Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 januari 2014 om 19:42 #17903317
Weer een update :thumb
Dit weekend weer lekker bezig geweest.
Leroy was ook weer van de partij.
Hij heeft bij zijn kadett een aantal dingen gedaan.
Hij heeft alleen brandstof leidingen verangen en nieuwe kunstof 8 mm retour en aanvoer. Neer gelegd met nieuwe clipjes en al. Gelijk heeft die ook zijn remleidingen goed neer gelegd en waar nodig was ook nieuwe clipjes geplaatst. Tijd rovend klusje als je het goed wilt hebben. Daarna heeft nog stabi stang gemonteerd. met in gekorte busjes en goede rubbers.
Ik heb er nog geen foto’s van zal ze maken wanneer de kadett op de brug staat :thumb
Veder zijn alex en ik bezig geweest met me astra station te verlagen. Was het hoog rijden nu al zat :jerry
Spul van me kadett afgetrokken en onder me astra gebouwd met dit als resultaat.
Staat hem goed al zeg ik het zelf :thumb
Dat was hem weer.
Volgende keer weer grote update :jerry
Groeten bas.
26 januari 2014 om 20:14 #17903318Dikke astra hoor Bas, en lekker laag zoals het hoort. :thumb
Die brandstofleidingen was idd een tijdrovend klusje, maar het zit nu wel perfect naar me zin. Alleen zit het tectyl van die bodem nog steeds tussen me tanden, haha. Ik heb clips gebruikt van een Zafira A en deze op maat gezaagd zodat ik 2x een 8mm sleuf over hield en 1x een remleidingsleuf. En dan passen ze perfect op de originele Kadett tape endjes. Ook heb ik de JUISTE handremkabel gemonteerd aangezien ik eerst de verkeerde had.
27 januari 2014 om 16:43 #17903319mooie astra hoor lijkt veel op mijn oude
astra lekker laag en dikke velgen en
achterlichten waar komen die vandaan ? ;)na alles opgezocht te hebben en opgeruimd kunnen
we eerdaags aan onze witte en zwarte circuit auto,s
beginnen heb wel erg veel zin in .eerdaags nog in robert zijn gele corsa
2.0 16v inbouwen en nog veel meer dingen
aan doen maar dat blijft nog effe een verrassing :D27 januari 2014 om 17:55 #17903320@t sebbegsi
Heb je de carroserie nog van de kadett ?
Zoek voor een kennis nog alleen een carros zolang die maar rollend is….. :agent27 januari 2014 om 18:47 #17903321@ Alex: Ik hou van verrassingen, :jerry
28 januari 2014 om 16:12 #17903322@Noordpoolgsi wrote:
@t sebbegsi
Heb je de carroserie nog van de kadett ?
Zoek voor een kennis nog alleen een carros zolang die maar rollend is….. :agentIk heb de kadett nog staan. en hij is rollend alleen zitten er geen veren meer onder.
Mag voor leuk geld weg. Moet hem alleen wel nog even kaal trekken dan.
Groeten bas.
28 januari 2014 om 19:26 #17903323Arbeiders,
Ik moest van de grote Ba(a)s heel rap een post in elkaar gaan draaien wilde ik as.zaterdag nog met mijn recent aangeschafte daily (’99 Mitsubischi Galant 2.0 Glxi op G3) de brug op kunnen voor het nalopen van een naderende apk… dus bij deze en onder lichte dwang… :ass …mijn post! king:
Nee hoor,chef… altijd de moeite waard om er weer wat bij te krabbelen.
Ook nice om de vorderingen aan Leroy z’n Kadett te lezen,hoop het binnenkort weer een keer te kunnen meemaken ipv lezen… :wors
Jouw Astra station is nu bijna net zo vet als de mijne was… je mist alleen nog wat tegeltjes! :D
Ben benieuwd wat de verrassing is… topic begonnen op t VW-forum?! :shock:
Voor wat betreft VW… ook benieuwd of er nog iets van mijn Golf op die Galant over te knutselen valt.. veerpootbrug,schroefsetje,stoeltje… iig een trekhaak die ik morgen binnen krijg!Mzzl L!
2 februari 2014 om 20:29 #17903324Weer tijd voor een update :jerry
We zijn dit weekend weer lekker bezig geweest.
Leroy was zijn blok aan het uitbouwen uit de auto waar die nog in hing.
