***KICK***
Ik zie dat het probleem opgelost is, maar ik heb eigenlijk nog wel een vraag over het differentieel (ook op het Vectra Team forum gesteld trouwens):
Ik ben de trotse bezitter van een Vectra C met een Z18XE motor (en een F17 transmissie???): Enige tijd geleden heb ik op een vermogenstestbank gezien dat bij ongelijke belasting van de aandrijfassen het differentieel kaduuk kan gaan. Nu weet ik ook dat bij montage van thuiskomertjes het afgeraden wordt deze te monteren op de aangedreven wielen om overmatige slijtage van het differentieel te voorkomen en nu lees ik ook het verhaal hierboven.
Echter zie ik bijvoorbeeld op Youtube vaak filmpjes van driftende auto's (bijvoorbeeld Subaru, Opel Manta of BMW E30) en dat lijkt eindeloos goed te gaan?
Mijn vraag is of als je een keer snoeihard optrekt en een van de aangedreven wielen spint flink door, kan zoiets dan schade geven aan het differentieel of maak ik me zorgen om niets?
Deze vraag had ik al een tijd omdat ik een keer niet goed weg kon komen op een gladde ondergrond met mijn vorige auto en vanochtend kon ik niet wegkomen bij een benzinestation omdat er denk ik brandstof op de grond lag (niet van mij) ..... ik vroeg me toen wederom af wat zo'n differentieel kan hebben aan krachten eigenlijk ....
Alvast dank voor reacties en grtz,
Aad ~ Doix