B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen.

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen.

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 337)
  • Auteur
    Berichten
  • #17903393
    Mr. Bone
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 September 2009

      Ziet er weer goed uit Bas, alleen die uitlaat is veeeeeels te luid voor een tourbak. Daar wordt je knettergek van.

      Me corsa schreeuwt wel om een schroefset nou. Maar dat kom wel goed, schroefset lig al klaar.
      En ben helemaal happy met me brug, thanx voor de hulp.

      :thumb

      #17903394
      ITERSON
        Lid sinds:
        26 August 2011

        Arbeiders,

        Lekker dat jullie nu ook kunnen beginnen aan t maken van kilometers om de kinderziektes uit te roeien!
        Blij dat ik er dit jaar ook al op tijd mee kon beginnen,want dat blijkt toch stiekem altijd wel weer nodig… :???:
        Nu alleen nog ff n frisse motorsteun wisselen en dan is de cabrio-delegatie good to go! king:
        ….mits ik die kick ass-velgen nog onder die Rekord vandaan krijg… :ass
        …dan nog n paar hogere veren en de leipe kap erop voor de dag van vertrek… en dan een paar duizend probleemvrije kilometertjes tegemoed met t ouwe Opel-spul! :thumb
        Ps. Kan ik die grote brandblusser ff lenen tegen die tijd…?! :D
        Enneh… Leroy… je hoeft je nergens voor te schamen… je Corsa zal niet t eerste project zijn wat de ChopShop verlaat verhoogd en al dmv een schroefset…! De Massey Ferguson-look die ik met mn Galant heb gezet word trending…. ik zzzwwweer t! king:

        Mzzl L!

        #17903395
        Mr. Bone
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 September 2009

          Hahaha, maar deze Corsa gaat toch echt met z’n muil richting straat hoor Lex. Schamen doe ik me niet, rij er alleen geen meter mee over straat op deze manier, :oops: .

          Schroefset eronder, 2.0 remmen monteren, C20NE erin, nieuw kleurtje er tegen aan op zowel de auto als de wielen, stuurbekrachtiging erop & dat was hem wel zo’n beetje in grote lijnen.

          Dus mocht er iemand in een complete X14XE geintresseerd zijn met 156.000 km, hoor ik het wel. Komt binnenkort uiteraard ook een advertentie van.

          #17903396
          Sebbe GSI
            Lid sinds:
            26 July 2008

            We zijn deze week weer druk geweest me de rekord.

            Audio schiet lekker op. En eind is al in zicht.

            We hebben ook nieuw bandjes om de 16 inch wielen laten leggen.

            Yokohama 205/50 r16

            Weer netjes op zijn velgen.

            Achter kant van de audio klaar.

            Midden klaar.

            Zijkanten klaar.

            Nu nog gaas er in maken en gaten voor de koeling en sub woofers.

            Dan is het nog bekleden. Audio is klaar.

            Nog stoot strippen er op plakken en de rekord begint klaar te zijn. Kunnen we mooi KM’s gaan rijden voor dat we door Europa gaan.

            Dat was hem weer.

            Groeten bas.

            #17903397
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              Die XE stil krijgen moet je aan de inlaat doen trouwens. Gewoon een originele resonator aan de ingang hangen met een rioolpijp T-stuk en de hoogtoerige brul is ineens een doffe lage grom.

              #17903398
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Dit idee, delen 11 12 en vooral 15!!

                #17903399
                Vinci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2009

                  Overigens is het gedrag van de motor ook veel fijner zo als je het mij vraagt. Ik heb deze delen zoals origineel er in gebouwd en naast het veel fijnere, subtielere geluid is de motor veel soepeler en vlotter onderin. En merk eerlijk gezegd bovenin niks. Kort geleden nog een Lexus IS350 het snot voor de ogen gereden nog, die vreselijk zijn best aan het doen was bij de stoplichten. Liet hem, zoals dat hoort gezien de specs, ver achter me… Zonder een geluid dat de wijde omtrek de nek doet verdraaien.

