bak omega x20xev in c coupe ??

Forumindex Forums Modellen Kadett bak omega x20xev in c coupe ??

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
  • Auteur
    tocus

hierbij even een rats fotos van het projecht genaamd:

“nooit afgemaakt- gaat niet meer door”

er komt een c20xe in, alleen dit was het orginele idee..
      maar ik hoop jullie wat info te kunnen geven aan de hand van de fotos…. (over de r28 bak..)

blok is al verkocht de bak heb ik nog, alleen koop binnenkort een manta 18s 5 bak, dus verkoop deze in de toekomst,

(HET IS MISCHIEN EEN ROMMELTJE ONDER DE KAP, maar deze fotos zijn genomen, toen we druk met de ombouw bezig waren)

opelpower89
      Deelnemer

hoe heb jij dit met de koppeling gedaan dan ? met name de leiding en het pedaal??

tocus

zover zijn we niet gekomen, maar heb het gehele setje nog wel, dat beugeltje enzo…

maar het lijkt mij dat je het het zelfde idee moet zijn als de hooftremcilinder, hoe zit het op de B omega? gewoon met een plunjer toch?

hydraulisch leek mij makkelijk toe aangezien je dan geen ruimte nodig hebt voor je koppelingsvork,

maar helaas.. het is nog niet rijdende geweest (en een hoop geld gekost al met al grrrrrrrrr :cry)

opelpower89
          Deelnemer

volgens mij is dit nog niemand gelukt

in principe zou je dan van de ckadet pedaal en het omega gedeelte een geheel moeten kunnen maken,,
            heb je ook al een baksteun en zo gemaakt???
            wat voor setje heb je liggen dan????
            ik heb nog een comlpete omega staan die in onderdelen word verkocht dus dat gedeelte is geen punt

kabouter
            Deelnemer

[rquote=1897042&tid=144921&author=CQPV6]bijv bij TechnoTrans in Hoogezand, maar zal wel op meer plekken kunnen, ff googlen;)[/rquote]

volgens mij zit technotrans in veendam
              tenminste toe ik mijn aandrijfas het laten aanpassen

zo goed als een nw as

Bas_nl
              Deelnemer

Anders moet je maar eens ff in mijn draadje kijken.

http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=109078&page=2#pid1574108

Ik heb een city omgebouwd naar c20xe. Het is niet zomaar gedaan maar als je de tijd en ruimte er voor hebt is het goed te doen.
                Ik ga nu toch weer het een en ander veranderen omdat ik over een aantal dingen niet te vreden ben. Hoogst waarschijnlijk komt er een binnenkort een c20xe met dis in te hangen. Dit is wel een aanrader. Maar volgens mij heeft zo’n x20xev al een dis ontsteking.

Wat het moeilijkste zal worden om te krijgen is een carterpan en een dikke achteras hoewel ik laatst op MP er weer een aantal te koop zag staan. Een tussenas kan je gewoon laten maken van van 2 bestaande assen voor niet al te veel.
                Tja, met een beetje handigheid en creativiteit kom je der wel.

tocus

heb volgende maand nog wel een charter pan liggen (dan heb ik er 1 dubbel..) dus die kan in de verkoop,

ontsteking heb ik ook nog liggen maar moet ik zelf gebruiken (manta 18s…)

en een dikke achteras heb ik al ik heb een orginele c kadett gt/e as (zijn wel zeldzaam..) maar gelukkig heb ik er 1,
                  (de lengte van de achteras is het zelfde als van een orginele c kadett coupe achteras ideaal want je kunt met dikke velgen rijden..)

die bak steun heb ik nog wel hebben we zelf gemaakt, is wel netjes geworden, net als de motorsteunen die hebben we ook zelf gemaakt:

op de 2de foto is de plunjer van de versnellingsbak ook goed te zien…

foto van de baksteun heb ik niet, en ik zie de kadett 1x in de 3 maanden ongeveer dus een foto maken word hem niet..

opelpower89
                  Deelnemer

dat is jammer van de baksteun..
                    was die moeilijk te maken ???

mocht je die carterpan verkopen hou ik me graag aanbevolen boven aan het lijstje haha
                    is die dan met lie aanzuigbuis of niet??

opelpower89
                    Deelnemer

ik zal eens kijken op nje draadje
                      maar ik wil geen xev moter in bouwen maar ook een c20xe
                      met een omega x20xev versnelings bak,achter as moet ik ook nog zoeken en vooras ook omdat mijn coupe een 1200 is , moet eerst de rotte carroserie perfect maken dan komt de ombouw pas … maar wil liever alles van te voren alles weten en alles op vooraad hebben hhaa
                      lijkt me wel zo verstandig…. c20xe heb ik al uit mijn donor vectra2000 wel geen dis maar ik pas me kachel huis wel aan…..

[rquote=1898150&tid=144921&author=Bas_nl]Anders moet je maar eens ff in mijn draadje kijken.

http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=109078&page=2#pid1574108

Ik heb een city omgebouwd naar c20xe. Het is niet zomaar gedaan maar als je de tijd en ruimte er voor hebt is het goed te doen.
                      Ik ga nu toch weer het een en ander veranderen omdat ik over een aantal dingen niet te vreden ben. Hoogst waarschijnlijk komt er een binnenkort een c20xe met dis in te hangen. Dit is wel een aanrader. Maar volgens mij heeft zo’n x20xev al een dis ontsteking.

Wat het moeilijkste zal worden om te krijgen is een carterpan en een dikke achteras hoewel ik laatst op MP er weer een aantal te koop zag staan. Een tussenas kan je gewoon laten maken van van 2 bestaande assen voor niet al te veel.
                      Tja, met een beetje handigheid en creativiteit kom je der wel.

[/rquote]

CQPV6
                      Deelnemer

[rquote=1897976&tid=144921&author=kabouter][rquote=1897042&tid=144921&author=CQPV6]bijv bij TechnoTrans in Hoogezand, maar zal wel op meer plekken kunnen, ff googlen;)[/rquote]

volgens mij zit technotrans in veendam
                        tenminste toe ik mijn aandrijfas het laten aanpassen

zo goed als een nw as [/rquote]

aaaaaaaaaaargh dat bedoel ik, Veendam:thumbup

10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.