'bad road pakket' / skid plate

Forumindex Forums Modellen Corsa 'bad road pakket' / skid plate

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    groenetijger

He allemaal,

ik heb wat vragen voor een Corsa C.
      ik heb begrepen dat ze voor de Combo een ‘bad road pakket’ hebben met daarin beschermplaten voor carter en benzinetank.. Maar nu wilde ik weten of deze ook passend is voor de Corsa C, en/of zoiets achteraf nog los te koop is.

Of weet iemand hier waar je een beschermplaat kan laten maken voor een Corsa C (want waar moet deze aan gemonteerd worden, ik heb ook nog geen enkele Combo gezien die dit heeft, dus ik heb totaal geen idee)

mrmonkey
      Deelnemer

je hebt de Corsa C Eco

die heeft onder de motor en tank een kunstofonderplaat, miss is dit wat?

corsageak

hihi een beetje kunstof kan de dempel niet tegen houden denk ik:p

groenetijger

Ik ben echt opzoek naar staal..
            Weet iemand toevallig of er geen bedrijven zijn die zoiets op maat maken wellicht?

mrmonkey
            Deelnemer

weet wel dat sommige combos een stalenplaat hebben onder de motor maar onder de tank nog nooit gezien

groenetijger

Voor mij is het onder de motor het belangrijkste..
                Maar nu heb ik wat rondgebeld, maar ik denk dat het zelf wat hobbyen wordt.

De plaat kun je aan het einde van de subframe onder de bouten van het subframe monteren, maar aan de voorzijde weet ik nog niet waar ik deze aan moet monteren. Heeft iemand hier een idee of dat met bestanden dingen kan, of gewoon een steuntje lassen en daarop monteren?

tijs
                Deelnemer

als het er al van kunststof onder zit is het toch wel na te maken van wat staal?
                  et gaat er neem ik aan maar om dat als je een dobbel in de weg tegen komt hij je auto er overheen laat “glijden”. en niet aan de carterplug e.d. blijft hangen ;)
                  niet dat je je auto er aan op moet kunnen krikken.

groenetijger

Klopt.. Dan wel, maar die heb ik nog niet, dus ik weet niet waarop ie vastgezet wordt aan de voorzijde van het motorruim..

Het gaat daar meer over uit inderdaad. Want mijn carter moet heel blijven :P

Alleen moet ik wel iemand hebben die EN kennis heeft van auto’s EN die het wil maken :P Want als ik het bij een bedrijf laat maken moest ik denken aan een 600 euro minimaal :P Dat vind ik veel voor een stuk ijzer als ik eerlijk ben.

tijs
                    Deelnemer

moet hij voor wel echt vast?
                      als je hem voor een beetje schuin omhoog kan laten lopen.
                      en hij achter vast genoeg kan zitten.

weet niet om wat voor lengte plaat we het dan hebben hoor, maar als je 3-4mm plaat pakt, kun je dat voor wel in een hoek omhoog zetten, als ie dan maar niet te veel gaat “veren” dat ie dan alsnog tijdens het rijden ook de grond raakt als het niet nodig is.

beetje knetteren kan ik trouwens wel, heb alleen echt geen verstand van corsa’s ;)

zag trouwens dat een vorige eigenaar bij mijn d kadett gewoon een dikke plaat op de carterpan gelast heeft, als ie dan iets raakt slaat ie in elk geval ook niet de bout eraf…

mooi is het niet, maar het werkt wel…

groenetijger

Hoeft ook niet mooi te zijn he ;) Als het maar werkt.
                        Kheb trouwens van DHZ-Twente een mail teruggekregen (had heeeeel veel bedrijven een mail gestuurd, maar iedereen stuurde terug; NEE, dat kunnen we niet leveren)

Maar Niels heeft ze gewoon voor de Corsa :D
                        Dat is gewoon monteren en klaar haha, dus daar heb ik maar een mail op teruggestuurd, dan ben ik zo klaar, en kan ik maximaal doorzakken met me Corsa.

Denk dat ik je eerdaags wel voorbij zie hobbelen :D (handig dat ik weet dat je kan knetteren, want wie weet waar dat nog es voor nodig gaat zijn haha)

tijs
                        Deelnemer

aaah dat komt wel goed dan :) zo kant en klaar is wel het makkelijkst, en als het van niels af komt zal het er toch ook wel weer leuk uit zien ;)

de d is nog neit laag hoor ;) was wel al wat lager als origineel, maar hij kan/komt nog wel wat lager denk ik zo…
                          maar eerst moet er aan geknetterd ;)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.