                  #17903400
                  Sebbe GSI
                    Lid sinds:
                    26 July 2008

                    Bij ons is alleen het nadeel dat er geen ruimte meer is eigenlijk om aan de inlaat kant wat te veranderen. Maar op de snelweg valt het reuze meer hoeveel lawaai die maakt. Is alleen met optrekken dat je hem hoort brullen. En die nekken draaien doen ze toch al als ze hem zien rijden. Bekijks genoeg met de rekord.

                    In ieder geval bedankt voor de tip :thumb

                    #17903401
                    Vinci
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 August 2009

                      Zo groot is die resonator niet hoor, en ik zie drie dingen waar je nog enorm ruimte mee kan besparen.

                      1. Niet zo’n idioot grote ruitenwisservloeistof tank
                      2. Niet zo’n idioot grote kvs tank
                      3. Accu verplaatsen naar achteren

                      Er zijn vast nog wel meer opties, maar dit zijn er drie…

                      Ik ben me er zelf gewoon meer en meer aan gaan ergeren, en nu ben ik wel dik tevreden. Misschien vind jij het allemaal niet zo erg, ziet er uit als dat je het in elk geval goed met muziek kan overstemmen voor jezelf!
                      :jerry

                      #17903402
                      Sebbe GSI
                        Lid sinds:
                        26 July 2008

                        De rekord is helemaal klaar voor de run volgende week.

                        Hij is helemaal naar wens. En belangrijkste is alles werkt.

                        Gaan nu alles klaar maken voor de run en kijken wat we allemaal mee moeten nemen.

                        Paar foto’s zal van de binnen kant ook nog een stel foto’s maken.

                        Kleine update maar deze keer. Na de vakantie komen er weer hele grote update.

                        Keep watching and posting :thumb

                        Groeten bas.

                        #17903403
                        soepkiepe
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 August 2010

                          wat een verschil met wat het was.
                          netjes!!

                          #17903404
                          geert opel
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 February 2013

                            mooie bak geworden :thumb :thumb

                            #17903405
                            alex
                              Lid sinds:
                              27 October 2004

                              de rekord is wel netjes geworden en helemaal naar onze zin met de extra lampen er op

                              en die hebben wij ook zeker wel nodig voor de carbagerun .

                              hem er al zin in om de rit en veel km te gaan maken .

                              #17903406
                              Sebbe GSI
                                Lid sinds:
                                26 July 2008

                                Eindelijk weer een update.

                                De laatste weken weer druk geweest me allemaal klusjes.

                                -Buiten terrein afgemaakt. Moesten de betonen bliezen nog neer legen. Helaas geen foto van.
                                -Schoorsteen van dak afgesloopt van het huis. Omdat er een nieuw op moest. Ook helaas geen foto van.
                                -De elektra in de schuur in orde gemaakt. Hangt nu lang de lange want een mooie goot met stopcontacten er in. Die ook nog met een hoofd schakelaar uit en aan kan. Ook helaas geen foto van.
                                -Was apk las werk aan een corsa b gedaan. Draag arm viel er bijna onder uit laten we maar zeggen.
                                -In me astra station een c20xe met lexmaul en groepe a spaghetti spruitstuk gehangen.
                                -2 c20xe bloken uit elkaar gehaald. Om weer 1 goede te maken.
                                -En 10000 bouten en moeren uit gezocht om onze nieuwe lade kast te vullen.
                                -En als laatst maar zeker niet te vergeten. De carbage run gereden. Was weer een super ervaring.

                                Al me al 3 drukke weken gehad. Wanneer hebben we vakantie????

                                We beginnen met de carbage run.

                                Het was een hele mooie rit waar we veel in hebben meegemaakt en heel veel hebben gezien. Het was reuze gezellig met lex en robert en de jongens er om heen. We gaan zeker volgend jaar weer.

                                Hier een paar foto’s

                                De rekord heeft zich heel goed gehouden zonder problemen de run uit gereden. En is een heerlijke auto om die km’s weg te tuffen zonder een zuchtje pijn elke keer uit die auto komen. Nou de vraag waar we volgend jaar mee gaan. De LT??

