Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › banden slijtage vectra c
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 juni 2012 om 17:00 #17249685
Heb pas geleden de achterbanden vervangen (omdat de vorige compleet gecupt waren) en de auto opnieuw laten uitlijnen .
Nu kwam ik er gisteren achter dat de linkerachterband naar binnen aan het afslijten is het middelste gedeelte is helemaal goed alleen de binnenste 5 cm niet daar voel ik een rand ,nu is mijn vraag hebben meer mensen hier last van met de vectra c gts of zou de wagen niet goed uitgelijnd zijn . De auto heeft wel verlagingsveren erop zitten .Is het verstandig de wagen opnieuw te laten uitlijnen of heeft het hier ergens anders mee te maken ?
17 juni 2012 om 17:40 #18038131waarschijnlijk is de auto niet of niet goed opnieuw uitgelijnd na de verlaging.
uitlijnen is de enige optie :thumbup
17 juni 2012 om 18:00 #18038132in iedergeval de uitlijning controleren.
En ga naar een goede uitlijn boer niet de kwikshit om de hoek.
De vectra c is een lastige auto om goed uit te lijnen!18 juni 2012 om 09:39 #18038133Het klopt dat de Vectra C eem lastige auto qua uitlijnen is. Bij was het pas na twee keer goed, eerste keer was het stuurgedrag niet goed. Pas na een tweede keer bij een andere bandenboer was het goed. Als ze het goed doen ken je de auto echt niet terug, wereld van verschil als het gaat om rechtuit stabiliteit en bochtgedrag.
18 juni 2012 om 09:53 #18038134Zelfde probleem hierzo ! Uitlijnen is niet zo moeilijk , maar goed uitgelijnd blijven is een ander verhaal. Op een of andere manier lopen ze steeds weer terug !! (mss vastlassen king: king: king: )
18 juni 2012 om 10:50 #18038135De mijne is 2 cm verlaagd en tijdens uitlijnen de achterwielen wat rechter gezet(dus van boven naar buiten toe).Het cup probleem blijft toch maar is iets minder.Heb banden met looprichting en wissel deze van links naar rechts,dus van de velg af.Daarna zit de cup zijde aan de buitenkant en kunnen ze weer een poosje mee king:
Gr. Gts32v6
18 juni 2012 om 17:43 #18038136als je echt last hebt van cuppen laat je je banden toch gewoon trimmen ?
En de Vectra C is juist een mooie auto om uit te lijnen, je kan er juist alles stellen, zeker achterHad vorige week een klant in de werkplaats die al voor de 3de x de achterbanden kwam trimmen, hij vondt dat heel normaal bij de vectra,
nadat ik de man vroeg of de auto wel eens uitlgelijnd was reageerde hij ” ja twee jaar terug volgens mij dus dat zal nog wel goed zijn”
Heb hem toch overtuigd om de auto bij mij uit te laten lijnen, en hij stond idd zo scheef als pijl en boog :???: ,
en was heel mooi binnen de waardes te stellen. scheelde 1.5graad camber per achterwiel.18 juni 2012 om 17:51 #18038137trimmen . . . echt niet, dan slijten ze nog harder af
die krengen van mij kosten al 150 euro per stukgewoon elke jaar wisselen op de vooras en achteras.
slijten alle 4 je banden mooi gelijk af en weinig last van cuppen.18 juni 2012 om 19:05 #18038138Zo vandaag langs een andere bandenboer geweest en ja hoor de wagen was compleet verkeerd uitgelijnd ,deze persoon had er gelukkig wel verstand van en wat een verschil zeg de wagen is niet meer nerveus wat ie eerst wel was en ik hoef niet continu meer tegen te sturen .
Ze adviseren idd wel om de banden op zn tijd van achteren naar voren te wisselen om cuppen te voorkomen .Zie trimmen ook niet zo te zitten heb er niet zon goede verhalen over gehoord .
bedankt voor de reacties .
20 juni 2012 om 06:38 #18038139@sw_reijnders wrote:
trimmen . . . echt niet, dan slijten ze nog harder af
die krengen van mij kosten al 150 euro per stukgewoon elke jaar wisselen op de vooras en achteras.
slijten alle 4 je banden mooi gelijk af en weinig last van cuppen.hahah… je banden slijten er echt niet harder om af hoor….. 8)
Je moet niet denken dat er 1.5mm afgehaald wordt, juist zo min mogelijk.
Het is voor ons dagelijks werk, en het heeft in de 8jaar dat we het doen alleen maar tevreden klanten opgeleverd.De eerst volgende die hier last van heeft op het forum, en die de moeite wil nemen,
om daar voor naar Staphorst te willen rijden, geeft ik 25% korting op het Trimmen.
Ik kan je gegarandeerd zeggen dat hij of zij na afloop enthausiast is over het trimmen van banden20 juni 2012 om 09:48 #18038140AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb mijn vectra een tijdje geleden laten uitlijnen bij profile tirecenter Veendam :swear heb toen de uitdraai van het uitlijnen hier ook op het forum geplaatst. Waren meerdere reacties dat het niet goed gedaan was :wtf. Ik ga binnenkort een afspraak maken bij jullie vanieba Staphorst is niet naast de deur. Voor een goede uitlijn beurt heb ik het er graag voor over king:
Groet helmer
20 juni 2012 om 12:25 #18038141Je bent van harte welkom Helmer, zelf heb ik een weekje vrij aankomende week,
dus misschien leuk om de week erna af te spreken, al ben je aankomende week ook zeer welkomals je belt (0522-464802) vraag dan even naar mij (Mark) :thumbup
20 juni 2012 om 12:29 #18038142En mocht je vanuit Waalwijk het niet te ver vinden naar Fijnaart (bij Moerdijk), dan is Korst Banden een heel goede uitlijner.
20 juni 2012 om 12:42 #18038143@Helmer opelfan wrote:
Ik heb mijn vectra een tijdje geleden laten uitlijnen bij profile tirecenter Veendam :swear heb toen de uitdraai van het uitlijnen hier ook op het forum geplaatst. Waren meerdere reacties dat het niet goed gedaan was :wtf. Ik ga binnenkort een afspraak maken bij jullie vanieba Staphorst is niet naast de deur. Voor een goede uitlijn beurt heb ik het er graag voor over king:
Groet helmer
Winko Wever in Emmen is ook een hele goede, mocht je niet te ver willen rijden. Heb er zeer goede ervaringen mee.
20 juni 2012 om 17:35 #18038144AnoniemLid sinds:
1 January 1970@vanieba wrote:
Je bent van harte welkom Helmer, zelf heb ik een weekje vrij aankomende week,
dus misschien leuk om de week erna af te spreken, al ben je aankomende week ook zeer welkomals je belt (0522-464802) vraag dan even naar mij (Mark) :thumbup
Komende week word het het niet. Moet eerst nog met mijn auto aan de gang inlaatspruitstuk vervangen :( Als ik dit klaar heb maak ik zeker een afspraak bij jou king:
Groet Helmer
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.