Is allemaal gelukt ondanks ze geen brug hadden duurde wat langer maar ging goed allemaal :thumb :thumb
Vandaag is Leroy de c20let bij ons wezen brengen en staat nu veilig naast de kadett :thumb
Hier lag het blok nog in de auto waar die uit komt.
Druk aan het uitbouwen :jerry
Blokje naast de auto. Gelijk even oude kleppen deksel en dis kap er op zodat de andere netjes blijven.
Bak moest er alleen nog even af dan kon die naar ons toe. Want Leroy heeft zijn eigen bak met sper :thumb
Wij hebben zelf ook niet stil gezeten. Want wij zijn begonnen aan de circuit auto’s die mogen dit jaar weer rijden :jerry
We zijn begonnen met de zwarte circuit corsa. Komt c20ne met lexmaul en spaghetti spuitstuk in te hangen. Die later wordt omgebouwd naar c20ne met turbo. En dan ook gelijk alles ga vervangen wat nodig is en blok helemaal opknappen.
Aangezien dat me kadett c20ne station nog in schuur stond mocht die zijn motor afstaan. Omdat daar toch 16v in komt :jerry
In 2 uurtjes even blok er uit getrokken.
Waar is de motor :hmmz
O daar is die :thumb
Station naar de stalling gebracht want daar komen we toch voorlopig niet aan toe.
Toen we terug waren gelijk de motor maar in de takel gehangen.
Alex heeft de lexmaul en spaghetti spruitstuk er opgezet.
Lexmaul :wub
spaghetti spruitstuk :wub
Compleet.
Ik was onder tussen bezig om de m-tech baksteun aan te passen zodat er 3 bouten in de bak kunnen. En schakel mechanisme over gezet.
Busje er op gelast en gelijk in de verf gezet.
Steun op het blok gezet.
Daarna het spaghetti spruitstuk aangepast dat die gelijk groepe a is :thumb
Mooie flens er op gelast zodat ik van daar me uitlaat kan bouwen.
Gelijk me lamba een nieuwe plek gegeven.
In de ochtend zijn we naar de sloop geweest de volgende dingen te halen.
-2 setjes vito achter veren.
-2 brandstof tanken van een omega b
-Een klein ruiten sproeier tankje van corsa a
-En veel klein grut :thumbMorgen zwarte corsa keuren maar dat zal niet zoon probleem moeten zijn. aangezien die 20 km gereden heeft vorig jaar. :jerry
Dat was hem weer.
Morgen weer veder.
Groeten bas.
2 februari 2014 om 20:48 #17903325Was idd een pas en meet klusje die LET uit een corsa a halen ZONDER brug. Maar al met al goed te doen. Kost alleen iets meer tijd.
Weer netjes zo je NE Bas, :thumb
Ben benieuwd dalijk in je Corsa. Helemaal met een turbo. Ik zie je jullie Zaterdag weer, dan gaan we er weer vol tegen aan!:thumbup
6 februari 2014 om 19:51 #17903326@t sebbe gsi zie ff je pb over kadett carosserie :afro
7 februari 2014 om 15:59 #17903327@Noordpoolgsi wrote:
@t sebbe gsi zie ff je pb over kadett carosserie :afro
Sorry helemaal vergeten PM terug :thumb
Groeten bas.
7 februari 2014 om 16:13 #17903328@ Bas : Word t inmiddels niet tijd voor n verse profielfoto…?! :kewlpics
Mzzl L!
9 februari 2014 om 20:37 #17903329Weer tijd voor een update was weer een druk weekje.
Tussen door op het werk nog een stel stalen motorsteunen gemaakt voor Dis kant van c20ne/c20xe/c20let.
Voor kadett en corsa. Omdat die van een kadett nog wel is willen breken en ik zelf voor corsa nog nodig had.
Foto’s
Corsa a steunen.
Kadett e steunen.
Maandag de zwarte corsa laten keuren en kwam zonder een aanmerking door de keuring :thumb
Kon maandag avond mooi de motor er uit.
Motor loos.
De 1.6 heeft nu mooi plaatsje gekregen achter in me oude kadett :jerry
Corsa helemaal kaal gehaald van alles wat er uit moest en in de weg zat voor spuiten of lassen.
Motor ruimte helemaal kaal.
Achter as er onder uit gehaald. Om te bouwen naar schijven :thumb
Tank er onder uit omdat er een race tank ik komt.
Binnen kant ook leeg.
Totaal plaatje.
Toen gingen we maar aan het lassen beginnen.
