Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 november 2014 om 23:15 #17903418
Nog update in de loods bij b&a
1 december 2014 om 18:27 #17903419Rvs is absoluut niet geschikt voor zware belasting.. Sterkteklasses zijn er voor stalen bouten,niet voor rvs.rvs geven ze een kwaliteit voor aan,a2 of a4. Een 8.8 stalen bout is sterker als rvs…
Een sterkteklasse staat altijd vermeld op een bout.
Natuurlijk hoef je mij niet te geloven maar vraag het maar even na.je brengt namelijk niet alleen jezelf in gevaar maar ook anderen als je bv delen van de wielophanging gaat vastzetten met rvs bouten…
2 december 2014 om 08:45 #17903420Je zegt het idd goed. Rvs is niet geschikt voor zware belasting. Een corsa met een ne er in is totaal geen zware belasting in mijn ogen. Jullie doen net of het een vrachtwagen is. Op me werk hangen we 3 a 4 ton aan dit soort bouten. Ja dat is zware belasting. Ga toch niet iets onveiligs bouwen voor iemand die er met zijn gezin in rijd. Kom op zeg.
Aankomend weekend weer een update.
Groeten bas
2 december 2014 om 08:53 #179034212 december 2014 om 09:01 #17903422Behoorlijk opgeknapt zo ! Netjes, staat goed die wielen.
Vriest het nou zo hard daar ?grtz.
2 december 2014 om 10:30 #17903423Thanx, :thumb .
nee vriezen niet, bevochtigen wel.
2 december 2014 om 17:12 #17903424Als de fabrikant een 8.8 bout gebruikt zal dat toch wel een reden hebben…Anders hadden ze wel een goedkopere 4.6 bout gebruikt…en als je in plaats van die 8.8 bout een rvs bout gaat gebruiken is dat potentieel onveilig.nog erger wordt het als je 10.9/12.9 bouten gaat vervangen door rvs.
Er zijn meer soorten belasting als enkel dingen ophijsen..
2 december 2014 om 18:39 #17903425Laat die rvs bouten discussie nou gewoon zitten…..word het niet echt gezelliger op zo……
2 december 2014 om 21:09 #17903426Of het gezellig is of niet vind ik niet zo heel interressant… Het is een kwestie van veiligheid.:???:
Hier het laatste dat ik er over zal zeggen, de cijfers spreken voor zichzelf;
http://www.wurth.nl/mijnWurth/DINenNORM/pdf/technisch.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;3 december 2014 om 11:41 #17903427Moet ik nou echt een trek proef op me werk doen. Dat rvs sterk zat is voor deze belasting. Nogmaals het is geen vrachtwagen. Er zit gewoon 8.8 in normaal. Maar ik wil best een trek proef doen hoor. Kan je zien dat rvs meer kan hebben dan een 8.8 bout. Ik werk elke dag met die zooi. Dus nee zal er geen verstand van hebben. Snap jullie bezorgt heid ook wel. Maar ik nergens voor nodig in dit geval.
3 december 2014 om 11:43 #17903428Corsa is netjes geworden de motor ruimte ziet er ook zeker goed uit met hier en daar paar mooie rvs bouten :angel :angel :angel
Groeten bas
3 december 2014 om 12:57 #17903429Is idd een nette Corsa geworden
3 december 2014 om 12:58 #17903431Mooi man :thumb !
Zie ook improv sideskirts, ook een manier om de wielranden door te trekken (misschien ook wel wat voor mij, daar die ABS sideskirts van Lester niet meer geleverd worden).
3 december 2014 om 13:00 #17903430:thumbup
3 december 2014 om 16:17 #17903432@Sebbe GSI wrote:
Moet ik nou echt een trek proef op me werk doen. Dat rvs sterk zat is voor deze belasting. Nogmaals het is geen vrachtwagen. Er zit gewoon 8.8 in normaal. Maar ik wil best een trek proef doen hoor. Kan je zien dat rvs meer kan hebben dan een 8.8 bout. Ik werk elke dag met die zooi. Dus nee zal er geen verstand van hebben. Snap jullie bezorgt heid ook wel. Maar ik nergens voor nodig in dit geval.
