Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Baba’s bak, Verkocht :(
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 december 2012 om 23:21 #18068666
Hey Helmer,
Thx voor de pic. Moet ik nog ergens op letten of is het opkrikken, assteun eronder en laten zakken die hap? Als ik aan beide kanten linksvoor en rechtsvoor een assteun eronder zet, is het dan nog verstandig om de krik ergens, veiligheidshalve, te laten staan?
@midnight, dat klopt willem heeft me al een keer op gewezen de max olie ivm mijn blok. Dat is juist de reden waarom ik het hier even vraag. Als je puur naar het hoogste niveau kijkt dan zou je zeggen dat hij tot max staat aangezien hij in de laatste lammel olie heeft zitten. Alleen lammel 4 waar geen olie opzit is dan een beetje raar… dus ff rondvragen op het opel forum was mijn gedachte.
13 januari 2013 om 12:58 #18068667Heren,
Ik heb sinds enkele dagen als ik een drempel oprij een krakend geluid achter (met name bij oprijden, bij afrijden is het nauwelijks aanwezig). Iemand enig idee waar dit vandaan kan komen? Ik was zelf aan het denken dat dit mogelijk met het weer te maken kan hebben. Mogelijk dat door de kou een of ander rubber hard wordt en bij het rijden kraakt?
Ik heb om het geluid te achterhalen kort rondom en onder de auto gekeken, ik kan niks raars zien. Er hangt ook niks los of iets dergelijks. Ik heb tevens in de kofferbak gestaan en gedeeltelijk op de trekhaak om de dempers te laten veren, maar als ik dat zelf doe (en ik ben een redelijk dikkertje :) ) hoor ik niks. Het is alleen als ik rij…
Iemand een idee?
13 januari 2013 om 14:14 #18068668Grote kans dat het door de kou komt…
rubbers worden dan hard en gaan minder soepel werkensiliconen spray overheen doen en je bent er poosje vanaf of gewoon radio harder doen haha :D
heeft elke Vectra last van
14 januari 2013 om 06:44 #18068669Jups, ik zie nu verschillenden topics naar voren komen over gekraak. Ik zal het tijdens de volgende beurt eens aankaarten en horen of ze aan vervanging toe zijn. Thx voor je reactie :D
27 januari 2013 om 16:15 #18068670Beste medeforummers,
Wederom heb ik jullie advies/hulp nodig. Vanmiddag met de vec ff weg geweest bij terugkomst achteruit de parkeerplaats op begint mijn Parkeerhulp te piepen zoals normaal. Na drie keer piepen bleef hij echter doorlopend piepen terwijl er niks achter de auto stond. Enkele malen geprobeert gedrag bleef hetzelfde.
Op com eraan gehangen en enkele foutmeldingen uitgelezen. De meldingen die ik kreeg hadden echter allemaal betrekking op het niet kunnen communiceren met de betreffende onderdelen (had de sleutel niet volledig op contact en de moter was niet lopend). Dus alle foutcodes gereset, rondje gereden, auto achteruit de parkeerplaats op en.. geen enkele geluid meer. Alleen nog een leuk geel knipperend lampje (parkeerhulp) op mijn dashbord. Wederom enkele keren geprobeerd dit gedrag is echter blijvend. Op com weer eraan gehangen en ik krijg nog 2 foutmeldingen:
ABS/TC/ESP
U2142 – CAN-Bus No Communication with YRS (Yaw Rate Sensor)
(00) – Not presentPAS
B0959 – Park Pilot Sensor Rear Left Middle Acoustically Blocked
(0F) – PresentDe eerste melding, geen idee wat ik daarmee aan moet. Ik hoop dat dit te maken heeft, dat ik de motor niet lopend had? Andere zaken hoor ik graag, korte zoekactie op het forum levert wel wat topics op maar daar was deze melding niet terug te vinden. Alleen andere meldingen die andere codes en beschrijvingen hadden gerelateerd aan de Yaw Rate Sensor.
De tweede melding heb ik ook opgezocht. Hier kwam ik al snel uit bij het topic van Chiel: viewtopic.php?f=6&t=169965&p=2210859&hilit=B0959#p2210859 Chiel had echter een hele set meldingen terwijl ik er maar 1 heb/houd. Daarnaast heb ik een melding met acoustically blocked, dat is weer iets anders dan stroomkring lijkt mij of mijn engels is wel heel brak… Verder het topic doorgenomen en de volgende “mogelijke” oplossingen al doorgelopen:
Zekering gecontroleerd: in orde
Alle stekkers nagelopen: aangeduwd, niks zat los
Snel onder de auto gevoeld bij de connectors links: beiden zaten vast (leverde vuile handen op)Ik heb enkele foto´s gemaakt, mij lijkt echter dat dit allemaal in orde is:
Laatste foto nog toegevoegd omdat ik hier een los hangende stekker zag. Kabel was te kort om ergens in te pluggen daarnaast was er nergens een slot vrij waar zo’n stekker in past. Enig idee waar deze stekker voor is?Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen en of nog tips hebben wat te doen met de parkeerhulp problemen.
