Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 april 2014 om 20:58 #17903368
je maakt er wel werk van de rekord goed bezeg :thumb :thumb
7 april 2014 om 14:49 #17903369@geert opel wrote:
je maakt er wel werk van de rekord goed bezeg :thumb :thumb
We zijn er idd druk mee. Maar doe het liever in een keer goed dan het 2x moeten te doen.
Groeten bas.
7 april 2014 om 16:06 #17903370vakwerk weer heren blijft een leuk topic :thumb
7 april 2014 om 17:07 #17903371ja dat zie ik vakwerk dat er zoo veel werk an zat daar kijk ik van op
maar zie dat het alemaal goed komt :thumb
10 april 2014 om 18:43 #17903372de rekord begint nu echt na vele uren echt weer netjes te worden .
kunnen we straks veilig op weg voor de garabesrun .
en een hele mooie frisse motor kunnen we daar wel goed voor gebruiken .
deze week alles schuren en kunnen we beginnen met schilderen van de binnen en buiten kant.
10 april 2014 om 19:18 #17903373wat van kleur krijgt hij nu. dat er zoo veel werk an zat hat ik niet gedacht hij is van me zwager geweest
maar top werk :thumb :thumb
20 april 2014 om 21:11 #17903374en is de rekord al geschildert
4 mei 2014 om 18:53 #17903375Na een paar weken weer tijd voor een update.
Stil gezeten hebben niet hoor ;)
We hebben de rekord in de verf gezet. De bodem in behandeld met olie en ml. En kokers lekker vol gespoten.
Daar naast hebben we ook nog 2 nieuwe auto’s opgehaald ;)
Als eerst de rekord.
Ik moest toch nog een plekje lassen want dit was weel heel professioneel gelast. Dat het nu een mooie plek heeft in de oud ijzer bak.
Prachtig.
Aangezien we voor het lassen bij de dorpel moesten maar even alex zijn trapje uitgetest want de auto moest toch ergens op staan ;)
We hadden nog een inzet stuk d kadett dorpel liggen wat doen we dan juist die maken we pas voor rekord :thumb
Bas aan de las.
Ziet er weer goed uit zeg ik het zelf.
Las werk was hiermee echt klaar.
Toen kon alles echt een kleurtje krijgen.
Begonnen met de motor ruimte.
Die is in de hamer rite zwart gegaan.Mooi in kleur.
De auto mocht daarna er aan geloven. Die is in turbo blauw gegaan. :thumb
Net gerold.
Binnen kant hebben we wit gemaakt. Met een roest werende verf.
Kei vanger ook in kleur.
Binnen kant motorkap ook in de hamer slag.
De losse onder delen netjes in kleur gezet.
Binnen kant alles wat je ziet zwart gemaakt. Want er komt geen hemel terug in de auto.
Dorpels ook in de hamer slag gezet.
Lek bakjes en achterplaat ook in de hamer slag.
Onder tussen ook de deuren en achter klep er weer terug in.
Glas er weer in gezet.
Voor kant de wiel kasten weer in de body safe gezet. En een dikke laag ml.
Rem spul is ook allemaal binnen met dank aan lex :thumb
Ik heb de motor steunen en trekhaak en vooras laten verzinken.
Motor steunen en halve trekhaak hebben we al terug.
Achter as hadden we er ook onder uit gehaald voor het behandelen van de bodem. En kokerbalken.
Zit er weer netjes onder en draag armen gelijk in de hamer slag.
Vandaag zijn we bezig geweest met de kabelboom in order te maken.
Gelijk het koel systeem er in verwerkt. Was een diesel boom dus die troep er maar gelijk allemaal uit gehaald. Voordeel was dat er nu een dikke + lag die ik weer mooi voor het koel systeem kon gebruiken.
De 2 fans gemonteerd.
Op volle toeren. :thumb
Fans gaan tegelijk aan op een thermo switch. Netjes met per fan gezekerd en 2 relais er tussen. Die c20xe gaat het niet warm krijgen in de bergen. :thumb
Stapel banden liggen ook al klaar voor de rekord.
