Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 februari 2014 om 20:16 #17903342
Was idd weer een super dag waarin we veel hebben kunnen doen. Maar ja , logisch als je van 06:45 tot 2:45 aan het werk ben. :jerry
Viel wel bijna in slaap zeg onderweg terug naar huis.Schakelpook is echt netjes ingebouwd Bas, :wors . En die €40 voor dat remspul is idd een lachertje zeg. Zouden een hoop mensen is een voorbeeld aan kunnen nemen, want er zijn er nog zat die denken soms diamanten in handen te hebben als je kijkt naar die prijzen, :thumbdown .
Volgende week die achteras eronder en het remleidingwerk afmaken, en dan is dat gedeelte ook weer afgerond.Die DettLeT gaat ook aardig opschieten. Nog een paar dingen en dan kan ik aan de bedrading beginnen waar nog wel aardig wat tijd in gaat zitten, en kan ik hem apk afmelden en er dan weer mee verder. Die buis is idd 100x beter als die silicone slang van zo’n slengte.
Zie jullie Zaterdag weer en dan gaan we er weer VOL tegen aan!
:thumb
Grt Leroy
9 maart 2014 om 20:50 #17903344Weer tijd voor een update :thumb
Zijn de afgelopen weken weer druk geweest.
Ook met veel kleine klusjes in de schuur die nog gedaan moeten worden zo als extra tl lampen opgehangen en hier en daar stopcontacten er bij gemaakt. en Stelling voor alleen buizen strippen en rest van het staal.
We zijn daarna weer lekker met de corsa verder gedaan. soms moet je even pauze nemen of alles weer een beetje op te ruimen en naar je zin te maken.
We hebben als eerst de achter voor me zwarte corsa ombouwt naar schijven.
Daarbij hebben we het volgende gedaan.
-Nieuwe platen voor de astra naven met abs.
-As camber gegeven.
-Plaat 2 cm hoger gezet zodat de auto 2 cm zakt.Foto’s
As laten stralen.
Onderdelen gemaakt om de nieuwe plaat te schoren.
Alex het abs gat aan het zagen. :thumb
Naven op de as gezet. Met het wiel.
Ruimte zat toch met 14 inch.
2 cm hoger gelast.
Voorkant.
Beugels voor de handrem.
Daarna gingen we da achter as voor de witte corsa maken. Dat was een corsa b as. Nadat we de hele as bijna klaar hadden viel het ons op dat de as breeder was :hmmz Wat doe je dan juist. Je bouwt een goede mal je neemt een corsa a stabi stang en je hakt de as in 2en :jerry Corsa b as 6 cm smaller gemaakt zodat die onder corsa a past.
Daarna de assen in de zwarte hamer slag gezet. En de as onder de zwarte corsa gezet.
As onder de corsa.
Reserve wiel bak en achter as in de hamer slag.
Stang onder de auto in de hamer slag.
Schakel tunnel in de hamer slag.
Door tijd gebrek de corsa even aan de kant gezet. Die staat nu lekker te wachten tot we weer tijd hebben.
Achter toch mooi stukje lager.
Tussen door nog wel even de rembekrachter er op gezet. Met de leidingen. Dankje Leroy voor het buigen vakman :thumb
Tot zo ver de corsa.
Van me astra was de einddemper overleden. Dus maar weg gehaald en mooie pijp naar achteren gelast.
Duitse style.
Leroy is ook weer lekker bezig geweest met zijn kadett schiet nu echt op motor ruimte is bijna klaar op de bedrading na en paar kleine dingen. Motor staat start klaar. Even de tank vlotter fixen wat die lekte daarom konden we niet starten helaas. Volgende week hebben we herkansing.
Werk van vorige week.
Na dit weekend wordt een nette motor ruimte zo. :thumb
Volgende week weer veder. Schiet lekker op zo.
Me collega op me werk had ook nog mooi werk geleverd. Heeft 2 race tanks gemaakt voor mij en alex.
