B2 x1.8xe1 licht inhouden onder 2000 toeren.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum B2 x1.8xe1 licht inhouden onder 2000 toeren.

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Corsa_B_66
    Deelnemer

Beste forum leden,

Heb sinds kort alweer 2 maandjes geleden een vectra b2 gekocht uit 2000 met een x1.8xe1 motor. Hiervoor heb ik 5 jaar een corsa b gsi gereden. Vectra is lekker lux met climate control, leer etc en rijd heerlijk. Weliswaar trager dan me gsi maar wel comfortabeler :)

Nu heb ik het volgende probleem, wanneer je rustig rijd, maakt niet uit in welke versnelling en de toeren zakken onder de 2000 toeren en je geeft gas, dan schokt ie lichtjes en houd in. Zodra ie er boven komt schiet ie los en rijd voor de rest goed. Merk ook met optrekken dat ie onder de 2000 toeren inhoud en lichtjes schokt/hapert. Ik heb recent, bougies, olie, oliefilter vervangen, ook de benzine filter. Heb ook even de auto stationair laten draaien motorkap open en met de hand rustig via de gaskabel gas gegeven, en zag en merkte dat de blok haperde en stottert lichtjes (lijkt wel net alsof er te weinig benzine komt)

Wie weet in welke hoek ik moet zoeken? Ik heb al de egr schoongemaakt, iemand idee hoe je de plunjer kan laten bewegen? Bij de corsa ging deze makkelijk heen en weer zodat ik goed met remmen reiniger erin kon spuiten, bij de vectra bewoog deze niet :d heb de gasklep ook van boven af schoongemaakt had geen tijd om hem helemaal eraf te halen. Vor drest ook geen storingen oid. Kan het valse lucht zijn? Of alsnog de egr? Of lmm meter?

Alvast bedankt voor tips :d

Lemmens
      Deelnemer

Zou best eens ‘t bobineblok kunnen zijn. Zoek even hier op ‘t forum, kan zijn dat je daar wat meer info over kan vinden en dat dat matcht met de klachten van je auto. :)

rossifan46

Het kan van alles zijn. Onsteking, egr, stappenmotor, lmm, lambda sonde.

Het makkelijkste is de gasklep, de egr en de stappenmotor schoonmaken, als dat de oplossing niet is moet je verder zoeken.

Anoniem

Heeft een x18xe1 ook een “losse” temp sensor op t blok (dus niet die van thermostaat/radiateur)?

sw_reijnders
            Deelnemer

nee zitten 2 temp sensors op de thermostaat
              1 voor je tellerbak en 1 voor de ECU

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.