Banden verkeerd om op de velg?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Banden verkeerd om op de velg?

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Makko
    Deelnemer

Heb even een kennis/bandenzaak gebeld.

Als er outside op de band staat betekend dat de band niet echt een draairichting heeft, als de tekst outside maar goed staat. dus voor links en rechts te gebruiken.

De lijntjes die op de band staan zijn niet de draairichting, deze wordt met echte pijlen aangegeven.

Die andere is een firestone? als daar geen pijltjes op staan dan is het dot.nummer de buitenkant.

Gts32v6
      Deelnemer

Zo is dat,op alle 4 moet outside te lezen zijn vanaf de buitenkant:D

Gr. Gts32v6.

Markie-Mark

origineel gepost door Makko
          Heb even een kennis/bandenzaak gebeld.

Als er outside op de band staat betekend dat de band niet echt een draairichting heeft, als de tekst outside maar goed staat. dus voor links en rechts te gebruiken.

De lijntjes die op de band staan zijn niet de draairichting, deze wordt met echte pijlen aangegeven.

Die andere is een firestone? als daar geen pijltjes op staan dan is het dot.nummer de buitenkant.

Bedankt voor het plegen van dat telefoontje.:thumbup
          Heb nogmaals gekeken en rechtsachter is idd een firestone met het DOT nummer aan de buitenkant,dus dan zou het betekenen dat de banden er WEL goed op zitten?
          Wat ik me altijd heb laten vertellen is dat het profiel een soort V vorm is en altijd met de punt vd V naar voren (draairichting) moet zitten (?)

Markie-Mark

staat er achter ook outside? of staat daar een draairichting?

Achter is een ander merk band en daar staat géén OUTSIDE op,ook geen pijltjes,maar zie bericht hierboven..

sw_reijnders
            Deelnemer

geen peilen en geen outside is geen draairichting.
              Niet elke band heeft een draairichting.

als de band die wel heeft, moet je deze volgen.

mijn Bridgestone Turanza’s hadden ook geen draairichting en kunnen dus links/rechts willekeurig gedraaid worden.

Makko
              Deelnemer

Dacht ook dat de V ook naar voren moet rollen met de punt….denk dat je banden wel goed zitten.

Markie-Mark

Jongens bedankt allemaal voor de (snelle) reacties :thumbup

Hawke

Klopt het trouwens ook dat het beter is om banden die beide kanten op kunnen draaien, toch altijd dezelfde kant op te laten draaien?
                    Ik zag de beunhaas met krijt in de weer gaan toen ik de banden kwam wisselen (mijn rubber voor in de winter).

Beetje laat, want die banden kunnen al beide kanten op zijn gegaan, maar ik ben toch wel benieuwd.

8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.