Komt een pomp van een omega b in met vlotter. dus is makelijk bij te houden hoe vol de tank is. :thumb
We hadden voor de carbage run een mooie d kadett station staan die we wouden gaan opbouwen maar bij het strippen van de binnenkant bleek deze zo slecht door mensen die niet weten wat ze doen dat het halve schutbord er uit valt. En daardoor ook de draagarmen aardig slecht aan toe waren. Echt zonde want de rest van het kas was zo slecht niet.
Daarom maar besloten om hem naar het oud ijzer te doen omdat die zoveel tijd gaat kosten. En dat hadden we er helaas niet voor over.
Maar er moest toch een auto komen voor de carbage run.
Even speuren op internet kwamen we een rekord e 2.3 diesel tegen dien omgebouwt is naar een 2.0s met gas. En op kenteken gezet is. Was een stukje rijden maar zeker de moeite waard want was weer gezellig op het rond ritje. :thumb
Fotos van de rekord waar de motor al uit is. Want die kon er niet langer dan 12 uur in blijven :jerry
We zijn daarna met de verlaaging bezig gegaan. Zo moet die worden met de motor er in straks.
Lekker laag met 16 inch 9j wielen.
Staat mega vet moet ik zelf zeggen.
Het hart kan natuurlijk niet een 2.0s blijven moet wel beetje van zijn plek komen. Dus c20xe staat al klaar. :thumb
Blokje even opfrissen en er in met 5 bak.
Ook nog even lol gemaakt met me oude kadett ik had nog bandjes die op moesten dus wat doe je dan lekker burnen :jerry :jerry
[youtube:jfveiwb2]http://www.youtube.com/watch?v=0hS2_pj2hRk[/youtube:jfveiwb2]
[youtube:jfveiwb2]http://www.youtube.com/watch?v=fPtgWKi0JQw[/youtube:jfveiwb2]
Die kadett kan er wat van :thumb
Dat was hem weer. Van de week weer veder.
Groeten bas.
10 maart 2014 om 15:12 #17903345Arbeiders,
Word wel een keer tijd dat jullie wat gaan doen met je vrije tijd… dat achter de geraniums hangen moet toch ook een keer gaan vervelen…!? :ass
Wel echt jammer dat die D-Caravan te brak was om er mee aan de slag te gaan… maar niet verkeerd wat er als back up is gekomen! :thumb Ik kom ‘m vrijdag wel ff bewonderen,voor de laatste loodjes om de Galant door de apk te krijgen…,want niet alleen ouwe Opels roesten als n maddervakker helaas! :swear
Vandaag ook nog naar de uitlijnert geweest en ondanks dat ie al stuurde als n scheermes na die montage van die schroefset van de Golf,heb ik nu officieel de strakst sturende opgehoogde Galant anywhere…! king: …bedankt nog,BLIJ MEE!!!
Hoop dat t n beetje meezit om de cabrio Kadett en de Rekord om te toveren tot vette CarbageRunners,want t begint al weer aardig te jeuken hier… gezellig stukje sturen naar t minstens net zo gezellige Oekraïne…! :shock: :DFantastische update weer,zit duidelijk een hoop tijd in,word gewaardeerd! :wors
Klusze en tot vrijdag!
Mzzl L!
10 maart 2014 om 18:59 #17903346Rekord word aardig dik zo met die velgen, verlaging en een XE, :wub.
Alu race tanken zijn ook zeer netjes geworden. Hetzelfde geld voor die gigantisch grote dubbele koekjestrommel wat een rembooster genoemd word, king: .DettLet is ook aardig op weg richting het einde. Dit weekend de vacuumslangen afgemaakt, dumpvalve gemonteerd, ecu een nieuwe plek gegeven, assen gemonteerd, bakolie gevuld, carterpanpakking vv, oliekoelerplate en leidingen aangesloten, oliecatchtank opgehangen, startmotor/dynamo kabelboom geplaatst, brandstofsysteem afgemaakt. Toen was het eindelijk zover om te kunnen starten en kwamen we er achter dat de vlotterring benzine lekte nadat we de tank hadden gevuld en word het starten een weekje verschoven aangezien ik geen nieuwe ring had en het al bijna 3:00 was en we al vanaf 7:15 bezig waren, :shock:. Dus hoop hem aankomende Zaterdag te kunnen starten en de kabelboom grotendeels af te maken.
