Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Baba’s bak, Verkocht :(
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 oktober 2013 om 21:26 #18068766
Voor de herfstvakantie begon bij gas geven een flink aanzuigend geluid hoorbaar te worden van onderuit het blok. Ik ben Hiermee naar de VOD gegaan welke te kennen gaf dat dit normaal was en hoorbaar was vanuit het gasklephuis? Na de vakantie werd naast het aanzuigende geluid ook een metaalachtige klik/dichtslaand geluid hoorbaar met name bij een flinke dot gas geven. Dit geluid was hoorbaar bij gas geven tijdens stilstaan maar ook tijdens het opschakelen (lage versnellingen). De VOD heeft vervolgens een uurtje analyse gedaan en aangegeven dat dit de wervelkleppen waren en dat die vervangen dienden te worden.
1 november 2013 om 08:57 #18068767ik heb anderhalf jaar geleden een offerte van de VOD hiervoor ontvangen, van iets meer dan € 600.-
2 november 2013 om 11:18 #18068768Heb je het toen laten vervangen? En zoja merk je er ook iets van?
25 december 2013 om 09:10 #18068769Wervelkleppen, lekkende injectoren, noodloop, cilinder 4 geeft storing, alles schoongemaakt doet cilinder 2 niet mee ipv 4? etc. de afgelopen 8 weken heeft onze vectra 4 keer meneer VOD mogen bezoeken. Wat blijkt mijn vaste tankstation (shell) heeft diesel bij de euro 95 gegooit bij het vullen van de grondtanks. Kortom alle problemen waren terug te herleiden naar diesel in mijn blok. Tank leeggepompt, alles schoongemaakt filter vervangen, 98 getankt en hoppa veccie rijdt weer als een trein. Totale kostenplaatje: €1450 totaal vergoed door meneer shell €1250. De lekkende injectoren heb ik zelf moeten bekostigen dit was geen gevolgschade…. Aja ik ben vanaf nu weer blij met de vec, begon de hoop bijna op te geven omdat het probleem maar niet achterhaald kon worden.
Dus mensen geen diesel tanken als je een benzine blok hebt ;), en bonnetjes bewaren voor als het tankstation het wel voor je doet :wtf
25 december 2013 om 09:22 #18068770Sowdeju, dat is niet niks.
Dan zullen er meer zijn die er de dupe van zijn geworden lijkt me zo.
Heeft het tankstation er melding van gemaakt?
25 december 2013 om 11:17 #18068771Jups zij hebben iedereen vrolijk doorverwezen naar shell. Blijkbaar had de chauffeur de boel verwisseld bij het vullen. Via via heb ik begrepen dat ik nummer 20/21 was met motorschade/problemen. Alleen voordat je beseft dat de schuld voor problemen aan je auto bij een tankstation liggen ben je enkele weken verder met alle kosten van dien….
Owja….. en leuk is anders :shock:
26 december 2013 om 10:01 #18068772DAMN! Nog mooi dat je dat vergoed gekregen hebt.
Groet jraaf26 december 2013 om 12:34 #18068773dat is slordig zeg, pffff, fijn dat je er achter bent gekomen en dat je het hebt kunnen verhalen. Zal lastiger zijn als je onbemand pompt, zoals ik vaak bij de shell hier.
26 december 2013 om 14:35 #18068774Wat een verhaal zeg. :shock: Ik heb hetzelfde blok, met iets meer kilometers, en vreesde al voor een fabrieksfout met die wervelkleppen bij een Dgi tijdens het lezen van je topic. Gelukkig dat je de kosten vergoed hebt kunnen krijgen.
26 december 2013 om 18:11 #18068775Ik heb nog geluk gehad. Een monteur bij opel had onlangs met een monteur gesproken bij renault die iemand had geholpen met verkeerde brandstof welke getankt was bij een shell in de regio…. Zodoende zijn wij naar het tankstation gegaan waar ze aangaven dat er idd fouten zijn gemaakt. Als die monteur niet toevallig van onze problemen had gehoord stonden we nu nog bij de dealer….. Met een nog legere beurs :( fingers crossed dat we nu benzine tanken als we ook benzine afrekenen :shock:
26 december 2013 om 18:31 #18068776Of benzine tanken en diesel afrekenen :jerry
Maar zonder dollen blij dat het allemaal goed geregeld is
26 december 2013 om 22:16 #18068777@gwriemersma wrote:
Of benzine tanken en diesel
Prijstechnisch heb je gelijk….. Voor de eerste 50 kilometer daarna wordt het vervelend ;)
Maar ben idd blij dat men er niet moeilijk over heeft gedaan, even 1250 euro ophoesten doet ons in ieder geval wel even pijn :(
9 maart 2014 om 22:23 #18068778De auto zomerklaar gemaakt. Goede wasbeurt en hop in de was/wax. Remmen beetje schoongemaakt en mooi kleurtje gegeven (cheers voor de tips Lucas :thumb ). Zomerbandjes uit de garage gehaald schoongemaakt en erop gezet. Ben alleen bang dat ik ze er weer vanaf mag halen i.v.m. lichte trilling, toch maar even laten balanceren. Anyways enkele piccies :)
Het begin:
Halverwege:
Resultaat :)
9 maart 2014 om 22:39 #18068779weer netjes zeg!!