Tot zover de rekord.
Tussen door hebben we nog een corsa a 1.3 gt opgehaald. Motor is er al uit. Voor de rest is die helemaal compleet.
Hij wordt opgebouwt als een corsa a met c20xe en schoefset en dikke wielen. :thumb
Hij staat nu in de stalling na de zomer vakantie wordt die opgebouwd.
We hebben ook nog een kadett gsi cabrio opgehaald voor lex. Die gaat die opbouwen voor de carbage run.
Nette kadett.
Lex zijn kadettjes bij elkaar.
Dat was hem weer.
Deze week weer hard tegen aan. Zondag weer een nieuwe update. :thumb
Groeten bas.
4 mei 2014 om 19:09 #17903376Omdat we moesten wachten tot de verf droog was.
Hebben we maar een nieuwe vuurton gebouwd.
Alweer veel plezier van.
Laten we het zo zeggen alles kan er in :wub
Filmpje.
https://www.youtube.com/watch?v=qXOnfndHvq0″ onclick=”window.open(this.href);return false;Groeten bas.
6 mei 2014 om 10:53 #17903377Vette stookton! Rookt dat niet als een malle met auto banden?
6 mei 2014 om 16:05 #17903378Jawel, maar dat is juist het leuke. Alleen moet je dat niet met daglicht doen.
7 mei 2014 om 19:31 #17903379het schiet nu lekker op met de rekord al het las en schilderwerk gedaan .
en wordt wel netjes zo de blauwe rekord met zwarte onder rand .
hopelijk volgende week de moter erin hangen dan kan die over paar weken rijden .
en ook nog corsa a opgehaald en einde van het jaar opbouwen om en dagelijks mee te rijden .
komt een c20xe met groep a en schroefset en dikke velgen
11 mei 2014 om 17:59 #17903380Weer tijd voor een update.
Zijn weer lekker bezig geweest met de rekord.
De vooras en trekhaak zijn terug gekomen van de verzinkerij.
Dus konden weer mooi verder.
We hebben als eerst de trekhaak gemonteerd.
De trekhaak zal het woord roest niet meer kennen in zijn leven. :thumb
Daarna het blok weer in elkaar gezet. Met de voor as en de motorsteunen er op.
Blok klaar voor in de auto gehangen te worden.
Blok hangt weer netjes in de auto. Begint een mooie motorruimte te worden zo.
Nette vooras er onder. :wub Rubbers er met de brug in gedrukt. Je moet handig zijn als je geen pers ter beschikking heb in je schuur. king:
Daarna zijn we met het onderstel bezig geweest.
Nieuwe remschijven van een rekord 2.2 en kadett gsi klauwen met nieuwe blokken gemonteerd.
Ook hebben we de verlaging nog aangepast. Omdat we hem niet laag genoeg vonden. Zitten nu ingekorte omega a veren onder. Staat nu netjes op de bumpstops. Zo als we wilde.
Nieuw schijven.
Omega veren. Waar de slijptol is ingegaan.
Nog een totaal plaatje.
Voor de rest zijn we nog verder gegaan met de bedrading.
Hebben de start motor en dynamo voorzien van een extra + voor de 2e accu zodat allebei de accu’s even zwaar belast worden met starten. En we hebben de motor voorzien van 2 – punten zodat die goed aarde heeft. Verder gelijk alle audio kabels er in gelegd. En de kabel boom helemaal ingetapet en er in gelegd. Gaat veel tijd in zitten in de elektra gebeuren maar het is het waar.
Dat was hem weer.
Groeten bas.
11 mei 2014 om 18:05 #17903381zupper werk :thumb :thumb
11 mei 2014 om 19:10 #17903382Ziet er goed uit hoor. En met het juiste hart onder de kap, ;) .
