B2 X18XE1 Bijna afslaan na warme start(Opgelost)

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum B2 X18XE1 Bijna afslaan na warme start(Opgelost)

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    robert1970
    Deelnemer

Ben vandaag bij de VOD geweest om uit te laten lezen, omdat hij vaak of bijna afslaat na de warme start, helaas geen dtc’s aanwezig.
      geadviseerd werd om het in de gaten te houden en anders evt de temparatuur sensor te vervangen.
      Wie heeft dit ook al eens gehad of ervaring mee.
      Groet Robert

!!! Update !!!
      Na Dagenlange ellende is het probleem opgelost,
      Het beek ook al in de how to te staan, maar hier kom ik zelf niet aan.
      Het bleek eenvoudig de carterventielatie te zij van het gasklephuis, ze hebben deze opgeboord tot 2 MM en een nieuwe voetpakking gemonteerd. Hij draaid weer als een tierelier.

sjouke
      Deelnemer

je hebt een B1 … met een X18XE1? ben je daar zeker van?

bij de X18XE zou ik zeggen stappenmotor smerig of defect en je gasklep reinigen
        en ja willem … het carterventilatie pijpje schoonmaken / op boren

robert1970
        Deelnemer

Oh Ja, sorry sorry.:angel
          Het gaat om m’n nieuwe vec Sjouke, die op de foto links is inderdaad een b1 van ’96 een x16xel.
          Ik moet er nog foto’s van maken maar ja ik ben er nog niet helemaal klaar mee, dan moet ie toch wel af he

sjouke
          Deelnemer

owwwww … in dat geval moet je je niks aantrekken van wat ik net allemaal poste :D dan durf ik het je ook niet te zeggen wat het is

robert1970
            Deelnemer

Ik heb ondertussen dat ik hem nu heb de DB riem met alle rollen vervangen, had al 2 jaar geleden moeten gebeuren.
              Grote beurt gegeven, stabilisator stangen voor vervangen. Multiriem vervangen, Airco opnieuw laten vullen.
              Wielen laten ballanceren maar dan met plaklood aan de binnenzijde.(staat mooier)
              Nu moet ik alleen de voorpijp van de uitlaat nog lassen, deze lekt wat onder de flensaansluiting, had vandaag nieuw hitteschildje van het spruitstuk besteld en om er zeker van te zijn dat alles straks goed dicht is neem ik de flenspakking en de spruitstukpaaking ook mee.
              En ik moet nog een afspraak maken bij Care voor het spuiten van de slotneusjes achter en het rechter achterschermrand.
              Het blijven wel de bekende plekken.
              Dus je begrijpt, ben nog lang niet klaar.
              Groet Robert

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.