nog gewisseld in wielen, van voor naar achter etc? bandenspanning gecheckt?
groetjes
9 maart 2014 om 22:44 #18068780Ziet er altijd weer fris uit zo’n nieuw geverfde klauw.. :thumb
9 maart 2014 om 22:53 #18068781Jups, banden van dezelfde kant gewisseld, voor-achter, achter-voor, bandenspanning 2,6 bar, wielen met 110 nm nagelopen, 25 kilometer gereden nogmaals nagelopen etc. Trilling blijft. De trilling zit boven de 100 k/h, heb me laten vertellen dat het dan in de achterwielen zit. Onder de 100 is voor en erboven is achter. Zal voor de zekerheid de bandjes nog eens aan de pomp oppompen. Ik heb thuis een compressor staan die is uitgerust met een analoge drukmeter misschien zit ik er ietsjes naast en verklaard dat de trilling. De trilling zit in het stuur. Met de winterbandjes geen last van gehad en ik heb niks engs gedaan verder, lijkt mij dus aan de wielen te liggen…
@cookie, d8 aan het begin oei das wel heel erg licht. Met de velg erop valt het echter mee. Ik heb ook rood staan (de vrouw vond dat een mooie kleur), dat durfde in echter niet aan eerst maar eens met zilvergrijs aan de slag. Misschien dat ik ze volgend jaar eens rood verf, de vrouw bleef erbij dat het rood beter had uitgezien… :shock:
9 maart 2014 om 22:58 #18068782haha ja over kleursmaak valt niet te twisten.. blijft toch iets persoonlijks.. ik ga zelf voor een andere flitsende kleur..
10 maart 2014 om 10:10 #18068783Als je stuur trilt dan heb je onbalans in je voorwielen, dat verhaal wat je gehoord hebt klopt helaas niks van…
Trilt je stuur……dan heb je onbalans in de voorwielen
Trilt de gehele auto- voel je het beste als je in je stoel zit …. dan zijn het je achterwielen10 maart 2014 om 11:28 #18068784Hey vanieba, ik ga de wielen laten balanceren ik hoor dan vanzelf waar het verschil in zat. Weet nu in ieder geval dat mijn verhaal niet klopte thx daarvoor :thumb
10 maart 2014 om 13:25 #18068785@vanieba wrote:
Als je stuur trilt dan heb je onbalans in je voorwielen, dat verhaal wat je gehoord hebt klopt helaas niks van…
Trilt je stuur……dan heb je onbalans in de voorwielen
Trilt de gehele auto- voel je het beste als je in je stoel zit …. dan zijn het je achterwielenidd, zo is het!
Zou de klauwen mooi zilver laten, vind rode klauwen altijd een beetje nep, of het moet een big-brake kit zijn!
10 maart 2014 om 16:37 #18068786Mooi Zilver laten,niks mis mee :thumb
10 maart 2014 om 18:36 #18068787Lekker bezig Baba :thumb
Erg netjes en strak.Groet jraaf
10 maart 2014 om 20:10 #18068788Als nieuw die klauwen, daar hou ik van! :thumb
10 maart 2014 om 22:06 #18068789zijn je banden niet tevallig iets gecupt? Kan komen als je voor/achter omwisselt.
10 maart 2014 om 22:19 #18068790Thx voor de reacties heren :D
Vandaag de vec weer ff van stal gehaald om wat spullentjes op te halen. Vrouw in de wagen kind erbij en hop op weg. Blijkt dat de vrouw het wel vindt meevallen met het trillen net zoals de zoon (de verrader…). Eerst de bandjes allemaal maar eens goed nalopen voor de juiste spanning.
Zo aan het praten met de vrouw, kan het zijn dat i.v.m. de stugheid en grote van de zomerbanden 18″ t.o.v. De winterbanden 17″ ik aan het stuur en in de auto het wegdek gewoon beter voel? Goed referentiekader met de zomerbanden heb ik niet i.v.m. problemen met verkeerde zomerbanden verleden jaar. Iemand enig idee of deze theorie kan kloppen?
@koenselaar, het zijn 4 nieuwe bridgestone potenza’s die er verledenjaar van mei tot november op hebben gelegen. In totaal is er nog geen 8000 kilometer mee gereden en met de winterbanden bridgestone blizztak die al twee seizoenen meegaan heb ik geen last van trillen of cuppen gehad. Verder heb ik ook geen afwijking gezien in het profiel van de zomerbanden, ik heb dit trouwens niet specifiek gecontroleerd. Dit verhaal in je achterhoofd houdend, kunnen banden van dit merk zo snel cuppen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.