Het eind komt in zicht nou.12 mei 2014 om 19:55 #17903383Gave rekord en mooi werk :thumb
14 mei 2014 om 20:19 #17903384ziet er zo wel nestjes uit de trekhaak en de voor as .
was ook wel nodig want zat behoorlijk veel roest op .
de motor hangt er weer in alleen nu nog alles aan sluiten .
en pas maken de leidingen slangen en andere dingen maar dan heb je ook wat .
18 mei 2014 om 19:36 #17903385Weer tijd voor een update.
Zijn weer bezig geweest met de rekord.
Motorboom er op gezet en begin gemaakt aan de koeling van de rekord.
Motor boom op zijn plek.
Koel buis gebogen.
Voor de rest zijn we nog verder gegaan met de bedrading. Dat is nu helemaal klaar.
Vrijdag avond kwam lex. Om aan zijn kadettjes te werken zodat die allemaal klaar zijn over een week.
We zijn maar gelijk begonnen op de rode cabrio te slopen want die was echt te slecht om nog wat mee te doen. Draagarm ophanging leek van buiten goed maar. Was al heel ver heel.
Net aan begonnen.
Rekord moest maar even buiten staan.
Uurtje later waar is de motor nou?
Beetje gekke motor nu zeg.
Motor ruimte helemaal leeg.
Hij kan vliegen. ;)
Beetje roest maar. Heb maar niet meer foto’s van gemaakt want werd alleen maar erger.
De zaterdag weer verder.
Volgende halte aanhanger ;)
Lekker kaal is die al.
De 2 beunhazen lekker aan het slopen. :jerry
En toen we klaar waren zag die er zo uit. Helemaal klaar met dat ding. :thumb
Lex had mooi klusje gekregen van ons.
Kapje kaal maken. Laten we zeggen het was een rood lexje geworden. :jerry
Hij heeft goed zijn best gedaan. lekker kaal kapje zo.
Lekker bezig zo.
Daarna hebben we het blok in elkaar gezet.
Een c20ne met 18e kop en inlaat.
Zondag het blokje in de nette cabrio gehangen.
Na een paar pogingen was het starten lopen.
Loopt mooi stationair. :jerry
https://www.youtube.com/watch?v=J66v-VA5Xog” onclick=”window.open(this.href);return false;Vlammen kan die ook al goed.
https://www.youtube.com/watch?v=PKC4dr_QQrM” onclick=”window.open(this.href);return false;We kregen ook nog bezoek. Die verlieten ons in steil laten we maar zegen. :thumb :thumb :thumb
Dat was hem weer. Morgen vroeg weer verder aan deze hardcore week.
Groeten bas.
19 mei 2014 om 05:55 #17903386Ik vind dat geen steil hoor, door zo te vertrekken, :thumb !
Goed bezig verder. Nog een paar weken en dan kennen we eindelijk proefrijden met hem.
25 mei 2014 om 19:21 #17903387Weer tijd voor een update.
Deze week heeeeeel veel kunnen doen.
De blauwe cabrio is helemaal klaar en kan volgende week naar de apk.
De paarse kadett heb ik de bak van gewisseld en stuurbekrachtiging opgebouwt.
De rekord leeft weer na 10 jaar laten we zeggen :jerry
Lex zijn vader is bezig geweest met de Porsche. Zodat die verkoop klaar is. En je raad het nooit na een dag op marktplaat was er een koper. En die heeft hem zaterdag opgehaald. Verkocht dus :thumb :thumb
Voor de rest heeft lex heel zijn wagen park maar is goed gewassen want dat was hard nodig. :thumb
Maandag als eerst maar hoopje oud ijzer weg gebracht.
Daarna zijn we begonnen om de uitlaat te bouwen.
Uitlaat even aflassen.
Uitlaat is klaar.
Toen was het tijd om alle toeters en belle op de cabrio te bouwen voor de carbage run.
Motorkap er op gelegd. En al een begin gemaakt.
Toeters onder de parafaan gemaakt. Zodat ze niet lelijk in het zicht zitten onder de motorkap.
Weer een stapje verder met de motorkap.
Maar de kap was nog niet klaar.