                                Toen we terug kwamen hadden we nog een las klusje staan. Even paar apk puntje lassen. En die waren terecht afkeur. Dat die zo vorig jaar er door heen kwam is niet te begrijpen dit is niet van 1 jaar.

                                Maar ja shit happens dus het las apparaat er bij en lassen maar.

                                Toen we er aan begonnen.

                                Slijptol er even flink in.

                                Vers staal er in.

                                Eerste stukje er in gehecht.

                                De rest er in gehecht en gelijk afgelast.

                                Vlak geslepen en gelijk even in de ml/olie gezet.

                                Veerschotel achter moest ook nog even gedaan worden.

                                Oude veerschotel er af gehaald.

                                Nieuwe er op gelast.

                                De corsa kon weer naar de apk toe. En was weer goed gekeurd dus die kan weer mooie een jaar vooruit. Weer een tevreden klant. :thumb

                                Daarna was de astra aan de beurt.

                                Leroy heeft voor mij een nieuw dis riem er op gelegd en lexmaul er op gezet.

                                C20xe met lexmaul.

                                Achter kant ook alles netjes opgehangen. :thumb

                                Complete blok.

                                Tijd om even blok uit de auto te trekken. Want de astra moest natuurlijk wel weer rijden binnen een dagje. ;)

                                1.6 op de grond. Is te koop trouwens. Goed blok geen olie sleurper. In een half jaar tijd 1 liter olie er in gooit. Alleen dis riem moet gedaan worden. Reden was omdat ik deze c20xe had staan toch wel iets snellers er in wou.

                                Astra motor loos.

                                Dat kon niet lang zo blijven.

                                C20xe helemaal klaar. En loopt als een zonnetje.

                                Filmpje.
                                https://www.youtube.com/watch?v=rPXzfXKmsE4&feature=youtu.be” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                Ben er helemaal blij mee en rijd super. Je kan ook goed merken dat er een lexmaul opzit. Trek veel beter onderin. En jankt lekker door.

                                Mijn astra is klaar dus werd het tijd om aan alex zijn nieuwe dagelijkse auto te werken.

                                Want de corsa waar die nu in rijd valt zoon beetje uit elkaar. :jerry

                                Als eerst van 2 c20xe blokken 1 goede maken. Want 1 c20xe die uit alex zijn oude station komt is het onderblok niet fris meer zuiger veren zijn waarschijnlijk helemaal weg. Want hij lustte best wat olie. Ondank de kop helemaal fris was gemaakt bij andre botter. Dus we hadden nog een goed onder blok staan waar we weer niet wisten hoe de kop zou zijn. Dus maar van 2. 1 goede maken en de andere voor onderdelen houden. Die komen wel op bij ons :thumb

                                Het goede onderblok helemaal kaal getrokken.

                                Het reserve kopje.

                                Het blok met slechte onderblok waar alles van wordt overgebouwd op het goede onderblok.

                                Alles uit elkaar en veilig tot die weer wordt opgebouwd.

                                De corsa waar alles in gaat komen vast in de schuur gezet. Alex gaat hem helemaal na lopen. En het las werk wat gedaan is er allemaal uit slijpen. Dat is niet naar tevredenheid gedaan dus doen we opnieuw. Laten we maar zeggen iedereen moet het ooit een keer leren. Maar dat wisten we toen we hem kochten. Dus geen slechte gedachte achter. We fixen het gewoon op onze style.

                                Onder tussen heb ik nog een klusje aan een andere corsa. Al het roest verwijderen en dikke rolkooi in bouwen. Wordt ook weer een dik wagentje. En zal als het las werk klaar is. Nog wel vaker voorbij komen in het topic.

                                Dat was het weer.

                                Morgen gaan we weer verder. Want mij 5 weken vakantie zijn nog niet om. Helaas moet alex weer werken dus veel alleen doen. Meters maken.

                                Groeten bas.

