Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Baba’s bak, Verkocht :(
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 oktober 2012 om 07:59 #18068619
@Baba wrote:
@trashmetal, dat is de gedachte achter het vervangen, schoonmaken en terugzetten ipv verwisselen :). Ik heb tevens een reinigingskit met reiningingsspul en olie van K&N erbij gekocht. Zijn er nog andere manieren om de zaken die jij aangeeft te controleren? Met name het lager? Het balanceren zal over enkele weken opnieuw gebeuren als ik de winterbanden erop laat leggen. Het uitlijnen hoor ik vaker terugkomen bij de C vecs, is dit een “bekend” kwaaltje?
@Arjontje, thx voor de info dat inzakken is nieuw voor mij . Aan de banden spanning heb ik wel al gedacht. Ik heb ze allemaal op eco gezet volgens het boekje 2,5 bar. Dat heb ik een week of 3 geleden gedaan. De trillingen blijven idem aan het begin erg en naar verloop van tijd tijdens het rijden minder maar ze blijven wel aanwezig.P.S. met enkele dagen bedoel ik hooguit 4 dagen…
Als je de 18 inch banden hebt is 2,7 bar beter.
Trillingen van 120 a 130 km/h moet 9 van de 10 keer achter gezocht worden.
18 oktober 2012 om 22:38 #18068632AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hallo Baba, Ik heb zelf een Green inleg filter. Het maakt geen schokkend verschil. Maar is wel merkbaar.
En over de bandenspanning. Staat ook aan de binnenzijde van het tankklepje. En net als Arjontje zegt wat hogere druk is zeker niet verkeerd. Heb mijn banden ook op ik dacht 2,8 gezet19 oktober 2012 om 05:37 #18068631Heren dank voor jullie reacties. Ik heb 17″ erop liggen en de bandenspanning aangehouden die idd in de tankdop staan dat was max 2,5 bar.
Ik ga over enkele weken met wat zaken naar de dealer. Ik zal dan aangeven wat hier besproken is mogelijk kunnen zij het probleem oplossen.
19 oktober 2012 om 10:04 #18068630dat verlagen zou ik niet doen
19 oktober 2012 om 10:11 #18068629Want? slechte ervaring met verlagen?
19 oktober 2012 om 10:16 #18068628AnoniemLid sinds:
1 January 1970Verlagen waarom niet. De originele veren en schokdempers zijn niet van de beste kwaliteit. Ik heb mijn auto voorzien van eibach veren 3cm lager. En schokdempers van bilstein. Maakt een wereld van verschil. Auto veert minder door bij optrekken en afremmen. Auto is wel een beetje stugger. Ik heb verder helemaal geen problemen met drempels oid. En natuurlijk opties lijkt het gewoon mooier
19 oktober 2012 om 10:21 #18068627Ik denk dat hij het over verlagen van de bandenspanning heeft :thumb
19 oktober 2012 om 12:38 #18068626:shock: idd. Gelukkig ben ik kaal anders zou ik aan mijn haarkleur gaan twijfelen…
1 november 2012 om 06:40 #18068649Heren,
Dank voor jullie reacties. Ik ben van de week voor de winterbandjes naar de bandenboer geweest. Bandjes verwisseld, stukje snelweg rijden en ja hoor we trillen weer de auto uit. Teruggegaan naar de bandenboer bleek dat de trillingen simpelweg aan slechte balancering lag. Zat een afwijking van 15, 15, 20 en 30 gram in de velgen. Hopen dat dit idd de blijvende oplossing is voor de trillingen, zo ja dan is deze jongen dik tevreden :D
1 november 2012 om 07:20 #18068650AnoniemLid sinds:
1 January 1970Gelukkig weer opgelost :wors :thumb
1 november 2012 om 07:44 #18068651@Baba wrote:
Heren,
Dank voor jullie reacties. Ik ben van de week voor de winterbandjes naar de bandenboer geweest. Bandjes verwisseld, stukje snelweg rijden en ja hoor we trillen weer de auto uit. Teruggegaan naar de bandenboer bleek dat de trillingen simpelweg aan slechte balancering lag. Zat een afwijking van 15, 15, 20 en 30 gram in de velgen. Hopen dat dit idd de blijvende oplossing is voor de trillingen, zo ja dan is deze jongen dik tevreden :D
Wat ik altijd doe , en dat kan je zelf vragen bij het balanceren, is dat de meeste balanceerapparaten een knop hebben die de onbalans boven de 140km/u aangeeft. Dus als de tellers op nul staan ,nog even op deze knop drukken en dan blijkt dat er soms nog 2gram mist.