Ook heb ik Vrijdag een nieuwe toekomstige daily aangeschaft. Een Corsa B 5drs uit 1997 met een x14xe die eruit gaat en de verkoop in gaat. Dit omdat deze plaats gaat maken voor een C20NE.
11 maart 2014 om 16:22 #17903347Verkoop je de versnellingsbak ook los
11 maart 2014 om 16:24 #17903348haa dus de rekord is goed op de plek gekomen veel plesier er mee
gr uit hoogeveen
11 maart 2014 om 17:51 #17903349Nice een rekord met een 16v. Uitlaat spruitstuk is wel een geknoei, en het lijkt niks onder de kap
11 maart 2014 om 17:56 #17903350nee dat lijk niks veel teklijn
12 maart 2014 om 16:25 #17903351@axel Ik heb nog wel zoon bak los liggen met 150K op de teller. Laat maar weten als je interesse hebt.
Dankje voor de foto’s nu weet ik hoe het blok komt kwa ruimte. Dat er genoeg is. Spuitstuk is iets waar in me het minste zorg om maar. Caterpan is meer werk. Ga een c20ne pas om lassen.
Groeten bas.
12 maart 2014 om 17:20 #17903352Ik heb er een carterpan onder van een rekord 18s , motorsteunen ook. De ontsteking past ook niet tussen het schutbord en kop in. Ik heb nog een 1.8 blok liggen van een a omega. Weet niet of dat Carter past maar mag voor weinig weg.
13 maart 2014 om 05:39 #17903353staat zeker mooi die rekord station , ga proberen mijn 2 deurs ook zo laag te krijgen vooraan
dat moet wel lukken , ik hou het wel bij een 2.2E
da zijn zelf gemaakte dempers ( astra f , met opvul stukken zeker he ) zeker he in de veerpoten van die stationgrtz
16 maart 2014 om 19:17 #17903354@chriske wrote:
staat zeker mooi die rekord station , ga proberen mijn 2 deurs ook zo laag te krijgen vooraan
dat moet wel lukken , ik hou het wel bij een 2.2E
da zijn zelf gemaakte dempers ( astra f , met opvul stukken zeker he ) zeker he in de veerpoten van die stationgrtz
Ik vindt hem ook super zo laag aan de voorkant. Achter staat die nu ook zo ;)
Het zijn kadett schokdempers met vul bussen en kadett mattig 6 cm verlagings veren.
Maar het kan ook met astra schokdempers. Want voor rekord is toch bijna geen ingekort spul te vinden en dit werk super.
Groeten bas.
17 maart 2014 om 21:08 #17903355ik heb spax dempers gekocht , voor verlaging van meer dan 50mm
wel in engeland , volgens dat ik denk zijn de ascona c veren vooraan kwa diameter , dus deze zouden passeneen originele voorveer van een ascona c is dezelfde hoogte of mijn KAW veer van -55mm
grtz
23 maart 2014 om 21:00 #17903356Weer tijd voor verse update.
We zijn de afgelopen 2 weken weer lekker druk geweest. :thumb
We hebben als eerst helaas afscheid van de D kadett station moeten nemen. Was echt te slecht door anders mans geprut.
Dag dag d kadett.
Als eerst de rekord. Die staat inmiddels met verlaging en c20xe op zijn wielen.
We zijn als eerst met de verlaging achter begonen.
Auto stukje omhoog gezet. want de brug was bezet ;)
Handig zoon motor takel.
Als eerst hebben we de draag armen van de achteras aangepast. Voordat er vito veren op kunnen want daarmee komt de rekord mooi laag te staan.