                                #17903407
                                nl-tuning
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  17 July 2006

                                  goed bezig bassie :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb

                                  #17903408
                                  Sebbe GSI
                                    Lid sinds:
                                    26 July 2008

                                    Bezig met update van meer dan 250 foto’s. Ja we hebben niet stil gezeten. Dus pak je popcorn er maar bij :jerry :jerry :jerry :jerry

                                    #17903409
                                    Sebbe GSI
                                      Lid sinds:
                                      26 July 2008

                                      Na een lange tijd weer een update. We hebben zeker niet stil gezeten.

                                      Om te beginnen zijn we druk geweest met de blauwe corsa.

                                      Daar is inmidels de kooi in gelast en al het las werk gedaan en de motor hangt er al in.

                                      Ben eerst begonnen met de kooi voor de helft er in te lassen omdat die in de weg stond.

                                      Achterste deel er in gelast en een v naar de bodem in gemaakt.

                                      Mooie platen onder de kooi gemaakt.

                                      Stang achter in de auto gelast en gelijk gordel bevestig eraan gemaakt.

                                      Kruis in de kooi gemaakt. Staat stuk netter.

                                      We hadden we ruimte dus maar aan het roest herstel begonnen.

                                      Als eerst de accu bak gedaan.

                                      Tijd m de gaten weer netjes dicht te maken.

                                      Eerste stukje hersteld en gelijk water afvoer goed gemaakt.

                                      Putje waar geen kit naad in hoeft.

                                      Accu bak er in gehecht.

                                      Netjes afgelast.

                                      Hier zat nog een gaatje.

                                      Maar die is ook netjes dicht gegaan. Was wel best werkje om netjes te doen.

                                      Er moest ook een ander front in omdat de oude teveel roest had.

                                      Huppa een nieuwe er in.

                                      Netjes afgelast.

                                      Olie koeler ook netjes op gehangen.

                                      Er moest ook een schakel stang binnen door komen.

                                      Begin gemaakt er aan.

                                      Netjes op zijn plekje gemaakt.

                                      De dorpels hadden nog wat aandacht nodig.

                                      Nieuw stukje er in gelast.

                                      Andere kant ook weer netjes.

                                      Kwamen ook nog las werk tegen wat niet zo best gedaan was.

                                      Dat ook weer even gefixt

                                      Toen stond de corsa er zo bij. Maar we gingen snel weer verder.

                                      A style weer netjes gemaakt.

                                      Motor steunen en radiateur balk door gelast.

                                      Klein plekje hersteld.

                                      Al het laswerk was klaar. Dus we konden verder met de kooi.

                                      Moest een kooi worden tot aan de veerschotels. Maar dat was geen probleem.

                                      Platen er in gelast aan de voor kant.

                                      Een kant van de kooi klaar.

                                      Andere kant ook klaar.

                                      Mooie stang boven langs.

                                      Stangen naar de veerschotels maken.

                                      Gelijk een mooie veerpoot brug gemaakt.

                                      De kooi was klaar. Moesten alleen nog paar gordel punten maken.

                                      Die zaten er ook zo ingelast.

                                      De corsa was hele klaar bij ons kwa lassen.

                                      De eigenaar helemaal blij (toch silvano?)

                                      Maar hij zelf heeft ook niet stil gezeten.

                                      Motor ruimte netjes in de grondlak.

                                      Motor ruimte netjes zwart.

                                      Motor netjes op zijn plekje.

                                      Binnen kant van de auto ook netjes zwart.

                                      De auto moet mat wit worden dus daar zijn we al druk mee bezig.

                                      We zijn nog steeds druk met deze auto’s dus er zullen update’s blijven komen.

                                      #17903410
                                      Sebbe GSI
                                        Lid sinds:
                                        26 July 2008

                                        We zijn daarna druk aan de slag gegaan met Alex zijn nieuwe auto.

                                        Het zou een corsa a c20xe worden maar de kas die we hadden staan moest veel aan gelast worden omdat het las werk wat er aan gedaan was echt te slecht was. En Alex wou eigenlijk iets groters.

                                        Dus dit was het lot van de corsa.

                                        Jammer maar helaas was het einde verhaal voor de corsa.

                                        Dus maar alex zijn nieuwe aanwinst gehaald. Een astra f station 1.6 16v

                                        Gelijk maar de motor er uit gehaald.