Moet wel echt netje er op staan. Wordt met scherpe blik naar gekeken.
Even met elektrode lucht happers gemaakt :jerry Moet wel in Carbage thema blijven he. ;)
Kapje is helemaal klaar.
Toen was het tijd om de cabrio weer verder op te bouwen.
Lex had inmiddels de bumpers in kleur dus die konden er op.
Voor bumper er op gezet.
Koplampen er ook in.
Verlichting doet het ook allemaal.
Achter bumper er ook op.
Was tijd dat we de kadett gingen verhogen.
Moesten nog wat op de zijkant plakken. :jerry
Het is een kadotje geworden.
Dagje later was de kadett helemaal klaar.
Konden we is mooie wielen gaan passen.
Staat goed al zeg ik het zelf. :thumb :thumb
Onder tussen heb ik nog even tussen door de paarse kadett van lex voorzien van andere bak en stuurbekrachtiging.
Kadett nog netjes in elkaar.
Op de brug en misten wat onderdelen.
Nieuwe bak ligt al klaar. Een mooie korte f16 bak die heerlijk soepel schakelt.
Paar uur later en bak zat weer op zijn plek.
Stuurpomp op zijn plek.
Kadett weer in elkaar. En gelijk klaar gemaakt voor transport.
Lex zijn vader was onder tussen bezig met de Porsche rollen. zodat die er weer toon baar uit ziet.
Netjes geworden.
Klusje voor lex waren klaar dus maar weer snel terug naar de rekord. Want we wouden hem snel lopend maken.
Alex is bezig geweest met de deuren in elkaar te zetten.
Ik ben onder tussen bezig geweest om de laaste dingen in orde te maken in de motor ruimte.
Motor ruimte helemaal klaar.
Het filmpje waar we lang op hebben gewacht.
De eerste start van de 16v na 10 jaar stil hebben gelegen. Was na de injectoren wisselen starten lopen of dat die nooit stil gelegen heeft. :thumb :thumb :thumb C20XE Rock on.
https://www.youtube.com/watch?v=OtKVuUgF7HY” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dat was hem weer.
Morgen weer verder met de rekord.
Groeten bas.
26 mei 2014 om 13:03 #17903388Arbeiders!
Uiteraard begin ik weer met een woord van dank…
:wors :wors :wors …DANK… :wors :wors :wors
Deze week verliep buitengewoon voorspoedig.
Ipv gehoopt er 1 af te krijgen,kwamen er nu 4 af! :thumb
Riant klimaatje om buiten te klussen,heerlijk!
Errug dankbaar dat jullie verlof wilde opnemen om de cabrio’s om te bouwen tot 1 hele beste! :wub
Ook fantastisch dat de 16v nu bijna klaar is om de baan op te gaan… nog ergens in Augustus een weekend prikken waarin we de ‘i’-tjes kunnen punten en Leroy z’n kunstje mag doen op de distributie!(bij voorbaat dank,chef! :thumb )
Paps bedankt voor de kwastkunsten op de Porsche… heeft er ongetwijfeld voor gezorgd dat ie 2 dagen later al verkocht was…! ;)
Hopelijk volgende week naar apk-mans voor de jaarlijkse zegening en dan istie good to go voor de Run! Zin an! king:
Nu alleen nog… ff …de Rekord klaarmaken en dan op naar de Oekraïne met dat ouwe spul! :ass
Ik verbaas me er iedere x weer over hoeveel er gerealiseerd word in zo’n korte tijd als alles een beetje meezit… petje af hoor,luitjes! :thumbup
Was een hele goeie week voor mij… en die waren al een jaar of 2 zeldzaam!
…dus nogmaals dank voor afgelopen week! :thumbMzzl L
…al was t eigenlijk alleen maar om die koekblikken van mij van de werf te krijgen…toch?! :ass
28 mei 2014 om 16:25 #17903389ik had ook niet verwacht dat wij alle 4 de auto,s af zouden krijgen .
wij hadden er ook zulk mooi weer bij en alles liep perfect dat ging heerlijk.
de blauwe kadett is echt netjes geworden alleen nog apk er op en dan is die klaar .
ja hier bij me schuur is wel lekker op geruimt inderdaard :D maar dat was niet de rede .
de komende 4 dagen weer lekker aan de rekord werken dan schiet het aardig op .