Weer paar goede gaten gevonden omdat mensen met popnagels en plaatjes aan de slag waren gegaan. Maar dat heb ik al meer gezien bij deze auto. Dus keer er niet meer van op. Maar wel weer heel veel werk om het netjes dicht te krijgen.
Even aan het slijpen geweest.
Nog een paar waar we deze week druk mee gaan zijn.
Maar een begin maken hier aan. :thumb
Eerste plaatjes er in. Veel pas en meet werk.
Weer een stukje veder.
Begint al aardig dicht te zitten.
Leuke plek om te lassen. Dat dee een paar keer goed auw!!!!
Hij zit weer helemaal dicht :thumb
Kan er weer een goede tijd tegen aan. Mag ook wel want koste wel aardig wat uren voor dit dicht zat.
Onder het motto geen zin om slijp schijf te wisselen. :jerry
Hahaha op naar het volgende gat.
Een stuk minder lastig gat.
En hij zit dicht.
Netjes afgewerkt.
Toen was ik wel even klaar met lassen. :jerry
Heb ik samen met alex even me aandrijf assen in elkaar gezet met nieuwe hoezen en nieuwe homokineten.
Zijn assen met aan de bak zijn 2.0 homokineten en aan de wiel zijde 1.6 22 tanden homonkineten.
1 nieuwe homokineet er op gezet.
1 as klaar.
Allebij klaar.
Tot zover de corsa.
Alex en Leroy zijn met de kadett bezig geweest.
Hun hebben de intercooler en olie koeler opgehangen. En de bumper nog veder aangepast.
Was heel veel pas en meet werk maar zit er nu echt super op allemaal top werk mannen. :thumb
Ik mocht af en toe het las werk doen. De rest liet ik aan hun over. ;)
Na veel pas en meet werk hing alles aan een buisje. en konden de rest van de steunen gemaakt worden.
Mooie plek voor de olie koeler.
Past precies.
Dik neusje zo :thumb
De laaste steuntjes er op gelast en paar stripjes om het front weer op te vangen.
Gelijk balk door gelast.
Alles netjes afgelast.
Leroy heeft alles nog netjes behandeld. Ben alleen vergeten daar foto’s van te maken zal ik van de week even doen.
Dat was hem weer. Van de week weer veder met de corsa en van het weekend weer met de kadett. Leuke update zal er weer komen.
Groeten bas.
9 februari 2014 om 20:55 #17903330Mooi en goed werk, ik snap alleen niet dat die corsa is goedgekeurd.
9 februari 2014 om 21:07 #17903331@Corsa16V wrote:
Mooi en goed werk, ik snap alleen niet dat die corsa is goedgekeurd.
Dat komt omdat je echt niet kon zien dat het zo rot was op die plekken moest aardig hakken voor ik de gaten bloot had.
sommige mensen zijn heel creatief met popnagels kit en peur schuim want dat is wat ik bij deze auto al heel veel heb weg gehaald. maar nu is alles er uit gelukkig. Komt met de tijd nog een compleet nieuw front in dat is alles weer hard aan de auto.
Groeten bas.
9 februari 2014 om 21:09 #17903332Was idd weer een top weekend weer Bas, :thumb .
Die Corsa word echt weer als nieuw. Vergeet ook niet te vermelden dat je reservewielbak plaats gaat maken voor een plaat waar je racetank opkomt.Die Kadett was idd een klusje zeg. Dat was verre van ff een ic-tje en oliekoeler ophangen, :shock: .
Dat was ook nooit in me eentje gelukt. Dus Alex, :wors voor de hulp en Bas, :thumbup voor het laswerk. Het ziet er weer top uit en ben er zeer tevreden mee.Jammer dat het -80 veren verhaal aan de voorzijde niet is gelukt omdat het geen ingekorte Koni dempers zijn, :fy1 . Wat ik overigs wel dacht en dus vanuit was gegaan.
Maar goed, met die -60 veren die wel passen en het doorpersen van die poten in de fussestukken kan ik weer een cm winnen. En als die dan nog niet laag genoeg is neem ik er nog -10 topmounts bij. Het extra gewicht van een LET tegen over een XE, die IC, het subframe wat er onder komt, evt die -10 topmounts en gehalveerde bumpstops, zal dat er heus wel voor zorgen dat die lager komt dan dat die was en kan ik me Koni geel gewoon houden waar ik ondanks ze niet ingekort zijn, zeer tevreden mee ben.AS Zaterdag maar weer druk verder.
:thumb.