                                        Zodat de nette c20xe er in gehangen kon worden.

                                        Hij is helemaal opnieuw opgebouwd door Leroy van 2 blokken 1 goede maken is goed gelukt loopt als een zonnetje.

                                        Groepe a onder de station gehangen.

                                        De astra had een beetje aandacht nodig dus beetje laswerk zat er aan.

                                        Nieuwe veerschotel er onder gelast.

                                        Alles wat mooi kleurtje heeft is er opnieuw ingelast. Bij elkaar toch nog aardig wat werk.

                                        Gsi kap voor op de astra. Staat in de grond verf.

                                        Alles wat gelast is staat in de hoog glans zwart. Helaas heb ik daar geen foto van.

                                        Astra op zijn wielen.

                                        Astra samen met de rekord.

                                        Tot zo ver Alex zijn astra.

                                        Bij mij astra werd de uitlaat erg slecht dus maar een nieuwe rvs groepe a uitlaat er onder gemaakt.

                                        Leeg onder de auto.

                                        Eerste stukje in elkaar gelast.

                                        Uitlaat over de achter as heen gemaakt.

                                        Uitlaat helemaal afgelast.

                                        Uitlaat weer op zijn plekje.

                                        Lex kwam ook nog langs voor een uitlaat aanpassing aan zijn nieuwe bmw.

                                        Deze moesten er onder komen.

                                        Er netjes onder.

                                        Even aflassen op de werk bank.

                                        #17903411
                                        Sebbe GSI
                                          Lid sinds:
                                          26 July 2008

                                          Leroy heeft in de tussen tijd ook een leuke corsa b gekocht. Om om te bouwen naar een corsa b 2.0 8v

                                          De corsa zo als we heb gekocht hebben.

                                          Als eerst had Leroy een mooi schroef setje op de kop getikt. En een paar mooie velgen.

                                          Daarna maar snel de motor eruit gehaald. Die plaats moet maken voor c20ne.

                                          Er mocht toch wel een nieuwe radiateur balk in. Want de oude had naar onze zin teveel roest.

                                          Motor ruimte netjes in de hamer rite gezet.

                                          De c20ne die in de corsa moet komen.

                                          Tijd om het blokje op zijn plek te hangen.

                                          Omdat we de corsa variant 2 steun willen behouden. Moesten we zelf een mooie motor steun maken.

                                          Na wat passen en meten. Is dit de steun geworden.

                                          Steun netjes op het blok.

                                          Omdat er een stuur bekrachtig pomp van een kadett gsi op komt zaten de trekstangen te hoog dus die hebben we maar verlaagt.

                                          Mooie kokers er op gelast voor de trekstangen. Met moeren er in zodat de kracht goed opgevangen wordt.

                                          Trekstang op zijn plekje.

                                          Mooie rvs bouten gemaat voor de trekstangen. Omdat ze niet te krijgen zijn in vol draad in deze lengte.

                                          Stuur pomp aangepast zodat we hem kunnen spannen.

                                          Nu ook gelijk ruimte genoeg bij de stabi stang.

                                          Zat ook nog wel het een en ander aan las werk aan de corsa tijd om dat aan te pakken.

                                          Koker balken voor hersteld.

                                          Achter plaat weer hersteld.

                                          Bijde binnen schermen achter hersteld.

                                          Schokdemper schotel hersteld.

                                          Dorpels weer hersteld.

                                          Hier ook nog een klein gaatje. Helaas geen foto van het herstel er van.

                                          Tijd om alles een mooi kleurtje te geven.

                                          We hebben mooie 2 comp lak gebruikt zodat het goed tegen de roest kan beschermen.

                                          Zo hebben we de bodem hesteld.

                                          Mooie stabi stang onder de auto gemaakt.

                                          Ik ben lekker aan het schilderen. :jerry

                                          Netjes geworden zo al zeg ik het zelf.

                                          Las werk is klaar. Tijd dat Leroy flink aan het schuren ging.

                                          Tijd om de corsa een mooi kleurtje te geven.

                                          Hij is blauw geworden.

                                          Alles kan mooi drogen en kan de corsa weer opgebouwd worden.

