Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Banden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 januari 2010 om 13:30 #17216182
Hallo Opel rijders, mijn voorbanden zijn aardig aan het slijten. Kan ik deze met velgen en al wisselen met de achterbanden of raden jullie dat niet aan?
14 januari 2010 om 13:43 #17589704dat kan je doen ,dan heb je meer grip op je voorbanden maar ,als het wegdek nat is en je gaat iets tehard door een bocht dan kan het ook gebeuren dat je achterkant wegglijd ,licht er ook aan hoeveel profiel er nog op zit.
14 januari 2010 om 13:49 #17589705ik doe het nooit.. geef liever in etappe’s geld uit aan nieuwe banden dan dat ik er straks 4tegelijk moet doen :P.
Als er voldoende profiel op zit kan het natuurlijk wel, maar zoals b07 zegt heb je dan minder grip vanachter als het glad is..
14 januari 2010 om 13:56 #17589706origineel gepost door Dare
Hallo Opel rijders, mijn voorbanden zijn aardig aan het slijten. Kan ik deze met velgen en al wisselen met de achterbanden of raden jullie dat niet aan?En dan volgende week vertellen dat je achterbanden aan het slijten zijn:D.
Voor je eigen veiligheid gewoon vervangen.
14 januari 2010 om 14:45 #17589707Als je ‘t gelijkmatig had gedaan tijdens de levensjaren van de banden, had het gekund. Je zegt dat de voorbanden aardig versleten zijn? Beter vervangen dan om een lantaarnpaal gevouwen zitten.
14 januari 2010 om 15:29 #17589708Ok mensen duidelijk! Ik rij ze op en vervang alleen de voorbanden!
14 januari 2010 om 16:07 #17589709Achterste banden moeten altijd de beste zijn!!
14 januari 2010 om 16:38 #17589710Misschien een stomme vraag, maar waarom zouden die het beste moeten zijn??
14 januari 2010 om 17:00 #17589711in bochten is het vervelender om met je achterkant weg te slippen dan met de voorkant? In ieder geval met voorwielaandrijving dan is mijn redenering.. :hmmz
14 januari 2010 om 17:07 #17589712ik zelf leg ze ieder jaar (zomer banden) van achter naar voor. Dan slijten ze constanter en dan alle 4 nieuw als ze slecht beginnen te worden. Meestal 2 seizoentjes haha. Echter let erbij op dat je ze wel alle 4 even goed uitgebalanceerd hebt dan. Anders gaat je stuur alsnog trillen.
Groeten Twan
14 januari 2010 om 19:13 #17589713Banden van voor naar achteren verplaatsen hoor ik vaker, en doe er zelf ook aan mee. Maar het lijkt mij logischer dat de aangedreven banden altijd meer profiel moeten hebben. Ik heb voor liever meer profiel dan achter. Uiteraard altijd op tijd wisselen :D
14 januari 2010 om 19:18 #17589714Ehh? Ik heb liever dat de achterkant van mijn auto niet de voorkant word… Kortom lekker grip achterhouden ipv. aan de voorkant…
14 januari 2010 om 19:28 #17589715Om heel eerlijk te zijn heb ik liever grip op de wielen waarmee ik stuur, en aandrijving heb. Is wel net zo leuk dat wanneer je door een bocht wil gaan, dat je ook daadwerkelijk blijft rijden. Zo hard ga ik toch nooit door de bocht :P
14 januari 2010 om 20:18 #17589716tja, ik leg nieuwe als ik nieuwe banden koop ze zowiezo voorop.
moet ook erbij zeggen dat dat al ruim 300.000km en verschillende opels lang goed gaat.
wisselen per seizoen..
willem
16 januari 2010 om 00:45 #17589717agja,
mijn banden waren ook zo goed als versleten.
heb er maar nieuwe winterbanden op gegooid (4 stuks) Snowtrac 3 van de vredestein. een goede keus neem ik aan:D
maar nu heb ik geen 4 seizoen banden, maar geen nood de winter door nog wel tot begin april en dan ga ik een set velgen kopen met band 850 euro 17 inch.
maar nu is mijn vraag kan een 17 inch wel onder de opel astra G 4 gaats banden?bjorn,
16 januari 2010 om 07:53 #17589718vind de vraag : waar kan ik het beste mijn goede banden leggen? erg raar.
je moet gewoon 4 goede banden hebben!