Ik balanceer ze altijd tot ze helemaal perfect zijn. Rijdt gewoon het lekkerst zonder trilling !!:thumb
1 november 2012 om 08:52 #18068652Goede tip speaker ik zal er de volgende keer een opmerking over maken. Ik moet wel zeggen dat de leidinggevende persoonlijk de schuld op zich nam dat het de eerste keer niet goed is gedaan. Ik vond dat erg netjes, ze hadden ook een of ander verhaaltje kunnen vertellen maar ze waren direct en eerlijk dus ook een :thumb voor Profile Tyrecenter.
1 november 2012 om 21:24 #18068653Mooie bak hoor!! Mooi dat de Xenons er goed inzitten. Zal zeker mooi staan icm de zwarte lak!
ik weet niet welke zomerbanden je eronder had zitten, maar de goedkopere merk banden hebben een groot gedeelte Nylon karkas, waardoor de banden sneller van het staan een plattere kant krijgen. ik heb dit met mn Hankook Ventus banden ook.
ik weet niet of je inmiddels van je poets residu / hologrammen af bent? is een naar iets, zeker op een zwarte wagen is dit erg snel zichtbaar en erg storend. Heeft te maken met het tussentijds niet goed uitpoetsen en cleanen van de verschillende polijstsessies.
Het wordt kwa tijd van het jaar minder goed poetsweer ivm de kou, maar anders weet ik nog wel een aantal poetsfreaks van nm nissanclubje die je in het voorjaar goed zouden kunnen helpen hiermee,
groetjes en zoiezo veel plezier van je mooie Vec!
2 november 2012 om 09:00 #18068654Hey Lucas thx nog voor de tips met de xenon, jij bent mede de oorzaak dat ik ook mijn filter heb vervangen. Na de xenons erin te hebben gezet bleek het zelfs voor een simpele ziel als mij mogelijk om een andere filter erin te duwen ;)
Qua banden heb ik 2 pirelli p7 en 2 continentals als zomer en voor de winter 4 bridgestone blizztaks. Zijn volgens mij toch niet de meest beroerde merken niet?
De poetsbeurt is/wordt uitgesteld tot volgend jaar. Nu doe ik de auto nog bij houden maar dat is het dan ook. Ik ga volgend jaar kijken wat ik hiermee kan. Thx voor de tip mogelijk ga ik je dan weer spammen ;)
2 november 2012 om 09:20 #18068655Komen de maten van naaf en naafgat wel exact overeen?
Heb namelijk zelf velgen die een naafgat hebben van 0,2mm te groot. En dat gaf in het verleden onverklaarbare trillingen in stuur en auto. Het verschil is opgevangen met isolatietape, en de trillingen zijn sindsdien verdwenenen.M.a.w. het kunnen dus de wielen zijn die niet precies gecentreerd zijn. Dat merk je pas bij wat hogere snelheden, zo rond de 120 á 130 km/u.
2 november 2012 om 09:33 #18068656Hey navy, klopt dat heeft een bovag garage ook aangegeven. De bandenboer heeft dat echter ontkracht omdat ik orginele opel velgen erop heb hoef je geen naafring te gebruiken.