29 mei 2014 om 08:42 #17903390goed bezig heren !
29 mei 2014 om 13:39 #17903391Respect mensen!! :thumbup
Die Porsche zag ik gisteren rijden in Eindhoven.
15 juni 2014 om 18:51 #17903392Na een paar weken weer tijd voor een update.
We hebben natuurlijk niet stil gezeten ;)
Zijn lekker op geschoten met de rekord. Inmiddels zit die weer bijna helemaal in elkaar.
We waren begonnen met de achter remmen in orde te maken.
Die waren helemaal versleten.
Alles er maar gelijk nieuw op.
Nieuwe trommel.
Nog wat moois gemaakt om die trommels er voortaan af te trekken want wat zaten die oude vast zeg.
Toen mochten we de bak er nog een keer vanaf halen omdat de hydro cilinder er uit was geplopt. Omdat de afstand tussen druk groep en druk lager te groot was.
Maar een nieuwe bus gedraaid op me werk.
Oud en nieuw.
Op zijn plekje.
Bak weer op zijn plek gebouwd. En alles aangesloten. Tijd om de aandrijf as te maken.
Asje klaar.
Alles netjes op zijn plek.
Daarna schakel pook op zijn plek gemaakt en aangepast.
Daarna zijn we hebben we het hele dashboard weer ingebouwd. alles 32 delen die een rekord heeft.
Teller bak helemaal klaar.
Tijd om de uitlaat te bouwen. Mooie 63 mm groepe a uitlaat onder.
Het begin.
Over de as en einddemper.
Spul hangt in de rubbers.
Eind stuk er op.
Hele uitlaat afgelast.
Dempers in de verf gezet.
Hangt weer netjes onder de auto.
Eind stuk netjes onder de bumper vandaan.
Filmpje van het uitlaat geluid.
Klinkt lekker zo als een c20xe hoort te zijn. Alleen beetje hard voor 4500 km toeren ben ik bang. Gaan kijken wat we daar aan nog moeten doen.
https://www.youtube.com/watch?v=94ZnyBwpeS4″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Daarna begonnen met de audio voor in de rekord.
Eerste stuk vloer er in gemaakt.
2e stuk er in gemaakt en ingedeeld hoe het moet komen.
Alex druk aan het zagen.
Weer een stapje verder.
Woofer kisten gemaakt.
Speakers op hun plekje.
Van de andere kant af.
Versterkers een plekje gegeven.
Alles aangesloten.
We hadden toen eindelijk onze druk leiding binnen konden we de koppeling af maken en test rijden. :wub :wub
De koppeling werkt goed en naar wens.
Dit was het resultaat.
https://www.youtube.com/watch?v=X_NT4bssYCE” onclick=”window.open(this.href);return false;
Daarna hebben we de neus in elkaar gezet. En heeft alex hen gewassen en stel leuke foto’s gemaakt.
Zo staat die er nu bij.
Tot zover de rekord.
We zijn ook nog lekker bezig geweest met velgen wisselen.
Nieuwe velgen op de astra station van mij.
Op Leroy zijn corsa ook andere wielen.
En lex had ook nog een dik setje wielen gekocht.
We zijn vrijdag ook nog een leuk pakketje wezen halen.
Een mooie nieuwe brug voor bij Leroy in zijn hobby hok. :thumb :thumb
Hij werkt ook al. :thumb :thumb :thumb
Tussen door ook nog even bij SW16v van het forum een mooie rekord kas opgehaald.
Wordt een donor auto voor onder delen. Aangezien we nu 3 stations hebben.
Hij is helemaal compleet op de motor en achter as en voorruit na.
Dat was het weer. Volgende week weer een nieuwe update.
Groeten bas.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.