17 inch past zonder problemen onder astra g (als je geen 10j et 15 neemt dan he :P)
16 januari 2010 om 09:30 #17589719tja bij mij gaan ook de banden met het meeste profiel op de voorwielen hoor.
70% van je remvermogen komt van je voorwielen en bij de meeste opels zit ook nog de aandrijving op de voorwielen.
En ik heb echt nog nooit (zonder handrem ;)) mee gemaakt dat een voorwielaandrijver z’n kont omgooit in de bocht.
Dat is mij alleen gebeurd met m’n ouwe bmw’tje (315 jaja king: ) en met een Volvo 340 DL :hmmz in een hagelbui dat er binnen een half uur 3 cm hagel op de weg lag.als je ook kijkt naar waar je banden het snelst slijten, weet je ook wel waar ze het beste moeten presteren . . . op de voorwielen dus!!! :P
16 januari 2010 om 13:43 #17589720Amen :D
16 januari 2010 om 13:55 #17589721origineel gepost door Baas J.
Achterste banden moeten altijd de beste zijn!!origineel gepost door 2e-c14nz
Misschien een stomme vraag, maar waarom zouden die het beste moeten zijn??Ik heb laatst een slipcursus gevolgd en daar liet men zien dat het belangrijk is dat de achterbanden veel profiel hebben, daar moeten dus je beste banden op.
De situatie was dat wanneer je op de snelweg zit en ineens op de rem moet en je voorwielen blokkeren, de auto gewoon rechtdoor zal rijden (bij voldoende profiel achter). Wanneer je weinig profiel hebt op de achterbanden, en deze blokkeren (door bijv. aquaplanning), begint de auto te slingeren en verlies je de controle.
Ik dacht ook altijd dat de voorwielen de beste banden moesten hebben omdat je daar mee stuurt en het meest mee remt, maar dat is dus niet het geval.
De auto zal nooit gaan slingeren doordat de voorbanden weinig profiel hebben, wel als dit zo is bij de achterbanden.16 januari 2010 om 15:49 #17589722Ik heb er echt nooit problemen meegehad met de slechtste banden achter..
niet bij Stortbuien, hevige sneeuw of wat dan ook!!!
Ik heb nu op de combo de nieuwe Snowtracs 3 op de vooras liggen omdat ik vaak zat gebeld werd iemand uit de sneeuw te trekken, en dan is tractie errug prettig.
Achterep liggen snowtracs 2 van 5mm en die doen hun werk nog prima, mogen volgend seizoen weer achter..
Willem
17 januari 2010 om 11:56 #17589723origineel gepost door boxum56
origineel gepost door Baas J.
Achterste banden moeten altijd de beste zijn!!origineel gepost door 2e-c14nz
Misschien een stomme vraag, maar waarom zouden die het beste moeten zijn??Ik heb laatst een slipcursus gevolgd en daar liet men zien dat het belangrijk is dat de achterbanden veel profiel hebben, daar moeten dus je beste banden op.
De situatie was dat wanneer je op de snelweg zit en ineens op de rem moet en je voorwielen blokkeren, de auto gewoon rechtdoor zal rijden (bij voldoende profiel achter). Wanneer je weinig profiel hebt op de achterbanden, en deze blokkeren (door bijv. aquaplanning), begint de auto te slingeren en verlies je de controle.
Ik dacht ook altijd dat de voorwielen de beste banden moesten hebben omdat je daar mee stuurt en het meest mee remt, maar dat is dus niet het geval.
De auto zal nooit gaan slingeren doordat de voorbanden weinig profiel hebben, wel als dit zo is bij de achterbanden.waarom zou de achterkant gaan slingeren dan bij een voorwiel aandrijver :hmmz?
bij een achterwiel aandrijver kan ik me dat goed voorstellen, die duwen de auto voort en zodoende kan de auto scheef trekken.
Maar in de bocht slingert een voorwielaandrijver niet, maar schiet rechtdoor.
Op een recht stuk, wordt de auto voort getrokken door de voorwielen. Kan me niet voorstellen dat de achterwielen dan gaan schommelen.17 januari 2010 om 12:05 #17589724je hebt eerder kans op overstuur bij gas los de bocht door, maar dat is iets wat je zowiezo niet moet doen..
Gister weer een BMW E46 330D te pakken bij ons op de korte bochten, met mijn voor schroef en achter Bladgeveerde Combo-B ’98 1.6 16V..
Ik had met mijn Voorwielaadrijver met de slechtste banden achter toch de beste grip van ons 2 haha…
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.