Bijde draagarmen gedaan. Met de veren er op.
Toen gingen we de auto doen. Daar moesten ook andere veerschotels op. Kwamen ook paar gaten tegen die we gelijk ook netjes dicht hebben gelast.
Eerste plekje.
Veerschotel er af gehaald.
Nieuwe veerschotel er op gehecht.
Gaatje aan de andere kant.
Roest hersteld en veerschotel er op gelast.
Gaatje weer netjes dicht.
Veerschotel vast gelast.
Totaal plaatje.
Alles in de zink verf gezet. En pin voor de veer er op gelast.
Toen alles droog was de rekord weer op zijn wielen gezet. Staat super vindt ik zelf de verlaging.
Daarna hebben we de vooras gewisseld voor een die we nog hadden liggen. Want die hadden ze met de slijptol bewerkt.
Goede vooras.
Asjes schoon gemaakt.
Stuk oud ijzer.
As onder de auto.
Toen hebben we de c20xe even gepast.
Eerst even de caterpan er onder uit gehaald.
Ziet er nog netjes uit na 10 jaar stil staan.
C20xe in de rekord met ontsteking achter op het blok :thumb
Blokje er weer uit gehaald en daarna maar aan de veerschotels begonnen was weer berg werk maar weer helemaal netjes geworden en kan weer jaren mee. :thumb
Zo begonen we.
Hakken en zagen.
Eerste platen er weer in gemaakt.
Stang er in gelast voor ondersteuning.
Stukje verder dicht gemaakt.
Nog een paar gaten dicht maken.
Gelijk afvoer goed gemaakt zodat het niet weer gaat roesten. Omdat het origineel te hoog zit.
Eerste platen afgelast.
Verstevig er weer terug op.
En er op vast gelast.
Alles afgelast.
Spul vlak geslepen.
Hoekje hersteld.
Toen was het tijd voor de andere kant.
Alles er uit geslepen.
Weer een heel end dicht.
De andere gaten ook weer dicht maken.
Eerste platen weer afgelast.
Verstevig er weer op en afgelast.
Hoekje ook herstelt.
De veerpoten waren klaar.
Daarna verder met de accu bak die was ook half weg gerot.
Mooi nieuw stukje er in.
Ik was alex kwijt ik zoeken zie hem bij me kadett staan wat is die daar aan het doen :wtf
A dat was die aan het doen. De kadett heeft zijn accu bak gesponsord.
Tijd om de c20xe er in te hangen met r25/r28 bak.
We hadden eerst nog mooie veerpoot brug gemaakt. En c20xe op zijn plek.
Netjes afgelast.
Toen was het tijd om motor steunen te bouwen. Want dit ging toch met geen enkele steun passen zo als het blok nu ligt. En waarom dure steunen kopen als je zelf kan lassen. :thumb
Eerste steun gelast.
Steun op het blok.
2e steun gemaakt.
Bak steun gemaakt.
Blokje hangt mooi in zijn steunen en ruimte zat bij de ontsteking.
Ondertussen heeft alex nog het dashboard eruit gehaald en alle bituum er uit gehaald.
Tot zover de rekord. Dat waren 2 hele druke weekjes.
Leroy was ook weer van de partij hij is weer veder gegaan met zijn kadett. Tankvlotter er weer in gezet met goede o ring. Toen konden we proef draaien. Wat loopt het blokje mooi.
Leroy druk met bedrading.
Downpipe aangepast zodat die op de uitlaat past.
Motor ruimte voor 90% klaar.
Leroy is er erg druk mee geweest maar helaas valt er van het kleine werk weinig foto’s te maken. Is erg tijd rovend maar het resultaat mag er wezen.
Daarom toen we hem voor het eerst starte was die ook erg blij mee ;)
Dit was nog zonder downpipe.
https://www.youtube.com/watch?v=LUg_KT4wlZE” onclick=”window.open(this.href);return false;
Vandaag kwam Robert ook nog even lang met zijn Corsa b 5 deurs moesten even paar platen in gelast worden. Geen probleem natuurlijk.