9 februari 2014 om 21:17 #17903333Hier paar foto’s
Van hoe mensen het ook een keer in zet plaat werk over originele plaatwerk heen gekit en gepopnageld hebben. Hebben toen alles nieuw er in gelast.
Vindt het niet slecht voor de eerste keer toen der tijd. is alweer jaar of 4 terug dat ik samen met alex gedaan heb.
10 februari 2014 om 16:14 #17903334weer lekker bezig bas en alex
16 februari 2014 om 21:14 #17903335Weer tijd voor een update.
Dit weekend hadden we een lang weekend de tijd om lekker veel te doen.
Zijn weer veder gedaan met de corsa.
Laswerk is nu voor 90% klaar.
begonnen aan de andere kant.
Eerste plaatjes er in.
Weer een stukje veder. Begint er weer op te lijken.
Binnen in de auto.
En hij is weer netjes dicht.
Randje er op gelast.
2e gaatje dicht gelast.
Toen kon ik eindelijk het leuke werk doen. Stangen bouwen :thumb
Eerste stang op maat gemaakt.
Stang vast gelast. Die gaat geen kant meer op. :jerry
Daarna de cassie balk aangepast voor de dynamo.
Stang onder langs gemaakt. Helaas later weer voor de helf er uit kunnen slijpen omdat ik niet goed had gekeken. Gaan op we opnieuw doen als het blok er uit gaat met turbo ombouw.
Stang er in gelast.
Motor ruimte in de primer. Helaas vergeten foto vergeten te maken dat die zwart gespoten is.
Plaat achter in de auto gelast.
De verf was droog dus was het tijd om het blokje op zijn plek te hangen. Ging niet zonder slag of stoot. Omdat de stang in de weg zat dus de slijptol was me beste vriend helaas. Maar hangt er nu helemaal super in. En me eigen gemaakte motor steun paste perfect.
Blokje in de auto.
:wub :wub :wub
Tot zo ver de corsa. Gaan we deze week weer mee veder. :thumb
Met Leroy zijn kadett zijn we ook lekker op geschoten.
Als eerst hebben we zijn veerpoten 1 cm door gedrukt op me werk.
Veerpoot onder de pers.
Even weer netjes vast gelast.
Veerpoten weer netjes in elkaar gezet en onder de auto gebouwt.
Zijn veer poten met 60mm verlagings veren en koni hardheid instelbare dempers.
1 kant er onder.
Andere er ook onder.
C20let met f20 met sper. En de stalen motorsteun op het blok. Klaar voor inbouw.
Blokje op zijn plek ziet er super uit. :thumb :thumb
Nog een stel leuke foto’s wordt een dikke kadett zo.
Leroy is daarna nog bezig geweest met alle kleine dingentjes. Waar nog veel tijd in gaat zitten.
Tot zo ver de kadett.
Lex kwam ook nog langs met zijn nieuwe auto.
Een mitsubishi galant waar een aantal dingen aan gedaan moesten worden.
Als eerst hebben we de schoefset van de golf aan gepast dat die onder de galant past. :jerry
Poot aangepast. En de andere onder delen die vervangen moeten worden.
Draag armen vervangen.
Schoefset op zijn plek.
Voor de achterkant de schoefset aangepast.
Poot onder de auto.
Past allemaal mooi wielen lopen vrij.
Schoefset op hoogte gezet.
We hebben ook nog de stoel uit de golf pas gemaakt voor in de galant.
Nieuwe stoel frame.
Stoel en nieuw stuur op zijn plek.
We hebben ook nog een trekhaak onder de auto gezet. Was een best werkje op te doen. Gingen we weer een aantal uurtjes in zitten. Helaas geen foto van.
Ik ben helemaal vergeten om een totaal plaatje te maken.
Dat was hem weer zo tukkie doen na dit korte slaap weekend :jerry
Groeten bas.
16 februari 2014 om 21:32 #17903336Was zeker weer een zeer hard werkend top weekend waarin veel in gedaan.
Mooi laswerk weer Bas. Vooral die dynamo aanpassing ziet er zeer netjes uit op deze manier, ipv met een moker een paar pestklappen in je balk te geven. En die stang was idd ff minder, maar beide blokken hangen er wel in.Tot Zaterdag.
