Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Baba’s bak, Verkocht :(
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 oktober 2013 om 21:11 #18068741
hey Maurice,
heb je wat foto’s van de vuiligheid ?
vind de sonax velgenreiniger echt super, te koop bij Halfords,
ook die van Poorboys, Rinse and shine, bij carclean te bestellen, is wel wat agressiever, maar werkt echt super
of gewoon met een fles wasbenzine en microvezeldoek, daar haal je iig alle vettigheid en teervlekken mee weg. ingebrande resten kan je misschien nog met ironX, ook via carclean te bestellen, weg proberen te krijgen.
13 oktober 2013 om 07:05 #18068742Thx voor de tips Lucas. Ik haal ze volgende week, als het weer het toelaat, eraf. Ik zal dan even pics schieten heb dan beter zicht op de velg. Die wasbenzine optie heb ik trouwens nog nooit geprobeerd. Dat is een makkelijke oplossing die ik nog eens kan proberen, de rotzooi zit namelijk nog op de lak en niet erin.
13 oktober 2013 om 08:50 #18068743Met die Poorboys world velgenreiniger heb ik ook goede ervaringen.
Ik gebruikte eerst ook standaard velgenreiniger, maar omdat ik ongeveer 2 keer per jaar mijn wielen er helemaal afhaal zocht ik een velgenreiniger die ook hardnekkig vuil kon verwijderen. Even wezen zoeken op carclean.nl en de Poorboys World besteld.
Waarschijnlijk werkt hij ook zo goed omdat er zuur inzit.13 oktober 2013 om 09:19 #18068744van Chemical Guys heb je een Bleed ( bloed ) velgenreiniger. Die haalt ook de ijzerdeeltjes er uit. Als je het er op spuit dan worden deze ijzerdeeltjes rood ( vandaar de term ‘bloeden’ ). Werkt perfect !!
Maar ook van Cartec is de velgenreiniger prima hoor !!
13 oktober 2013 om 09:26 #18068745De poorboys zegt idd veilig te zijn, maar bij te vaak gebruik, paar keer per week in denk 3 jaar en te lang laten zitten bijt hij wel in de lak. Dit had ik op mn primera mrt 19″ TSW Velgen. Ook de naafkapjes werden dof.
Maar voor 1 a 2 keer per jaar voor een grondige reiniging is het echt perfect! Heb er wielen mee schoon gekregen die eecht goed slecht waren!
De sonax en ironx halen ook de ijzerdeeltjes eraf, mooie paarse drap die er dan van de wielen afkomt.
13 oktober 2013 om 09:58 #18068746Als het echt teer e.d is helpen bovenstaande middelen niet, tot nauwelijks. Wat je kan doen is een teer verwijderaar halen of de velgen kleien. Wel werken de reinigers welke ijzerdeeltjes verwijderen perfect tegen remstof. Wasbenzine zal wel werken maar ben ik niet zo’n fan van om dit om mijn velgen te smeren.
Ikzelf maak mijn zomervelgen 1 keer per jaar schoon met een velgenreiniger (niet aggresief) om ze erna te polijsten en in een sealant te zetten. De rest van het jaar maak ik ze gewoon schoon met de 2 wekelijkse was beurt en dan met een wasmitt en een autoshampoo.
13 oktober 2013 om 11:32 #18068747Voor extreme ingevreten wielen (veel teer en andere meuk) gebruik ik al jaren een industriële tegelreiniger. Deze mengen met veel water (1/10).
In borstelen met:
http://www.waxworld.nl/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=115_117&products_id=100157
en dan direct met veel water afspoelen.Velgen zijn dan echt als nieuw maar niet voor wekelijks gebruik ;)
Daarna wekelijks bijhouden met gewoon wat warm water en wat Dreft.
13 oktober 2013 om 13:44 #18068748kleien kan idd ook, wasbenzine haalt ook teervlekjes weg en is 100% veilig op lak, het is een parafine en bevat geen oplosmiddelen. WD40 werkt ook goed op teervlekjes, olie op olie lost op, dat is het idee erachter.
dreft is een goede ontvetter en cleaner, maar minder geschikt voor de lange termijn, even op carclean forum gekeken, ze hebben er best wel kijk op daar.
1) Het ontvet sterk, al je bescherming zal aangetast worden (wax etc.)