Beetje rot. Daar gaan we wat aan doen.
Eruit die troep vers er in.
Weer netjes dicht.
Andere kant ook weer netjes.
Netjes in de zink verf gezet zodat Robert het later veder kan behandelen.
Nog een plekje.
Weer een tevreden klant :thumb
Dat was hem weer deze week weer verder met de rekord.
Duik me bed in na dit weekend van 4 uur slaap.
Groeten bas.
23 maart 2014 om 21:14 #17903357zat dus nog wel beetje werk an de rekord maar goed om tezien dat hij toch nog geret word gr ut hoogeveen :thumb :thumb
24 maart 2014 om 16:23 #17903358hoi die verlaging van achter ziet er goed uit hoor gaat ik ook maar doen maar bij de schotel en dat pijpje dat snap ik hep je daar ook nog rubbers tussen zitten boven en onder en welke schokbrekers hep je gebruikt thx voor deze info zeer nuttig hoeveel cm is hij verlaagdt totaal ? gr baboe
25 maart 2014 om 06:05 #17903359Record gaat aardig opschieten zo. En beter dat je die steunen zo heb gemaakt dat dat blok iets naar voren toe komt en je dus niet zit te kutten met die onsteking.
Ben benieuwd as Zaterdag hoe me Dett rijdt, :wub .
En bedankt dat ik binnen op de brug kon staan en jullie buiten, :jerry .
Tot Zaterdag.
27 maart 2014 om 13:19 #17903360Arbeiders,
Blij dat jullie toch ter harte hebben genomen om nou eindelijk ‘ns een beetje wat te gaan doen met jullie tijd…! :ass
Nog dank voor het gatenloos maken van mijn achteras… apk-mans ook weer een blij mensch -> ik dus ook! :thumb
Vandaag zijn alle spulletjes voor de Rekord binnengekomen om de remmerij weer in orde te maken,ik zal ze binnenkort ff komen dumpen… kan ik gelijk ff spieken hoe de vorderingen gaan! :D …voorasrubbers zijn nog unterwegs aus der heimat!
Vorig weekend nog een set Irmscher skirts voor de cabrio op de kop getikt…. nu al een paar dagen aan het breinen welke kleur ik het geheel tzt wil hebben… kan niet wachten tot week 21 om aan de CarbageRunner te beginnen! :thumbup
Hoorde ook dat Robert van de reservelijst af is en de 850 weer uit de motteballen aan het trekken is…. Hulde,gezellig! The more,the merrier! :thumb
Word een leuke stoet! Porsche 944 cabrio, Kadett Gsi cabrio, Rekord Caravan c20xe, Volvo 850 Estate!
:wors …en gewoon niemand uitvallen dit keer… :wors
Leroy zaterdag veel succes met de laatste loodjes,apk fixen… -> …VLAMMUHHH! :shock:Mzzl L!
27 maart 2014 om 20:21 #17903361:thumb
30 maart 2014 om 19:11 #17903362Weer tijd voor een update.
Deze week iets minder gedaan dan normaal. Maar toch nog paar leuke dingen kunnen doen.
We zijn als eerst begonnen met het bouwen van het uitlaat spruitstuk.
Heb daarvoor een origineel 16v spruitstuk in stukken geslepen.
Het begin is gemaakt.
Stukje verder en spruitstuk afgelast.
Laatste stuk naar 60 mm er aan gemaakt en lamba er in gelast.
Spruitstuk weer op het blok. Zit helemaal naar me zin.
Spruitstuk is klaar. Kunnen we later een keer de uitlaat bouwen.
Daarna hebben we manta voor schokdempers achter onder de rekord gezet. Moeten alleen de as een beetje aanpassen. Want de dempers waren korter dan gedacht. :jerry
Dus maar weer het lasapparaat er bij.
Na wat uurtjes lassen en boren zitten ze er zo onder.