Dus omdat je ergens mee werkt heb je er verstand van…
Er zijn meerdere mensen die je er op wijzen, maar jij weet het beter? En een trekproef is volgens mij toch een hele andere belasting als die er nu op komt. Ik heb het ook ook al eerder fout zien gaan met RvS bouten in een wielophanging.3 december 2014 om 18:30 #17903433Ligt er volkomen aan waar je het in de ophanging gebruik. Dit is een schuif belasting. Die zo minimaal is voor deze bouten dat ze gewoon niet kunnen breken. Er komt geen enorme kracht op. Is maar 1000 kg wat optrekt en afremt aan 6 bouten die met 12 moeren vast zit. In de kokers en op de balk. Zodat de schuif belasting echt minimaal worden. Ik heb het wel doordacht. En besproken met me collega die altijd de constructie’s uitrekent op me werk. Volgens hem kunnen die bouten veel meer hebben dan ze nu belast worden. Nogmaals ik ga niks bouwen wat niet veilig is waar iemand met zijn gezin in rijd. Weet niks beter ik ga gewoon achter de info aan voor ik er aan begin. Anders had ik er gelijk stalen bouten ingezet. Heb zelfs 10.9 tot me beschikking dus dat is het punt niet.
Groeten bas.
3 december 2014 om 18:45 #17903434Amen :wors en dan nu weer mooie foto’s van de vooruitgang ?!
4 december 2014 om 22:09 #17903435Gave corsa
1 januari 2015 om 20:18 #17903436hoe gaat de lt ombouw bas
2 januari 2015 om 00:37 #17903437@Sebbe GSI wrote:
Geloof mij rvs is sterker dan staal. Rvs wat in gepakt heb is namelijk 10.9 en origineel zit een maar 8.8 in. Dus daar heb je geen gelijk in. En het kon niet anders dan verlagen want anders moesten we de poeli door midden slijpen. En als je f28 wil moet je het ook zo doen. En je hebt er totaal geen last van ondanks de auto zo laag is. Bumper is een stuk lager. En die stang in het midden is een kwestie van gewoon opletten hoe je rijd is prima mee te rijden.
Gelukkig weet ik niet wat ik doe :thumb
Groeten bas.
Sorry, hoewel ik enorm geniet van je talrijke super projecten en top werk, RVS bestaat niet in 10.9
10.9 is ook niet lasbaar, want dan is het gelijk niet meer 10.9 en als ik het goed zag is er een moer op het uiteinde gelast.
Nou stel ik voor, zet eens een moer zo op het uiteinde van een 10.9 bout en doe die in de bankschroef en zet er eens de sleutel op, zul je zien hoe snel die breekt! Het wordt snot….
7 januari 2015 om 18:18 #17903117@mr.bone, ziet er dik uit zo dien corsa :thumbup
as ik vragen mag, welke maten hebben jou velgen en banden?
ben nog niet zo thuis met welke wielen het best er onder passen.
Maar zoals die van jou ziet d’r pressies goed uit…..groente johan
7 januari 2015 om 19:30 #17903343ik wil niet stoken ofzo maar ik heb vorige week nieuwe bouten voor de trekstang montage aan de radiateurbalk gehaald bij de dealer en die zijn toch echt 10.9 en niet 8.8….
verder ziet het er echt super uit!! :thumbup :thumbup :thumbup
blijft leuk om al die projecten van jullie te volgen :jerry9 januari 2015 om 09:30 #17903438@astra GT wrote:
@mr.bone, ziet er dik uit zo dien corsa :thumbup
as ik vragen mag, welke maten hebben jou velgen en banden?
ben nog niet zo thuis met welke wielen het best er onder passen.
Maar zoals die van jou ziet d’r pressies goed uit…..groente johan
:thumb.
7Jx16 et40 met 195/45 16 icm een schroefset op standje “onderop”, ;).
11 januari 2015 om 20:31 #17903439Weer tijd voor een update in het verse nieuwe jaar ;)
We hebben zeker niet stil gezeten de laatste weken.
Inmiddels hangt de C30ne in de LT en heeft al gelopen.
We hebben eerst de motor pas gemaakt. Daarvoor moesten we de bak steun aanpassen en hebben we de aandrijf as aan gepast. De motor steunen van de senator paste zo op de vooras.