2) Het bevat zuren, de lak zal langzaam matter worden
3) Het bevat geen ‘gladde’ eigenschappen, vuil wordt minder veilig afgevoerd
4) Het oppervlak wordt stroef, snellere aanhechting van vervuiling, meer kans op vastzittend vuil
5) Afwasmiddel kan de lak na lang gebruik de lak ‘openen’, je krijgt dan poreuze eigenschappen die je niet wilt hebben.groetjes
13 oktober 2013 om 20:09 #18068749@lucas1975 wrote:
kleien kan idd ook, wasbenzine haalt ook teervlekjes weg en is 100% veilig op lak, het is een parafine en bevat geen oplosmiddelen. WD40 werkt ook goed op teervlekjes, olie op olie lost op, dat is het idee erachter.
dreft is een goede ontvetter en cleaner, maar minder geschikt voor de lange termijn, even op carclean forum gekeken, ze hebben er best wel kijk op daar.
1) Het ontvet sterk, al je bescherming zal aangetast worden (wax etc.)
2) Het bevat zuren, de lak zal langzaam matter worden
3) Het bevat geen ‘gladde’ eigenschappen, vuil wordt minder veilig afgevoerd
4) Het oppervlak wordt stroef, snellere aanhechting van vervuiling, meer kans op vastzittend vuil
5) Afwasmiddel kan de lak na lang gebruik de lak ‘openen’, je krijgt dan poreuze eigenschappen die je niet wilt hebben.groetjes
Lucas thanks voor de info. De jongens daar zullen de ervaring wel hebben.
14 oktober 2013 om 05:00 #18068750Heren thx voor de nuttige tips :thumb ik laat jullie de komende weken weten of ik alle troep eraf heb gekregen. Volgend weekend gaat het niet worden heb nog enkele kuubs eiken hout te verzagen en vervoeren hoorde ik van mijn vrouw….. En ik maar altijd heel ruig roepen dat ik de broek aan heb…. ;)
14 oktober 2013 om 18:36 #18068751Haha de houthakkersbroek denk ik :jerry
16 oktober 2013 om 09:27 #1806875230 oktober 2013 om 08:32 #18068753Heren,
ik krijg net te horen dat onze wervelkleppen vervangen dienen te worden voor een slordige 1000 euro. ik heb geen idee in hoeverre deze prijs reeel is en of deze vervanging noodzakelijk is. Kan iemand mij uitleggen wat dit is en wat gevolgen hiervan zijn als we deze niet laten vervangen?
Ik hoor graag van jullie.
30 oktober 2013 om 13:28 #18068754Oei das niet best dan…
Wellicht heb je hier wat aan, staat wat meer info over http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=167759″ onclick=”window.open(this.href);return false;
30 oktober 2013 om 13:36 #18068755Nog een topic over de wervelkleppen… viewtopic.php?f=6&t=146016
30 oktober 2013 om 19:34 #18068756das balen man! suc6
30 oktober 2013 om 19:54 #18068757Corsa, thx voor de links, lijkt erop dat de prijs niet zover naast de gangbare prijzen zit. Volgens de VOD is de repatie noodzakelijk ivm afbreken en in het blok terecht komen van stukjes van de wervelkleppen? Het is in ieder geval een flinke aderlating :(
@Lucas idem kerel, ik zag je stormschade. Je vec lijkt wegvliegende onderdelen aan te trekken :shock:30 oktober 2013 om 20:33 #18068758Zijn de wrevelkleppen bij een 2.2dgi niet te verwijderen net als bij jraaf zijn diesel?
30 oktober 2013 om 21:11 #18068759@gwriemersma wrote:
Zijn de wrevelkleppen bij een 2.2dgi niet te verwijderen net als bij jraaf zijn diesel?
Dat is een idee :angel
Bel KCP, misschien kunnen ze je helpen.Sterkte met de rep.
Groet jraaf31 oktober 2013 om 06:30 #18068760Ik zal KCP in de gaten houden. We hebben de opdracht nu al gegeven omdat we de vec op korte termijn nodig hebben. Komen dit soort reparaties vaak voor? Beter nog kun je vermijden dat dit soort reparaties nodig zijn, of is dit gewoon een beetje pech hebben?
31 oktober 2013 om 15:25 #18068761Hoeveel km heeft je vec gelopen?
Ik denk toch dat die wervelkleppen milieu zooi zo om de 180 a 220 K kapot gaat :vertag
Ken er een paar met een BMW die er ook last van hebben gehad rond die stand en de mijne was ook bij 180 K aan de beurt.Groet jraaf
31 oktober 2013 om 18:22 #18068762Euh…. 94.xxx ik heb de ton nog niet geraakt….
31 oktober 2013 om 18:58 #18068763Gaat het hier om een diesel of een benzine ?
31 oktober 2013 om 19:14 #18068764Benzine vanieba zelfde blok als wat jij erin hebt liggen.
31 oktober 2013 om 19:23 #18068765ok…. :???: wat was de klacht dan ?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.