Banden bij een prijsvechter, veilig?

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Banden bij een prijsvechter, veilig?

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250157
    OpeltjeJanssen
      Lid sinds:
      14 May 2012

      Ik vroeg het me af. Onze Zaf moet voor twee nieuwe bandjes. Nu zijn er de alombekende bedrijven natuurlijk, maar er zijn ook prijsvechters. Wat ik me afvraag: stel we zouden via een prijsvechter bandjes eronder laten zetten, doen we dan geen concessie op veiligheid? Dat niet halverwege een rit we worden ingehaald door een van de banden zeg maar :oops:

      En is de kwaliteit van banden ok? Deze prijsvechters verkopen doorgaans ook Michelin enzo. Ik mag aannemen dat als die naam er op staat het ook goed is. Maar ik kan nogal naïef zijn.

      En last but not least: wat is eigenlijk het beste merk voor de beste band?

      Bedankt alvast :)

      #18043138
      McKaamos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 December 2009

        Wat voor prijsvechter hebben we het over dan? Iets op internet? Want die monteren voor zover ik weet niet. En dan mag je dus alsnog naar een garage waardoor je weer duur uit bent.

        Of praten we over eentje die fysiek aanwezig is?
        Daar van zijn er een aantal die tweedehands verkopen. De meeste geven het netjes aan, maar er zijn ook nog wel eens sjacheraars die dat niet doen.

        #18043139
        turbosix
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 November 2010

          Ik heb ook eens conti’s gekocht bij een ‘goedkope bandenboer’ deze waren 25,- goedkoper dan de andere bedrijven hier in de buurt, dus ik dacht 4×25,- besparen voor de zelfde band! Dat doe ik…
          Na 1000 km begonnen ze al te extreem te cuppen dus ik terug.
          Wat denk je, had ik banden uit Maleisië gekocht zonder EU keurmerk! Dus geen garantie, hij had dit heel erg klein op de factuur gezet en ik heb dat nooit gelezen dus ik heb geen poot om op te staan.

          Soms kopen ze voor een prikje een grote partij (afgekeurde) banden in, vaak per container en verkopen ze voor iets minder dan gekeurde.
          Mag niet, gebeurt wel.
          Kijk dus goed uit met die prijsvechters…

          #18043140
          turbosix
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 November 2010

            Ooh beste merk en beste band?
            Heel persoonlijk; wil je een stille band? Veel grip? Weinig rolweerstand? Enz enz..
            Weinig banden die op alle fronten perfect scoren.
            Bandentesten kijk ik ook niet meer naar, de ene test komen bijv. Michelins als winnaar uit de test de andere test weer heel matig…

            #18043141
            OpeltjeJanssen
              Lid sinds:
              14 May 2012

              @McKaamos wrote:

              Wat voor prijsvechter hebben we het over dan? Iets op internet? Want die monteren voor zover ik weet niet. En dan mag je dus alsnog naar een garage waardoor je weer duur uit bent.

              Of praten we over eentje die fysiek aanwezig is?
              Daar van zijn er een aantal die tweedehands verkopen. De meeste geven het netjes aan, maar er zijn ook nog wel eens sjacheraars die dat niet doen.

              Dit is een online bandenbobo inderdaad. Ik had ook zo’n gevoel inderdaad dat het alsnog duur zou worden als je dan laat monteren.

              Een van de montagepunten doet ook in tweedehandsbanden maar ik weet het niet hoor. Of tweedehands nou zo verstandig is?

              #18043142
              McKaamos
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 December 2009

                @OpeltjeJanssen wrote:

                @McKaamos wrote:

                Wat voor prijsvechter hebben we het over dan? Iets op internet? Want die monteren voor zover ik weet niet. En dan mag je dus alsnog naar een garage waardoor je weer duur uit bent.

                Of praten we over eentje die fysiek aanwezig is?
                Daar van zijn er een aantal die tweedehands verkopen. De meeste geven het netjes aan, maar er zijn ook nog wel eens sjacheraars die dat niet doen.

                Dit is een online bandenbobo inderdaad. Ik had ook zo’n gevoel inderdaad dat het alsnog duur zou worden als je dan laat monteren.

                Een van de montagepunten doet ook in tweedehandsbanden maar ik weet het niet hoor. Of tweedehands nou zo verstandig is?

                Dan is het ook maar net weer de vraag welke bandenbobo dat precies is. Autobandenmarkt is b.v. prima. Gewoon een degelijke duitse banden groothandel die in NL verkoopt.

                @turbosix wrote:

                Ooh beste merk en beste band?
                Heel persoonlijk; wil je een stille band? Veel grip? Weinig rolweerstand? Enz enz..
                Weinig banden die op alle fronten perfect scoren.
                Bandentesten kijk ik ook niet meer naar, de ene test komen bijv. Michelins als winnaar uit de test de andere test weer heel matig…

                Sowieso kan een band niet op alle fronten perfect scoren.
                Meer grip (in het droog) betekent dat de rubbercompound zachter moet zijn of dat er weinig profiel op zit.
                Maja, zachter betekent meer slijtage en vaak meer geluid.
                En met weinig profiel heb je weer problemen in het nat.

                Persoonlijk zeg ik: als je het echt niet weet, ga dan gewoon naar de dealer.
                Zo duur is dat ook weer niet, ondanks wat veel mensen beweren. (tenminste, de opeldealer waar ik heen ga is altijd erg schappelijk met de prijzen)
                Laatste keer moest ik winterbanden hebben, midden in het hoogseizoen terwijl de prijzen overal hoog waren.
                Was met montage en balanceren misschien 3 tientjes duurder uit dan wat een online toko zou kosten, maar dan had ik nog de montage en balanceerkosten moeten lappen.
                En dan heb ik gewoon netjes kersverse Vredestijn Snowtrac 3’s er onder zitten.

                #18043143
                turbosix
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 November 2010

                  Precies McKaamos!
                  Weinig banden had idd geen enkele band moeten zijn.
                  Er staat hier op het forum genoeg over rij ervaring met banden geschreven.
                  Ik heb nu zelf dunlops, veel grip! Maar slijten sneller dan de schoenen van meneer H. Bolt!

                  #18043144
                  2000
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Ik ga meestal heen als kwikfit een actie heeft, scheelt toch meestal een kwart.

                    #18043145
                    Vinci
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 August 2009

                      Topbanden.com heb ik al heel vaak zeer goede ervaringen mee en je kunt na aankoop zo een garage selecteren die ze er keurig netjes voor je op legt. Hier in de buurt is het gooisch banden centrum bereid ze er voor 12 euro per band op te leggen.

                      Heb mijn Dunlopjes nog netjes by Profile gekocht en laten monteren, maar was toch wel aan de prijs, had me meer dan honderd euro gescheeld via Topbanden.com (overigens is die nog wel wat goedkoper dan autobandenmarkt.com)

                      Ben inmiddels bij een hobbyclub aangesloten en daar kan ik ze zelf monteren en balanceren, dus is nu helemaal voor een prikkie te doen.

                      Hoe of wat je ook doet, neem geen B-merk banden is mijn ervaring, want ook al lijken ze prima, pas als je de grenzen opzoekt merk je pas dat ze vaak een stuk langere remweg hebben.

                      En er is ook een site met zeer bruikbare internationale reviews van banden waar een cijfer wordt gegeven voor diverse aspecten, voor mij is slijtage bijv. niet zo’n probleem met slechts 6000 kilometer per jaar zijn ze eerder verdroogd dan versleten.

                      http://www.autobandentest.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.