Mooie nieuwe catterpan gelast. Gaat 9 liter olie in dus de LT zal niet snel te weinig olie hebben :jerry
Nieuwe bak steun gemaakt. Ze maar balk :thumb
Eerste stukje van de aandrijf as gemaakt.
Aandrijf as klaar en op zijn plek.
Zo hangt het blok er in.
LT dwars in de schuur gezet omdat we er dan normaal omheen kunnen lopen. Want het las werk op de brug doen werkt niet makkelijk. Dik een uur verder een hij stond op zijn plek hoor.
Tijd om de LT flink te stripen voor het lassen.
Al het bitum er uit zodat het een vers laagje verf kan hebben.
Tijd voor het las werk. Ik heb de voor schade er opnieuw ingelast omdat ze het niet netjes gedaan hebben en half los zat.
Netjes eruit gehaald.
Klaar om opnieuw er in gelast te worden.
Netjes op zijn plek.
Hij zit nu wel goed afgelast op zijn plek.
Paar foto’s van de overige las plekjes.
Laswerk viel reuze mee. eigelijk alleen heel lang bezig geweest met het schade deel.
Tijd om de uitlaat in elkaar te lassen. Hebben mooie groepe a systeem gemaakt van spul wat we hadden liggen. kosten waren alleen beetje stoom en gas. En het mooiste hij is heerlijk stil.
We moesten ook nog even bij de pook aanpassen omdat de verdeler daar nu zit. En de automaat hendel wel stuk omhoog mocht.
Dat hebben we dus zo gedaan. Lekker grof maar wel degelijk. :thumb
Daarna was het tijd om de kabelboom aan te passen.
Waren wel heel wat uurtjes werk maar alles werk nu.
-Digi dach van de senator
-Check control
-Cruise control
-Koel systeem
-Extra achter verlichting
-Dak verlichting
-Voorbereiding voor audio
-Voorbereiding zware auto lierVast nog wel wat puntjes. Bij elkaar een beste puist werk maar alles doet het goed. Kabelboom is nu weer uitgebouwd
En zijn nu druk bezig met strak maken en rollen. Dat zal in de volgende update te zien zijn.
Voor me astra heb ik nog 2 nieuwe setjes velgen gehaald. Omdat ik deze ga ombouwen naar 5 gaats en schroefset voor en 288 remmen van een zafira.
Even andere banden er omheen draaien en ze passen perfect. Wordt wel wat.
Bij alex zijn astra gaan we hem ook ombouwen naar 5 gaat met schroefset en 288 remmen.
Met deze velgen.
Even op de sloop 1x cali v6 remmen gehaald en 2x zafira 288 remmen gehaald. En dat voor 100 euri :jerry
Dat was hem weer.
Groeten bas.
11 januari 2015 om 20:43 #17903440@Vinci wrote:
@Sebbe GSI wrote:
Geloof mij rvs is sterker dan staal. Rvs wat in gepakt heb is namelijk 10.9 en origineel zit een maar 8.8 in. Dus daar heb je geen gelijk in. En het kon niet anders dan verlagen want anders moesten we de poeli door midden slijpen. En als je f28 wil moet je het ook zo doen. En je hebt er totaal geen last van ondanks de auto zo laag is. Bumper is een stuk lager. En die stang in het midden is een kwestie van gewoon opletten hoe je rijd is prima mee te rijden.
Gelukkig weet ik niet wat ik doe :thumb
Groeten bas.
Sorry, hoewel ik enorm geniet van je talrijke super projecten en top werk, RVS bestaat niet in 10.9
10.9 is ook niet lasbaar, want dan is het gelijk niet meer 10.9 en als ik het goed zag is er een moer op het uiteinde gelast.
Nou stel ik voor, zet eens een moer zo op het uiteinde van een 10.9 bout en doe die in de bankschroef en zet er eens de sleutel op, zul je zien hoe snel die breekt! Het wordt snot….
Je hebt ook gelijk 10.9 rvs bestaat niet maar ik zijn ook je kan het vergelijken met 10.9 bouten. Het is namelijk rvs a4 kwaliteit. Dit is ook wel laatste wat ik er over ga zeggen. Want is nu wel genoeg over gepraat. Maar het klopt wel aan 10.9 bouten moet je niet lassen dat wordt veelste bros daardoor.
Groeten bas.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.