27 januari 2013 om 21:02 #18068671Lijkt toch het zelfde als ‘t probleem wat Chiel had. Probeer op de sloop of ebay een andere sensor te scoren.
Groet jraaf
28 januari 2013 om 14:39 #18068672Knippert het lampje op je dashboard of brand hij constant? In het eerste geval is er sprake van vuil oid op de sensor, waardoor het signaal niet uitgezonden kan worden. Dat lijkt mij een accoustische blokkade (Acoustically Blocked) Schoonmaken in dat geval. Gaat om de sensor links naast je (eventuele) trekhaak.
De yaw-rate sensor heeft te maken met ESP en ziet toe op de hoek van de auto, tenopzichte van de middenlijn. Die ziet dus of er sprake is van onder/overstuur. Heeft dus niets met je parkeersensoren te maken.
28 januari 2013 om 18:22 #18068673Heren dank voor jullie reacties. Ik ga zaterdag de auto eens op de krik zetten en de sensoren schoon maken. Ik hoop dat het daarmee opgelost is. Zo niet dan idd opzoek naar een vervang sensor. Ik laat jullie na het weekend meer weten.
Fingers crossed…
28 januari 2013 om 20:08 #18068674Kijk eerst eens gewoon aan de buitenkant, of er geen vuil/modder/ijsresten voor de sensor zit.
29 januari 2013 om 06:17 #18068675Hey Chiel, dat heb ik zondag al meteen gedaan ivm het blocked in de melding. Heeft helaas toen niet geholpen.
2 februari 2013 om 15:01 #18068676Hij piept weer :D Goed schoon gemaakt op de bumper en achter de bumper probleem verholpen, gelukkig…
2 februari 2013 om 15:06 #18068677Mooi zo! Fijn geluid dan weer hè ;)
2 februari 2013 om 15:11 #18068678Jups van irritante piep naar gelukkige piep ;)
8 februari 2013 om 14:56 #18068679Update 1 uitgevoerd. Niet de meest spannende update, ik ben er echter blij mee.
Voor:
Na:
Beter toch? :)
8 februari 2013 om 15:01 #18068680:thumb
8 februari 2013 om 15:10 #18068681AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik moest een paar keer kijken zag het niet :shock: :jerry
Donkere achterlicht units top update lijkt stukken beter zo :wub :kewlpics :thumb
8 februari 2013 om 15:31 #18068682Dank voor de reacties heren!
8 februari 2013 om 15:38 #18068683:thumb
8 februari 2013 om 17:33 #18068684VET! Veel beter :thumb
Groet jraaf8 februari 2013 om 19:03 #18068685@jraaf wrote:
VET! Veel beter :thumb
Groet jraafZeg mister Raaf je weet toch wie schuld heeft aan deze update…. Door jou topic ben ik dit gaan doen…. Dus keep up the good work, zodat ik kan kopieren :)
8 februari 2013 om 19:11 #18068686:mrgreen: Guilty :angel
Groet jraaf8 februari 2013 om 19:47 #18068687Zeer netjes die achterlichten :thumb
Groeten Jurgen,
8 februari 2013 om 22:36 #18068688Dank u dank u, op naar de volgende updates :)
9 februari 2013 om 13:40 #18068689@jraaf wrote:
Kunt ‘t beste ff op de brug zetten. Links en rechts heb je 2 service kleppen in de afdekplaat onder de voorbumpervoor de wielkasten die met één torx vast zitten. Hierdoor kun je makkelijk bij de mistlampen. C1 is H4 en C2 H11 dacht ik. Achterste kap zit afhankelijk van model, vast met een draaidop of schroefjes.
…….
Groet jraaf
Net onder de auto gelegen in mijn geval is het H3. Net een setje osram cool blue intense 4000 k besteld in Duitsland ben benieuwd of ik verschil ga zien zodra ze erin zitten. De info en of pics komen eraan zodra ze erin zitten.
Baba
P.s. Ik heb geen service kleppen. Ik kon rechtstreeks bij de draaidop om het lampje te verwisselen, blijkbaar is hier verschil in bij de vec’s???
9 februari 2013 om 21:38 #18068690Vandaag ook nog aan de slag geweest om wat vervuiling op het leer weg te krijgen. Ik heb gebruik gemaakt van HG “Dieptereiniger voor leer” http://nl.hg.eu/products/show/id/24/dieptereiniger_voor_leer” onclick=”window.open(this.href);return false; en als voeding “4 in 1 voor leer” http://nl.hg.eu/products/show/id/1/4_in_1_voor_leer” onclick=”window.open(this.href);return false;
Voor:
Na:
Wat vinden jullie van het resultaat? Ik heb het gevoel dat dit beter kan… Ik hoor daarom graag jullie commentaar met betrekking tot het gebruik van leer schoonmaak en voeding spullen. De HG spulletjes heb ik gekocht om een begin te maken aan het reinigen en bijhouden van het leer. Ben benieuwd…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.