Alex heeft tussen door nog even een c20ne pan aan vellen geslepen om aan te passen voor onder de c20xe.
Goed gedaan alex :jerry
Gelijk op een stalen plaat van 10 mm dik gebouwd zodat die straks niet krom trekt met het lassen.
Tot zo ver de rekord.
Leroy was er ook nog van het weekend. Om weer verder te gaan met zijn kadett. In de ochtend gelijk naar buiten gerold om maar is een paar proef rondjes te rijden. En na dat we alle 3 een rondje hadden gereden was de conclusie. Dat die kadett echt af gaat wat een vermogen zit er in dat blok niet normaal. Erg leuk rijden dit. :thumb :thumb Leroy zal zelf nog wel meer er over vertellen. ;) Hij is voor de rest nog met zijn corsa b bezig geweest. Remmen en wielen gewisseld. Helaas geen foto’s van gemaakt.
Dat was het weer.
Groeten bas.
30 maart 2014 om 20:40 #17903363Spruitstuk ziet er goed uit Bas, :thumb .
Waarschijnlijk Zaterdag de rest van die XE doen, want er ligt een berg nieuwe onderdelen te wachten, :wub .Kadett loopt idd als een malle, :wors .
En de 1e aanpassingen aan me Corsa B zijn ook al gedaan.
Tot Zaterdag
5 april 2014 om 15:18 #17903364ziet er allemaal weer goed uit :thumb :thumb :thumb
5 april 2014 om 18:35 #179033656 april 2014 om 19:37 #17903366Weer tijd voor een update.
We zijn weer druk bezig geweest.
Als eerst hebben we er een nieuwe radiateur balk in gemaakt. Voor een astra 1.7 TD radiateur.
Lekker sterk balkje.
Daarna ben ik begonnen om een caterpan te maken. Omdat een 1.8 pan stevens duur is en toch niet ging passen. En zo kost die alleen beetje stroom en gas :jerry
Begin gemaakt aan de pan.
Onder pan afgelast.
Onder en boven pan aan elkaar gelast.
c20ne rand er op gelast. Die vast gebouwd zit op een 10 mm plaat voor het krom trekken.
Olie aftap plug er in.
Hij is helemaal klaar.
Hij past ook nog op het blok. king:
De aanzuig buis moest ook even aangepast worden want die paste natuurlijk niet meer.
Nieuwe aanzuigbuis. Ingekort en netjes gelast.
Met spatplaat.
Caterpan er weer op.
Leroy heeft zaterdag alle pakkingen en keringen. En complete distributie vervangen. Zodat er nu weer een fris blokje staat na 10 jaar stil hebben gelegen. Ziet er nu weer lekker fris uit. Top gedaan leroy :thumb :thumb
Laaste laswerk ook gedaan aan de rekord. Nu is het lassen helemaal klaar.
Gaatje achter bij het achter binnen scherm. Gelijk aarde punt gemaakt voor de audio.
Andere kant zelfde verhaal.
Gaatje bij de bestuurders stoel dicht gelast.
Front weer netjes gemaakt.
Keivanger weer in orde gemaakt.
De deuren er uit gehaald wat niet vanzelf ging. Ondanks we een deur pen trekker hebben. Maar als mensen er een schroeven draaien in meppen omdat de deurpen versleten is wordt het lastig die er weer uit te krijgen :thumbdown
Maar is gelukt.
Motor ruimte schoon gemaakt zodat we hem kunnen schuren.
Dat was hem weer. Deze week wordt veel kaal maken en behandelen.
Groeten bas.
6 april 2014 om 19:52 #17903367@baboe wrote:
hoi jullie zijn goed bezig inmiddels ook de rekord verlaagdt poging gewaagdt met omega a veren sedan staat laag genoeg vind ik nou alleen de schok brekers zie dat je voor de manta gebruikt hoelang zijn de schokbrekers van de koni ? ga ik dat ook maar proberen of iets langer vinden ? gr baboe
Je hebt een pm. :thumb
Groeten bas.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.