Banden bij apk?

Forumindex Forums Modellen Astra Banden bij apk?

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    xladage
    Deelnemer

Hoi,

Over iets minder dan een maand is het weer APK tijd.
      Ik loop dan altijd zelf de auto langs, en dus ook het bandenprofiel.
      Nu heb ik anderhalf jaar geleden tot volle tevredenheid een setje Pirelli’s voor onder de auto gezet.
      Nu 60.000km verder, is het profiel 3mm geworden.
      Ik weet dat dit nog niet de APK-grens is, maar ik hoor ook zeggen dat onder de 3mm je merkbaar gaat verliezen aan rijgedrag en grip.

Nu mijn vraag: zal ik met de APK de banden laten vervangen? Of bijvoorbeeld wachten tot de winter aanbreekt? Of gewoon nog 1mm wachten?

Ik zou zelf denken gewoon doen, maar ik vind het zonde als ik het veel te vroeg doe. Hoe veel mm zit er eigenlijk op een nieuwe band? Een mm of 8? Ben wel benieuwd hoe veel ze kwijt zijn geraakt…

Astra F Vaassen
      Deelnemer

Ja dacht ook een mm of 8. Ik zou er gewoon nog mee doorrijden, maar als je het laat doen kun je het beter met de apk meedoen anders moet die weer een keer naar de garage toe. Ze zeggen altijd onder de 3mm adviespunt en dat je ze beter kan vervangen. De grip zal dan zeker wel afnemen en waterafvoer etc…

GTS Power
        Deelnemer

1,6 mm is de apk grens dus dit kan nog makkelijk(voor de apk teminste)

Lex
          Deelnemer

zou wachten tot de winter aanbreekt,dan voel je meteen dat je ze moet vervangen.

GTS Power
            Deelnemer

origineel gepost door Lex
              zou wachten tot de winter aanbreekt,dan voel je meteen dat je ze moet vervangen.

voel je dat aan de boom waar je je wagen omheen vouwd of aan de banden?

;)

dennis121

mee door rijden en dan in de winter de winterbandjes eronder en dan nieuwe zomer banden gaan fixen!
                hoeven de banden er ook niet extra onder uit gehaald worden!

wim-v6
                Deelnemer

haha, effe doortuffen en daarna wintersloffen erop..

Dan volgende de zomer op nieuwe zomer gympen gaan rijden.

Willem

xladage
                  Deelnemer

Ja winterbandjes, heb er over zitten denken, maar nog niet over uit.
                    Even kijkend naar mijn eigen financieen vind ik dat toch wel een aardige investering.
                    En ik ben altijd de winter goed doorgekomen de afgelopen jaren, dus dat maakt de afweging ook lastiger.
                    Ik weet heus wel dat winterbanden in de winter vele malen beter zin dan zomer of all season banden, en dat de dooddoener (haha leuek woordgrap) is dat je niet moet besparen op veiligheid, maar toch….

Erwin1987
                    Deelnemer

winterbanden zijn niet duurder als alleen zomerbanden, want de tijd dat je winterbanden er onder zitten slijten de zomer banden niet, dus hoef je de banden minder vaak te vervangen.

Erwin

sebastiaankadettcabriogsi
                      Deelnemer

ik zou gewoon een setje extra velgen scoren, en daar winterbanden op leggen,

en deze er volgende zomer weer op :)

astraTD

nou ik doe het volgende zodra het boven de 10graden plus ik gooi ik me lichtmetalevelgen eronder.. en als het kouder weer is gaan de mooie zwarte stalen velgie’s eronder.

Xlagade koop gewoon 2hands setje lmvelgen voor een leuk prijsje.:P

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.