Band kan niet worden opgepompt met luchtautomaat

Forumindex Forums Modellen Corsa Band kan niet worden opgepompt met luchtautomaat

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Mex
    Deelnemer

Dit is misschien een algemene autovraag, maar aangezien het een Opel Corsa betreft weten jullie misschien raad:
      Ik heb een nieuwe/tweedehands Corsa waarvan ik onlangs mijn banden op de juiste spanning wilde brengen met zo’n luchtautomaat(?) bij een tankstation. Alle 4 opgepompt, niks aan de hand. Maar toen ik mijn reservewielband wilde doen, deed de machine niks; geen geluid, geen lucht niks.
      Iemand een idee? Is het ventiel misschien geblokkeerd of stuk?

TedMechanic
      Deelnemer

Die oppompautomaten waar je geld in moet gooien gaan meestal maar uit van 4 banden, dus bij de 5de zou je opnieuw geld erin moeten gooien.

Mijn tip is: Zoek naar een tankstation waar je gratis je banden op kunt pompen.

theunm

hier in de buurt heb je 5 min om je banden op te pompen.

band helemaal leeg ? zit een extra knop voor op de pomp.

SimpleFace

Als je het middeltste pennetje van het ventiel van je reserveband indrukt weet je gauw genoeg of die stuk is of niet. Verwacht eerder een probleem aan de pomp of dat je tijd op was.

Mex
            Deelnemer

Ik had voor de vijfde (reserve)band extra geld bijgegooid. Ook direct getest op 1 v/d 4 gemonteerde banden, daar deed-ie het wederom gewoon.
              Ik had nog niet getest of het ventiel lucht doorlaat als ik het middelste pennetje indruk..

wim-v6
              Deelnemer

Zal wel helemaal leeg geweest zijn, daar moet je dan een knop voor indrukken op de automaat.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

D-gek
                Deelnemer

Dan is je reserveband echt leeg, zo’n luchtautomaat moet iets van tegendruk hebben..laatst ook gehad, heb thuis een fietspomp met
                  verloopnippel voor een autoventiel daarmee de band iets gevuld daarna werkte de luchtautomaat wel.

Mex
                  Deelnemer

Op de luchtautomaat die ‘speciale knop’ geprobeerd en dat werkt. Hij was dus inderdaad helemaal leeg.
                    Thanks!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.