                                          Tot zover Leroy zijn corsa.

                                          We zijn inmiddels begonnen aan de lt.

                                          Eerst maar uit de hoek getrokken.

                                          Tijd om het frame kaal te maken dus de 5 mm staal platen er maar af slijpen.

                                          Het frame van de LT af gehaald zodat de LT naar binnen kan en het frame later aangepast kan worden.

                                          Frame aan de kant gezet. Zodat we er later mee veder kunnen.

                                          LT binnen op de brug :jerry

                                          Motor uit de LT gehaald.

                                          Tijd om de senator te slopen voor de motor en kabelboom voor in de LT.

                                          Ik heb nog een Saab gekocht voor de motor. Die komt in me astra. Kan de c20xe in me corsa komen.

                                          Wil de automaat ook gaan behouden. Wordt een fijne motor met 250 pk straks.

                                          Tot zover deze update.

                                          Volgende week weer een nieuwe.

                                          Groeten bas.

                                          #17903412
                                          astrastationgsi
                                            Lid sinds:
                                            1 August 2010

                                            Weer een super update blijf jullie volgen

                                            #17903413
                                            sjoerdie
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              19 September 2005

                                              die trekstangverlaging van de corsa… geen goed idee.

                                              zeker niet als ie zo laag ligt.

                                              en rvs bouten? een rvs bout is veel te slap eigenlijk, knapt zo af.

                                              en de moeren die in de frontbalk gelast zitten, die zijn gewoon staal, dus dat vreet op elkaar in.

                                              het ziet er allemaal goed uit, maar over dat stukje is niet nagedacht eigenlijk.

                                              Ik heb nog nooit de trekstang hoeven verlagen voor de pomp, alleen voor de uitlaat.

                                              zelfde geldt voor de stabistang midden onder de auto, hebben jullie geen drempels?

                                              #17903414
                                              Sebbe GSI
                                                Lid sinds:
                                                26 July 2008

                                                Geloof mij rvs is sterker dan staal. Rvs wat in gepakt heb is namelijk 10.9 en origineel zit een maar 8.8 in. Dus daar heb je geen gelijk in. En het kon niet anders dan verlagen want anders moesten we de poeli door midden slijpen. En als je f28 wil moet je het ook zo doen. En je hebt er totaal geen last van ondanks de auto zo laag is. Bumper is een stuk lager. En die stang in het midden is een kwestie van gewoon opletten hoe je rijd is prima mee te rijden.

                                                Gelukkig weet ik niet wat ik doe :thumb

                                                Groeten bas.

                                                #17903415
                                                sjoerdie
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  19 September 2005

                                                  ik probeer je ook niet onderuit te halen hoor…

                                                  maar dan lees toch maar eens wat beter over rvs eigenschappen zou ik zeggen.

                                                  #17903416
                                                  Aapje
                                                    Lid sinds:
                                                    1 January 2009

                                                    Ivm met veiligheid adviseer ik dan in elk geval die rvs bouten te controleren op de aanhaalmomenten na een paar km’s te rijden. RVS is niet stijver dan staal, het is immers een legering van staal wat de eigenschap heeft roestvast/roestvrij te kunnen zijn. Daardoor lever je wel in op de sterkte. RVS bouten rekken!

                                                    #17903417
                                                    Mr. Bone
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      21 September 2009

                                                      Geen drempels? Lol. Woon hartje Rotterdam. Als je de drempels voorzichtig neemt zoals je altijd hoort te doen met een verlaagde auto, is het goed te doen.
                                                      Die trekstang is verlaagt omdat we de originele steun van de stuurpomp hebben gebruikt. En idd met een f28 moet je deze stang ook verlagen, dus zie het probleem niet. En dan gebruiken veel mensen nog zelfs die pismeuk van mtech, :thumbdown . Dit zijn tenminste fatsoenlijke blokken met een dikke wanddikte. Zowel in die verlagingsblokken als boven op de radiateurbalk liggen rvs moeren, geen staal. Ik heb nu ook geen stabblokken nodig omdat de trekstang zelf al lager is.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 337)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.