14 november 2012 om 19:33 #18068657Heren,
Wederom heb ik jullie expertise nodig. Op dit moment heb ik philips blue vision lampjes als stadsverlichting. Nu wil ik deze ook graag in mijn mistlicht units hebben. Ik heb echter nog nooit lampjes uit deze units vervangen. Een snelle zoekactie op het forum helpt mij ook net direct verder hoe deze klus te klaren (of ik heb natuurlijk verkeerd gezocht…). Weet iemand van jullie of dit vervangen veel om het lijf heeft of is dit een makkelijke klus?
Daarnaast de vraag of er een richtlijn is voor het vervangen van schokbrekers na enkele jaren of bij bepaalde kilometerstand (hierbij uitgaande van normaal gebruik van de auto)?
14 november 2012 om 20:31 #18068658Kunt ‘t beste ff op de brug zetten. Links en rechts heb je 2 service kleppen in de afdekplaat onder de voorbumpervoor de wielkasten die met één torx vast zitten. Hierdoor kun je makkelijk bij de mistlampen. C1 is H4 en C2 H11 dacht ik. Achterste kap zit afhankelijk van model, vast met een draaidop of schroefjes.
Hoeft in ieder geval niet de hele bumper er af te halen :afro
Schokdempers zouden tussen de 70.000 en 120.000 km mee gaan zeggen de leveranciers :jerry
Gewoon zelf testen door in te duwen. Moet na een keer indrukken niet na-veren. Maar omhoog komen en dan weer stil komen.Groet jraaf
15 november 2012 om 06:33 #18068659Thx jraaf, ik zal van het weekend eens kijken onder de auto!
24 november 2012 om 18:42 #18068660Ik heb de vec vandaag eens lekker een goede wasbeurt gegeven. Aansluitend de ramen voor het eerst behandeld met “Meguiars NXT Glass Cleaner”. Voorheen altijd met de bekende glassex. Het resultaat is stukken beter en mag er wat mij betreft zijn :)
Zie hier:
Tevens de ruitenwissers voren nog vervangen door een setje flatblades.
26 november 2012 om 10:23 #18068661Nice!
29 december 2012 om 10:42 #18068662Mensen, ik heb twee vragen voor jullie. Ik heb net mijn olie gepeild. Telkens als ik de peilstok eruit haalde was nr. 4 van de 5 lamellen droog. Ik heb geen idee of dit erg is of gewoon stom toeval (ik heb natuurlijk een paar keer gepeild met hetzelfde resultaat). Onderstaande foto laat zien wat ik bedoel.
De volgende vraag, ik ga binnenkort aan de onderkant voren mijn mistlichten vervangen. Nu heb ik twee assteunen tot 2500 kilo. Ik heb alleen geen idee waar ik deze moet plaatsen als ik de auto omhoog heb gekrikt. Kan iemand van jullie mij vertellen waar ik de assteunen moet plaatsen misschien met een foto erbij?
29 december 2012 om 20:39 #18068663Olie peilen bij een 2.2 is lastig (nu zit de peilstok bij jouw Vectra in ieder geval aan de bovenkant wat rechter (niet met zo’n stomme bocht als bij mijn zafira) maar onderaan zit zo te zien ook een bocht…
Ik zou een aantal keren achter elkaar peilen en het juiste oliepeil is altijd belangrijk maar bij deze motoren met distributie ketting er altijd voor zorgen dat ie aan de max streep staat.29 december 2012 om 21:01 #18068664AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik zoek even foto’s waarop je kan zien waar ik de assteunen altijd plaats
29 december 2012 om 21:10 #18068665AnoniemLid sinds:
1 January 1970Voor –
Achterkant heb ik helaas geen foto van. Even onder de auto kijken. aan de kant van de achterdeuren. Dan zie je wel een punt waar de achterwiel ophanging. Daar kun je goed de assteun neerzetten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.