B2 H4 koplampen

Forumindex Forums Modellen Manta B2 H4 koplampen

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    MantasticB1
    Deelnemer

ik merkte verschillende licht opbrengst bij mijn koplampen en dacht aan 2 verschillende merken lampjes of zo want de reflectoren lijken netjes te zijn.
      maak ik de kappen los blijken er 2 verschillende lamp bevestigingen in te zitten maar exact dezelfde H4 lampjes.
      Beiden lampen zijn van Hella..laatste versie B2(glas) H4 koplampen

eentje met de bekende bajonet ring en eentje met de veerklip zoals ik die van de nieuwere koplampen ken zoals de B vec…
      de laatste geeft veel meer licht dan de oudere versie…

deze versie heb ik nog nooit gezien!

geen reacties van manta rijders met de aller jongste auto’s?:hmmz

MantasticB1
      Deelnemer

geen jonge manta’s op dit forum met dergelijke koplampen??

postbusmanta
        Deelnemer

Als je eens wist hoeveel verschillende soorten lampen er zijn van de Manta…………..

Ik zoek al tijden naar een nieuwe rechter koplamp H4 van het merk Lucas. Dit moet dan het tweede type zijn (wel de ronde bovenkant, maar geen meegespoten ring.

MantasticB1
          Deelnemer

origineel gepost door postbusmanta
            Als je eens wist hoeveel verschillende soorten lampen er zijn van de Manta…………..

Ik zoek al tijden naar een nieuwe rechter koplamp H4 van het merk Lucas. Dit moet dan het tweede type zijn (wel de ronde bovenkant, maar geen meegespoten ring.

ik ken alleen de duplo van de B1 en de dikke H4 met rand en de plattere Hella H4 van de B2..
            van de laatste heb ik dus 2 verschillende Hella’s qua peer bevestiging en de stelschroeven zijn anders… verder uiterlijk geen verschil kunnen ontdekken..

bedoel jij die koplampen ik op de rooie heb?:hmmz

postbusmanta
            Deelnemer

Ik denk dat jij inderdaad dezelfde vorm koplampen hebt.
              Ik weet echter niet of dit Lucas lampen zijn?

De behuizingen zijn ook anders. De ene is wit en de andere is grijs.
              Dan heb je nog verschillende deksels op de achterkant: Met ontluchting en zonder ontluchting.

MantasticB1
              Deelnemer

origineel gepost door postbusmanta
                Ik denk dat jij inderdaad dezelfde vorm koplampen hebt.
                Ik weet echter niet of dit Lucas lampen zijn?

De behuizingen zijn ook anders. De ene is wit en de andere is grijs.
                Dan heb je nog verschillende deksels op de achterkant: Met ontluchting en zonder ontluchting.

dat van die rubberen ontluchtingslangetjes wist ik maar dacht dat dat alleen op de duplo’s zat.. de oudste modellen dus..
                wat is dan niet goed aan een van je koplampen? de reflector of het glas?:hmmz

wit en grijs neem ik aan dat je de reflectorbehuizing bedoelt?
                ik snap alleen niet dat de ene veeeel meer licht geeft dan de ander ondanks dat de reflectors beiden goed zijn..
                de rechter schijnt weliswaar in de berm en niet op de weg maar het licht is veel geler.
                om ff terug te komen op het begin verhaal ik heb idd veel verschillende lampen gezien alleen de peer bevestiging was altijd die bajonetring..
                ik zal ze maar in het voorjaar eruit flikkeren en de dikke lampen met ring plaatsen :)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.