental in de regen.

                        #17770429
                        RaydeRay
                          Lid sinds:
                          26 June 2008

                          vredestein floptrac3 heb ik ook gehad op zich best wel grip ook in de regen maar een herrie en cuppen waardeloos

                          ik heb er nu ContiPremiumContactTM 2 lekker stil goed grip ook in de regen en nog een leuke prijs.

                          ik heb geen ervaring met Michelin….nou ja een beetje dan met een ford focus energysavers er onder in de sneeuw…….ze hadden beter geen stuur in de auto kunnen monteren… :D

                          Raymond

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.