Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Baksteun Getrag maken voor 1.2 kadett met 2.2 , voorbeeld ??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 juni 2012 om 13:50 #17249567
Graag wil ik weten hoe jullie dat oplossen om een getrag 5 bak uit manta GSI of record
in een voorheen 1.2 Kadett C coupe carrosserie te bouwen. Nu al jaren 2.2 CIH (alle assen en remmen vervangen voor zwaarder )
Ik heb het wel ingebouwd maar ik vind het niet 100% ok zoals ik het nu heb zitten.De standaard ophanging hangt te hoog en is te smalgepositioneerd om een standaard manta steun te gebruiken ofzo.
ik heb daar nu draadeinden in gedaan en een aantal strippen aan elkaar gelast en dat er zo onder gedaan met een bakrubber.Hebben jullie een foto of voorbeeld van hoe het wel moet of netjes kan.
Af en toe schud de boel enorm met wegrijden in eerste versnelling en verwacht dat de baksteun de oorzaak is.
te stug of te slap verkeerd rubber etc. ( of hele andere oorzaak : lekt de olie op de koppelingsplaat ofzo )Ook weet ik niet wat de normale hoek is waaronder de motor in de auto hangt.
Dat is niet geheel horizontaal natuurlijk . Zelf heb ik het idee dat ik m te schuin naar achter heb hangen. Maar hoeft niet zo te zijn….
Hoe weet ik wat goed is ? Ik heb geen voorbeeld vrienden hier in de buurt. :cryKunnen jullie mijn vragen of een deel ervan beantwoorden..
alvast bedankt :wors14 juni 2012 om 13:51 #18036844Verplaatst vanuit How-To.
How-To is alleen bedoeld voor uitleg, niet voor vragen.14 juni 2012 om 14:53 #18036845dat schudden met wegrijden in de 1 heb ik ook bij mijn kadett d. ik dacht zelf aan een krom vliegwiel of dergelijk.
voor de baksteun:
viewtopic.php?f=10&t=120800&start=75
zie halverwege de pagina, wel bij een manta, maar ik denk dat het principe hetzelfde is.
14 juni 2012 om 15:12 #18036846Mijn topic even door lezen, staat een aangepaste steun in. viewtopic.php?f=4&t=125372&start=325
Kan niet zelf kijken, zit bij de tandarts, traag internet
;)14 juni 2012 om 15:38 #18036847Ik ben thuis, meteen even gekeken:
Er zitten trillingsdempers van (ik geloof) 5 cm tussen.14 juni 2012 om 19:55 #18036848Heren,
De carrosserieen en die vaak ik op foto’s zie hebben altijd een laag bevestigingspunt. Jouwe (2000) ook denk ik zo.
Deze hadden af fabriek zeker al een CIH motorblok.Ik had zo’n 1.2 blokje vroeger..
Die nokken waar je de steun tegen schroeft hangen stuk hoger dan de bodemplaat zeg maar en dichter op elkaar en meer naar voren …snapt iemand wat ik bedoel..
Er zijn er toch wel meer mensen die een 1.2 vervangen hebben voor cih met 5 bak. en daar een steun voor maken?Ik kan helaas geen plaatje schieten van mijn situatie, want ik ben momenteel ziek..
14 juni 2012 om 20:11 #18036849De mijne was (als het goed is) een automaat, en die was uitgevoerd met een 1600 tunnel. De tunnel lijkt wel iets verhoogd, maar ik denk dat dat met te maken had om het versnellingspook gat op de juiste plaats te krijgen.
Ik ga de hele bevestiging veranderen want hoe de uitlaat nu zit is kl#te, ik wil hem rechtdoor laten lopen en pas t.h.v. de aandrijfas laten oversteken.16 juni 2012 om 19:09 #18036850@ikrobert wrote:
Heren,
De carrosserieen en die vaak ik op foto’s zie hebben altijd een laag bevestigingspunt. Jouwe (2000) ook denk ik zo.
Deze hadden af fabriek zeker al een CIH motorblok.Ik had zo’n 1.2 blokje vroeger..
Die nokken waar je de steun tegen schroeft hangen stuk hoger dan de bodemplaat zeg maar en dichter op elkaar en meer naar voren …snapt iemand wat ik bedoel..
Er zijn er toch wel meer mensen die een 1.2 vervangen hebben voor cih met 5 bak. en daar een steun voor maken?Ik kan helaas geen plaatje schieten van mijn situatie, want ik ben momenteel ziek..
Klopt! Ik heb dat gedaan.
Het is geen duidelijke foto maar zo zit het bij mij:
(Het beugeltje wat er op zit was eerst ter ondersteuning van mij uitlaat, moet ik nog steeds afslijpen)Maar ik heb een plaat gesneden en deze op sommige punten opgehoogd zodat de bak en motor mooi vlak lagen. Dan 2 trillingsdempers om de bak vast te zetten en dan zit ie.
Je moet wel zorgen dat de plaat echt mooi vlak vast tegen de bodem zit anders gaat deze kantelen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.