:thumb
16 februari 2014 om 22:10 #17903337gaat weer lekker daaro succes mannen en komt wel goed met die auto,s
17 februari 2014 om 11:49 #17903338Arbeiders,
Ik begin uiteraard weer met de standaard openingszin…. Dank voor de geleverde diensten! :thumb
Alex dank voor het gekloot met die trekhaak… ik had ‘m allang afgefikt… leve de mensen mét geduld! :wors
Bas dank voor ook iets… ben vergeten wat,maar geloof dat jij ook wel iets gedaan had?! :ass
Errug fijn dat zo goed als alles gelukt is,nu maar fingers crossed voor een jaar probleemvrij rijden… en van de week maar ‘ns een verse apk regelen!
Leuk om Leroy en jullie circuitprojecten te zien vorderen,bepaald geen half werk allemaal… DAMN!! :wors
Ook weer de moeite waard om door de familie Botter van het werk gehouden te worden… ;) …ff kwijlen bij de ‘family wagon’! :wub
Succes van de week met het vervolg aan de Corsa! :thumbMzzl L!
17 februari 2014 om 15:22 #17903339Mooi werk mannen ! Ziet er goed uit, er wordt hard gewerkt zie ik..
Ook Leroy aan de Kadett inclusief LET, dat zal flinke stappen nemen denk ik zo :shock: :thumb
Ik kan me nog een paar jaar terug herinneren dat je een blauwe Astra F GSI had, met C20XE, ik had toen die zwarte F GSI, met C25XE,
we hadden toen afgesproken bij een benzine station (dacht Shell ?) in Rotterdam. Ik was toen met Wim V6 ;)
Was leuk toen elkaar te ontmoeten, ik had geloof wat spullen van je gekocht. Misschien herinner je je het nog wel.Veel plezier met de Kadett ! Misschien zien we elkaar nog wel is, zou leuk zijn.. :thumb
grtz. Jeroen.
17 februari 2014 om 16:43 #17903340Thanx voor de reacties, :thumbup .
@ Jeroen: Dat herinner ik me zeker nog. Dat was bij Texaco Prinsenland. Jij kocht een einddemper van me en nog iets. Die blauwe GSI rijdt me Pa in nu nadat die van mij naar me broertje was gegaan, dus die is nog steeds in de familie, ;) . Ik heb zeker al een aantal flinke stappen gemaakt, maar ik heb nog zat te doen. Als die klaar is kunnen we wel een keer wat afspreken.
grt Leroy
:thumb
23 februari 2014 om 19:25 #17903341Weer tijd voor een update.
Weer druk geweest van de week.
We zijn weer lekker bezig geweest met de corsa :thumb
Als eerst hebben we de schakel stang boven langs gemaakt. En de tunnel aangepast zodat er netjes het originele rubber van kadett/astra gebruikt kan worden.
We hebben een astra schakel stang gebruikt en die in gekort.
Foto’s
Tunnel aangepast en pook op zijn plek.
Aan de onder kant van de auto.
Schakel pook schakelt lekker soepel en gaat goed in elke versnelling. Ben zeer blij met hoe het is geworden.
We hebben zaterdag ochtend op de sloop 2 omega b rembekrachtigers gehaald. Voor een schokkende prijs van 40 euro :jerry
Gelijk pas gemaakt dat ze in de corsa passen.
Zit mooi op zijn plek. Nu alleen nog aansluiten en ander tankje er op zetten.
Daarna hebben we de binnen kant geschuurd en in de hammer rite gezet. Is weer netjes zwart van binnen.
Deze week gaan we de achter assen ombouwen naar schijven :thumb Weer mooi werkje op te doen. Morgen even de assen stralen op me werk zijn ze weer netjes. en kunnen we ze goed lassen.
We zoeken alleen nog 3/15 of 3/20 remdrukbegrenzers. Als iemand ze heeft liggen hoor ik het graag alvast bedankt.
We zijn ook nog met Leroy zijn kadett bezig geweest.
Hebben de kabel boom gedaan is weer netjes in getapt en uit gezocht. Heeft Leroy netjes gedaan zeg ik het zelf. Daarna heeft die alle water slangen op 2 na pas gemaakt en naar zijn zin neer gelegd. De inlaat slangen bestonden letterlijk alleen uit slangen. Zag er niet uit en paste voor geen meter. Dus daar hebben we een mooie rvs buis voor gebogen :thumb Voor de rest heeft Leroy ons nog geholpen met schilderen :thumb En natuurlijk allemaal van die kleine dingen gedaan waar vreselijk veel tijd in gaat zitten.
Totaal plaatje.
Dat was hem weer.
Morgen weer veder.
Groeten bas.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.